Roar Before the 24H Daytona:  Triumfující Oreca a Fassler v plamenech

Roar Before the 24H Daytona: Triumfující Oreca a Fassler v plamenech

Vozy Oreca 07 potvrdily v Daytoně svoji dominanci. I když první čtyři z pěti testů vyhrál Neel Jani z Rebellion Racing, nakonec se králem Roar Before

Překoná Toyota kvalifikační rekord v Le Mans?
ELMS: Na Paul Ricard dorazí 38 závodních speciálů
Letadla a prázdné tribuny – i tohle byla GP Rakouska 2016

Vozy Oreca 07 potvrdily v Daytoně svoji dominanci. I když první čtyři z pěti testů vyhrál Neel Jani z Rebellion Racing, nakonec se králem Roar Before the 24H Daytona stal Ben Hanley v barvách týmu DragonSpeed.

Veškeré dění na trati ale zastínila nedělní „divočina“ v podání trojnásobného šampiona z Le Mans Marcela Fässlera. Obhájci vítězství ve třídě GTLM z loňské Daytony se v neděli dopoledne vzňala jeho Corvetta C7.R

Jakmile zpozoroval, že je něco špatně, Švýcar v druhé klopené zatáčce oválu rychle vyskočil z vozu a ještě sám minimaxem začal hasit. Corvetta byla pořádně ožehlá, ale do startu vlastní čtyřiadvacetihodinovky v závěru ledna si s tím stáj Corvette Racing hravě poradí.

Nejlepší čas celého Roar padl shodou okolností také v neděli dopoledne. Hanley zajel kolo za 1:38,343 minuty, tedy o pouhé dvě setiny rychleji než Jonathan Bomarito v Mazdě RT24-P.

Hanley, jenž se bude v autě střídat s Nicolasem Lapierrem, Loicem Duvalem a Henriken Hedmanem byl z času nadšený. „Celé tři dny se nám v Daytoně povedly, ať už se jelo za jakéhokoliv počasí. Byla to výborná příprava na závod. První den bylo teplo, pak pršelo a v noci bylo zase chladno. Jsem tu poprvé a užívám si to,“ sdělil 31letý Brit, jenž loni triumf v motokárovém ME CIK-FIA třídy KF.

V GT Le Mans (GTLM) vládly pevnou rukou Fordy GT. Vozy Chipa Ganassiho obsadily první tři příčky a za celé tři dny nebyly ani jednou poraženy. Nejrychlejší z celé squadry fakticky továrního týmu Ford byl Ryan Briscoe (1:43,380), za ním se umístily Ganassiho hvězdy z IndyCar Tony Kanaan a Scott Dixon. Na čtvrtém až šestém místě se seřadili jezdci s vozy BMW, Ferrari a Corvette.

V GT Daytona byl nejlepší tovární pilot Porsche Sven Muller v Porsche 911 GT3 R (1:46.810). Nikoho asi nepřekvapí, že také oba nejlepší gétéčkové časy padly v neděli dopoledne.

V pomalu odumírající třídě Prototype Challenge se nejlépe dařilo vozům Performance Tech Motorsports, které získaly double. James French časem 1:41,888 zdolal stájového kolegu Patricia O’Warda.

Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Josefus 8 years ago

    Nepredikoval nedávno někdo z “komentátorů” převahu DPi nad LMP2?

  • DISQUS: 0