DTM mění šéfa. Aufrechta po třech dekádách střídá hvězda F1 Berger

DTM mění šéfa. Aufrechta po třech dekádách střídá hvězda F1 Berger

Vítěz deseti Grand Prix Formule 1, bývalý šéf BMW Motorsport a někdejší spolumajitel stáje F1 Toro Rosso Gerhard Berger se stal novým šéfem prestižníh

Robin Frijns a další mladí jezdci testovali Audi DTM
Pascal Eberle vybojoval na Lausitzringu double
DTM: Wittmann zažil smíšený úvodní podnik, je ale spokojen

Vítěz deseti Grand Prix Formule 1, bývalý šéf BMW Motorsport a někdejší spolumajitel stáje F1 Toro Rosso Gerhard Berger se stal novým šéfem prestižního německého okruhového šampionátu DTM.

57letý Rakušan se stal šéfem společnosti Internationalen Tourenwagen Rennen e.V (ITR), která seriál provozuje. Po více než 30 letech nahradil v čele ITR zakladatele DTM Hanse Wernera Aufrechta. Hlavním Bergerovým úkolem je ve spolupráci s představenstvem  a dozorčí radou pracovat na strategii pro budoucnost nejslavnějšího světového klání “plechovek”.

“Svou závodní kariéru jsem začal v cestovních vozech a vždycky jsem DTM se zájmem sledoval. Jde o špičkový produkt s nezávislými a silnými pravidly, jehož se účastní silné automobilky, velcí sponzoři, a který zajímá velké množství fanoušků. Je to dobrý startovní bod s velkým potenciálem do budoucnosti. Zásadním úkolem nejbližších týdnů je se s pomocí kolegů zanořit do detailů fungování společnosti. Pak využijeme té silné základny pro vytvoření budoucí strategie. Přitom budeme pracovat i na začlenění nových značek a přípravě takových aut, která přinesou spektakulární závody,” uvedl Berger v oficiální tiskové zprávě s tím, že výsledkem budou  i změny v pravidlech DTM.

Vedle “otce DTM” Aufrechta opouštějí výkonné pozice v ITR také Hans-Jürgen Abt (šéf stáje Audi Sport Team Abt Sportsline) a Walter Mertes.

Gerharda Bergera znají z dob jeho působení v cestovních vozech i fanoušci z Československa. V rámci ME cestovních vozů jel v roce 1985 na starém brněnském okruhu. V BMW 635 CSi v barvách Teamu Schnitzer skončil spolu s Italem Robertem Ravagliou třetí.

To už ale pravidelně startoval ve F1, kde se přes týmy ATS, Arrows a Benetton dostal roku 1987 do Scuderie Ferrari, v jejímž voze závodil (s přestávkou v McLarenu 1990 – 1992) až do roku 1995. Poslední dvě sezony absolvoval v Benettonu. Rodák z Wörglu odjel celkem 210 Grand Prix, v letech 1988 a 1994 byl celkově třetí.

Po skončení aktivní kariéry byl sportovním ředitelem BMW (1998 až 2003), spolumajitelem týmů F1 Toro Rosso (2006 až 2008) a prezidentem formulové komise FIA (2012 až 2014). Vedle toho má Berger v Tyrolsku vlastní byznys zaměřený na logistiku.

Foto: DTM a BMW AG

COMMENTS

WORDPRESS: 6
  • comment-avatar
    Josefus 8 years ago

    Nejslavnějším světovým kláním „plechovek“ je NASCAR. Současná DTM je pouze jeho špatnou a miniaturizovanou kopií. Tento německý seriálek má pouze národní statut, nikoliv evropský, natož světový.
    Těžko přivede Berger nové značky za stávajících pravidel, která stojí na princip jednoho univerzálního šasi a tří kamufláží, které se tváří jako Audi, BMW a Mercedes. V podstatě je to “Einheitsautoserie,” jako NASCAR. Vsadil bych se, že i ty tři kamufláže (siluety) s logy jednotlivých automobilek vyrábí jediná, dobře utajená firma, nikoliv tři zmínění výrobci. Kdy už ta jejich fanouškovská základna pochopí, že Automobilky Audi, BMW a Mercedes jsou pouze sponzoři tohoto pochybného rodea, nikoliv výrobci. Chce snad Berger nechat vyrobit čtvrtou kamufláž s logem Peugeotu a pátou s logem Renaultu?

  • comment-avatar
    A. Novák 8 years ago

    Obvykle oceňuji hloubku znalostí diskutéra Josefus, ale tentokrát mu nějaká osobní averze vůči DTM zabránila v racionální úvaze a zplodila hloupost. 🙂 O pojmu “nejslavnější klání” lze samozřejmě polemizovat, ale už vůbec to není NASCAR. To je v zásadě ta samá filozofie siluet jako DTM, akorát méně sofistikovaná a přizpůsobená americkýmu vkusu – prostě taková plochá dráha na asfaltu. DTM nemá národní statut (to má právě NASCAR), ale nechci šťourat. Navíc je to skoro nepodstatný detail. Všichni víme, že musí dojít v podstatě k jednomu: unifikace předpisů pro DTM a MS. Tzv. Class One může přitáhnout další výrobce právě proto, že budou moci závodit jak v MS, tak v Německu, tak třeba v Japonsku (možná i v USA, když se stane zázrak). To je jediná cesta, jak restartovat závody cestovních vozů na nejvyšší úrovni. Zavádění tříd TCN2, TCN3 atd. je sice fajn, ale řeší to jen scénu regionálních a národních seriálů.

  • comment-avatar
    Martis 8 years ago

    Nevím nic o tom že by DTM měl jedno šasi. BMW dostalo úlevu 7,5 kg a širšího křídla aby bylo konkurence schopné.To nějak nesedí. Že potřebuje restart je jasné ale to by Mercedes nesměl blokovat nové generace vozu třídy Class one. Měli jestli se nepletu platit od roku 2017. Kvůli Mercedesu​ se to posunulo na 2019. Osobně bych bral návrat původní myšlence plechových aut. Vždyť právě kategorie Supertourismo předběhla dobu. Aspoň pro mě to . Auta měli 19 palcová kola a super šasi. Uvidíme jak to dopadne ale za nitky tahají jiný než by prospělo motorsportu.

  • comment-avatar
    Rudolf Fried 8 years ago

    Divák chce vidět zajímavé souboje vozů které zná. Nenašli v tomto směru zajímavé řešení v BTCC?

  • comment-avatar
    Martis 8 years ago

    Našli ale to našlo i TCR. DTM chce být top technologie ale divák se nudí.

  • comment-avatar
    A. Novák 8 years ago

    TCR je jistě zajímavý seriál, ale tudy nepůjde DTM a už vůbec ne MS. BTCC je tak trochu chytrá horákyně. Vlastní šasi, unifikovaný podvozek, motor buď vlastní nebo unifikovaný – prostě taková skládačka, kterou fabriky za svou nepřijaly. Na nejvyšší úrovni závodění s cestovními auty je nezbytný, aby to fabriky přijaly jako svoje poslání. A to je v dnešní době docela těžký, protože se to zvrtlo do podoby, kdy si vyděračsky diktujou podmínky. A to je špatně, jak se právě ukázalo na příkladu MS. Před 3 lety si Citroen nadiktoval technický předpisy, pak zdrhnul do rallye a je problém.

  • DISQUS: 0