Jezdec týmu Porsche LMP1 Neel Jani a obhájce loňského vítězství ze závodu 24H Le Mans je připraven znovu bojovat o kov nejcennější. Jaké pocity zažívá
Jezdec týmu Porsche LMP1 Neel Jani a obhájce loňského vítězství ze závodu 24H Le Mans je připraven znovu bojovat o kov nejcennější. Jaké pocity zažívá vítěz dvou posledních kvalifikací z let 2016 a 2015? Jsou toyoty skutečně k neporažení? A jak se jezdí na novém asfaltu? 33letý Švýcar odpověděl na otázky serveru old.ceskeokruhy.cz a to exkluzivně po první části kvalifikace.
Neele, jaké prožíváte pocity a co se vám honí hlavou v posledních dnech před startem 24H Le Mans?
Myslíme pouze na obhajobu titulu, to je náš cíl. Toyota je tento rok nicméně velmi silná, takže to nebudeme mít vůbec snadné, ale dáme do toho všechno!
Zdá se tedy, že prototypy japonské automobilky nepovažujete za neporazitelné. Jaká strategie by na Toyotu mohla platit?
Ano, Toyoty určitě nejsou nad naše síly a mimo dosah našeho radaru. Avšak, abych pravdu řekl, stále nám nezbývá příliš možností, než odjet perfektní závod bez potíží, abychom dosáhli na triumf, jejich prototypy jsou na rovinkách rychlejší.
V předchozích dvou letech jste v kvalifikaci zajel pole-position. Jak moc si vážíte tohoto pozoruhodného doublu?
Určitě je velmi příjemný pocit vyhrát boje proti chronometru v tak prestižním podniku a už vůbec je pozoruhodné zajet dvě pole-position v řadě. Každopádně ani tak vám to nepomůže vyhrát 24H Le Mans. Ale jistě máte pravdu v tom, když řeknete, že první místo v kvalifikaci je tady prestižnější, než jinde.
Nešlo však pouze o pole-position, ale stále držíte rekord na současné konfiguraci okruhu. Zdá se však, že hranice by mohla být letos pokořena, nezamrzí vás, pokud to nebudete vy?
Rekordy jsou tu, aby se překonávaly!
Nový asfalt na kratším okruhu Bugatti z části zasahuje na trať de la Sarthe, jak velký vliv má lepší povrch na jízdu?
Na novém asfaltu máme dozajista větší grip, ale zas tolik to naše časy nezlepšuje, protože jej využíváme prakticky pouze v první zatáčce.
COMMENTS