Každý rok ve světě motorsportu přinese mnoho zajímavých situací. Některé z nich jsou až přímo bláznivé nebo dosud nevídané. V tomto příspěvku najdete
Začátek nové sezony Formule 1 v Austrálie je už tradice, která však málokdy byla tak nudná jako letos. Šílený formát kvalifikace a závod vcelku o ničem. Zdramatizovala jej však dvojice Fernando Alonso a Esteban Gutiérrez. První jmenovaný se totiž ve svém monopostu proletěl v F1 dlouho nevídaným způsobem. Video z jeho havárie pak doslova obletělo svět.
Spa-Francorchamps. Legendární místo v Ardenách. Milovaná a nenáviděná trať. Všichni chtějí projet Eau Rouge a Raidillon naplno, ale všichni moc dobře vědí, že tyhle zatáčky koušou. A kousnout mohou kohokoliv, i třeba takového profíka, jakým Stefan Mücke beze sporu je. Je téměř neuvěřitelné, že Mücke vyvázl z této nehody, kterou zavinil defekt pneumatiky, prakticky v pořádku.
Když se jedou někde závody vozů DTM, jsou to právě německé siluety a jejich jezdci kteří se starají o největší povyk. Na Red Bull Ringu se o to však postarala trojice mladíků v evropské Formuli 3. Ryan Tveter vyletěl v zatáčce Würth mimo trať a vrátil se na ní prakticky v apexu zatáčky číslo 8. Jeho návrat na závodní trať však rozvířil mnoho prachu a do stojícího monopostu Tvetera vletěl v plné rychlosti Zhi Chong Li, jenž byl katapultován vysoko do vzduchu. Na tento incident doplatil i Pedro Piquet, který havaroval také velmi tvrdě. Nejhůře však dopadl Li, jehož převezli helikoptérou do nemocnice kvůli podezření na zranění zad a hlavy. To se naštěstí nevyplnilo, nicméně Číňan si zlomil několik kostí v patě a utrpěl frakturu čtyř obratlů.
Velmi strašidelnou havárii si prožil letos i Laurens Vanthoor. Více jak rok po velké havárii v Misanu zažil Vanthoor další hořký okamžik. V závodě Světového poháru GT vozů v Macau Belgičan kolidoval se svodidly v obávané zatáčce Mandarin, přičemž se jeho vůz vznesl do vzduchu a dále pokračoval po střeše. “Ujet půlku rovinky na střeše a vidět míhat se auta kolem vás je něco nepopsatelného. Byl to velice strašidelný okamžik,“ prozradil Vanthoor. Nejbláznivější na tom však je, že Vanthoor byl prohlášen vítězem tohoto závodu na základě výsledků minulého kola.
Jedna z těch velkých havárií. Ameya Vaidyanathan v závodě britské F3 v Oulton Parku vyletěl se svým monopostem vysoko do vzduchu, naštěstí odešel z místa nehody po svých.
Víkend v Singapuru začal obřím plazem na trati a skončil prchajícím maršálem před smečkou monopostů Formule 1. K tomu se snad víc dodat nedá…
https://www.youtube.com/watch?v=OeodhbC6zjU
Amerika je téměř ve všem “tak trošku jiná” pro nás Evropany. A je jedno, jestli se jedná o pojetí sportu obecně nebo “pouze” automobilových závodů. Celé je to jedna velká show. A horkokrevní Američané za volanty silných vozů, to je zkrátka zaručený recept na pobavení milionů fanoušků. V nižší lize NASCAR, tzv. Camping World Truck Series, se v září postarali o velký rozruch John Nemechek a Cole Custer. Když bojujete o vítězství, tak se občas stane, že se vám “zatmí před očima”. Přesně to se stalo v kanadském Mosportu a výsledek prostě stojí za vidění…
A Americké trucky ještě jednou. Je celkem běžné, že se jezdci jdou za způsobenou havárii omluvit, či zjistit, zda je jejich rival v pořádku. Ve Spojených státech se to řeší zaťatou pěstí a boulí na čele. Holt jiný kraj…
Když se něco semele ve Formuli 1, je z toho vždycky velká věc. Přičtěte si k tomu kolizi týmových kolegů, kteří bojují o vítězství a již třetím rokem vévodí startovnímu poli. Je tak jasné, že každým závodem je jeden z nich blíže vysněnému titulu. Vzájemnou kolizí Hamiltona s Rosbergem však tento příběh nekončí. Z premiérového vítězství v F1 se totiž ve Španělsku radoval Max Verstappen, pro kterého to byl první závod v barvách Red Bullu. Není se pak co divit, že se tento incident rozebíral ještě dlouhé týdny poté.
K tomuto snad ani není třeba co dodávat. Kolo letící, či stojící je vždy nebezpečnou záležitostí. V závodě GP2 Series ztratil kontrolu nad kolem jeden z mechaniků týmu Trident. Artom Merkelov však velmi pohotově zareagoval a nikdo tak naštěstí nepřišel k újmě.
https://www.youtube.com/watch?v=YqikEGZF6jo
Vyloženě pro zábavu. Kimi a jeho “bwoah” baví fanoušky. Jak dlouho se zvládnete dívat na tohle video?
https://www.youtube.com/watch?v=dsgEwOZ33YI
Ať máte americké ovály rádi nebo ne, vždy přinesou mnoho vzruchu v podobě těsného předjíždění, havárií nebo, jako v tomto případě, velmi těsných finišů. V tomto závodě v Texasu zvítězil Graham Rahal před Jamesem Hinchcliffem o pouhých 8 tisícin sekundy.
“Ztratil jsem výkon, ztratil jsem výkon,” zahlásil Kazuki Nakajima do vysílačky 19. června zhruba ve 14:54. O necelé tři minuty později zastavila Toyota s číslem 5 na startovní rovince a už se dál nerozjela. V momentě, když už si všichni fanoušci a členové japonského týmu mysleli, že “už to konečně vyjde”. Naopak, letošní ročník Toyotě neuvěřitelně zhořkl a opět se ukázalo, že dokud neprojedeš cílem, nic nemáš jisté…
Třetí kvalifikaci v Le Mans zastihla silná průtrž mračen a na trati zavlály červené vlajky. Na okruh De la Sarthe se proto vydal safety car s čtyřnásobným vítězem tohoto slavného závodu Yannickem Dalmasem. Pětapadesátiletý Francouz se dostal do velkého přetáčivého smyku, který však skvěle ustál.
Říká se, že když na Nürburgringu neprší, není to Nürburgring. Letos se to však dostalo na úplně novou úroveň. Nejenže pršelo, strhla se masivní průtrž, na kterou doplatilo spoustu posádek, ale to není všechno. Proč se o letošní 24h Nordschleife bude ještě dlouho mluvit? Nejspíš to nebude pro to tolik diskutované šťouchnutí Mara Engela v posledním kole, díky kterému získala posádka Engel-Schneider-Christodoulou-Metzger vítězství, ale právě ona průtrž. K dešti se totiž přidaly kroupy, které závod zastavily. Není to poprvé, co počasí zastavilo čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu. A nejspíš ani naposledy…
Naopak letošní 24h v Daytoně se zapíše do historie snad nejtěsnějším finišem ve třídě GTLM v historii. Jen si to představte, 24 hodin bojujete s dalšími vozy na trati, nicméně poslední čtvrthodinku přímo zápasíte se svým týmovým kolegou. Každou vteřinu se může stát, že vyřadíte jak sebe, tak i druhé týmové auto, ale přece jen do dotáhnete do cíle. Obě auta. Na prvním a druhém místě. S rozdílem 0,034 sekundy. Po 24 hodinách. Neuvěřitelné.
A na závěr výběr toho nej z tzv. memes, kterým vládne Fernando Alonso.
COMMENTS