FIA WEC: Finále a jímavé loučení

FIA WEC: Finále a jímavé loučení

O nadcházejícím víkendu se uskuteční finálový podnik FIA WEC sezony 2016 a lze předpokládat, že přímo v paddocku půjde o jímavé loučení s týmem Audi,

FIA WEC: Toyota konečně vyhrála, v GTE slaví Ferrari
FIA WEC: Aston Martin se vrátí k výkonu z úvodu sezony
FIA WEC: Bahrajnová rozlučka

O nadcházejícím víkendu se uskuteční finálový podnik FIA WEC sezony 2016 a lze předpokládat, že přímo v paddocku půjde o jímavé loučení s týmem Audi, který po osmnácti letech končí s programem závodních prototypů. V Bahrajnu se však ještě bude bojovat o titul.

Porsche je na dosah vítězství v poháru jezdců. Trojice Romain Dumas, Neel Jani a Marc Lieb drží sedmnáctibodový náskok před posádkou Toyoty Mikem Conwayem, Stephanem Sarrazinem a Kamujim Kobajašim. U Porsche tak stačí, aby nejhůře dojeli na pátém místě, což je z šesti startujících prototypů LMP1 poměrně velká šance. Patová situace by nastala, kdyby Toyota číslo šest vyhrála a Porsche #2 by dojelo na posledním šestém místě. Nejenže by obě posádky měly shodný počet bodů, ale rovněž i počet vítězství. V tom případě by rozhodoval počet druhých míst a ty u Toyoty převažují.

V kategorii LMP2 je již rozhodnuto. Čtvrté místo v předchozím závodě stačilo posádce Gustavo Menezes, Nicolas Lapierre a Stephane Richelmi k vítězství v hodnocení jezdců a zároveň k titulu Signatech Alpine v poháru týmů. Poslední dva závody však vyhrál tým G-Drive a bude zajímavé sledovat, zdali si posádka Roman Rusinov a Alex Brundle udrží formu i v závěrečné šestihodinovce. V Bahrajnu se k týmu G-Drive po delší přestavce opět připojí René Rast.

V kategorii GTE Pro je situace stále otevřená. Mečbol mají Nicki Thiim a Marco Sorensen z týmu Aston Martin. Po šestihodinovce v Šanghaji drží dvanáctibodový náskok před dvojicí Davide Rigon a Sam Bird s Ferrari týmu AF Corse. Matematickou šanci na titul mají i jejich týmoví kolegové Gianmaria Bruni a James Calado. Do hry se ještě po dvou stříbrných příčkách dostali Stefan Mucke a Olivier Pla s Fordem. Nutno podotknout, že obě dvojice dělí na vedoucího Thiima a Sorensena dvacet jedna bodů. V poháru konstruktérů má navrch Ferrari, které se těší desetibodovému náskoku před Astonem Martin.

V GTE Am stačí posádce Emmanuel Collard, Francois Perrodo a Rui Aguas z týmu AF Corse odjet minimálně sedmdesát procent závodu. Přepočteno na minuty, po 252 minutách se stanou šampiony letošní sezony nehledě na jejich výsledek nebo pozici jejich soupeřů Mathiase Laudy, Pedra Lamyho a Paula Dalla Lany s Astonem Martin.

První tréninky tentokrát startují jíž zítra, v pátek pokračuje kvalifikace a poslední šestihodinovka roku odstartuje v sobotu v 14:00 SEČ.

Spotter Guide

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0