Potvrzeno, DTM bude mít příští rok na startu pouhých 18 vozů

Potvrzeno, DTM bude mít příští rok na startu pouhých 18 vozů

DTM v příštím roce ztratí rovnou celou čtvrtinu startovního pole. Může za to domluva mezi automobilkami, které nasadí místo současných osmi vozů, pouh

Formule E: Za BMW-Andretti by měli v nováčkovském testu nastoupit Spengler s Wittmannem
BMW nasadí do závodu Bathurst 12h tovární M6 GT3 s Glockem a Wittmannem
DTM: BMW sází na jistotu

DTM v příštím roce ztratí rovnou celou čtvrtinu startovního pole. Může za to domluva mezi automobilkami, které nasadí místo současných osmi vozů, pouhých šest.

Automobilky Mercedes a Audi to potvrdily ve svých tiskových vyjádřeních. Ve vyjádření Audi přímo stojí, že “je to nyní oficiální. V příštím roce bude závodit v DTM 18 místo 24 vozů.” Mercedes se o víkendu také vyjádřil v tomto směru a navíc dodal, že o všech šest vozů se bude starat tým HWA. BMW ještě tuto situaci neokomentovalo.

Podle Autosportu došlo k tomuto opatření, aby byl šampionát dostupnější pro současné automobilky a atraktivnější pro možné nově příchozí.

Podle šampiona z roku 2013 Mika Rockenfellera by to nemělo mít negativní vliv na sérii.

“Samozřejmě, že každý fanoušek a jezdec chce mít co nejpočetnější startovní pole, ale na druhou stranu, jsou to první tři, na které se lidé nejvíce soustředí. Stěžejní je to, aby byly závody vzrušující s velkým počtem předjížděcích manévrů a aby auta byla fascinující. A v těchto aspektech je DTM na správné cestě,” řekl Rockenfeller.

COMMENTS

WORDPRESS: 6
  • comment-avatar

    ano,je to na správné cestě,jen aby to neskončilo tak,že bude bojovat pouze jeden automobil od každé značky o první tři místa.Vždyť podle logiky odpovědi by to stačilo.No to je trocha ironie.Nevidím budouctnost DTM zrovna dobře.Náklady jsou velmi vysoké,všechno jsou to tovární auta,další automobilka stopro nepřijde a když koukám na tribuny a zavzpomínám,tak už i těch diváku ubylo.Bylo by lepší vidět soupeřit automobily těchto značek např. v TCR se soukromýmy týmy.Ale výrobci potřebují dokazovat,jak jsou na tom dobře a jaké skvělé vozy dokáží vyrobit.Jednotné předpisy s Japonskem už jsou,ale stejně to nějak nefunguje a každá série používá rozdílné motory.Navíc jsou i úplně jiné formáty závodu a o USA už se asi vubec neuvažuje.No uvidíme.

  • comment-avatar
    Martis 8 years ago

    Souhlasím. Už příští rok se mělo jet se stejnými automobily jak v Japonsku tak Německu. Jenže Mercedes to bojktoval že je to moc drahé?! No on přece utrácí velké peníze ve formuli tak DTM a japonci počkají. DTM taky strací diváky mafiánskými praktyky kdo má zvítězit a koho sejmou z tratí. No uvidíme jak to dopadne. Zlaté časy a auta jsou pryč.

  • comment-avatar
    mijunior 8 years ago

    Pokud to zůžení pole dopadne na jezdce kteří dlouhodobě dělali jen křoví pak s menším počtem aut nemám problém. Skončil Tomczyk a Scheider a tuším že Da Costa. Takže ještě jeden pojízdný retarder od každé automobilky a je hotovo. Taky by to chtělo něco udělat s těmi sterilními pravidly ala F1. Jen aby ten přechod na nová pravidla nedopadnul jako ve F1. Kde se po přechodu na 1.6 turbo rapidně zvýšili náklady na pohonné jednotky pro jednotlivé teamy.
    Připadá mi že kam šlápne hybrid tam deset let tráva neroste. viz. soumrak WEC LMP1. Obrovské investice ale přínos mizivý. Pokud našinec nechce na dovolenou do Chorvatska cestovat týden musí se stále spoléhat na benzín či naftu.

  • comment-avatar
    A. Novák 8 years ago

    Sice svatá pravda, ale bohužel v dnešní době diktované politickou korektností to nikdo z vlivných neřekne nahlas. Naopak se všichni musejí tvářit, jako by po hybridu tráva rostla desetkrát rychleji a lépe. Nedosti na tom: populisti z koncernu Das Auto (doufaje v to, že jejich podvody tím rychleji upadnou v zapomnění) už křičí, že hybrid je málo, že je potřeba elektromobil… 🙁

  • comment-avatar
    Josefus 8 years ago

    Nevím, proč se neustále hovoří o třech automobilkách v DTM. Vždyť celé startovní pole jezdí pouze s jedním typem auta, které pro jednotlivé automobilky vyrábí jedno jediné konsorcium výrobců. Samonosné a jízdy schopné šasi je u všech vozů naprosto stejné, disky kola závěsy kol, převodovky jakbysmet. Jsem přesvědčen, že i motory všech tří “značek” (blok motoru, písty, pístní kroužky, ojnice, ventily, klikové hřídele) jsou identické. Kosmetický rozdíl představují pouze tři rozdílná loga na jinak jednotné hlavě DTM motoru. Vsadil bych se, že kdybychom našroubovali hlavu motoru z “Audi” na blok motoru z “Mercedesu” nebo “BMW”, motor by naskočil a fungoval.
    Auta se liší pouze bezvýznamnými a nenosnými kamuflážemi karoserií, které vzdáleně připomínají Audi, Mercedes, BMW. Je to trend, který DTM převzalo z NASCAR. Američané to však férově a na rovinu přiznávají, zatímco organizátoři DTM zatajují, že v případě DTM se jedná o seriál závodů jednoho typu vozu (německy Einheitsautoserie). Automobilky Audi, Mercedes a BMW jsou nikoliv výrobci, nýbrž sponzoři seriálu DTM, který se dostal do slepé uličky vývoje automobilového sportu, neboť zde chybí technická kompatibilita s pravidly evropských a světových šampionátů organizovaných Mezinárodní automobilovou asociací FIA.

  • DISQUS: 0