David Bečvář má druhý titul v Histo Cupu

David Bečvář má druhý titul v Histo Cupu

Víkendové finále mezinárodního šampionátu automobilových závodů Histo – Cup přineslo na rakouském Red Bull Ringu další velký úspěch Davidu Bečvářovi.

Aktuální dění v Perguse
Sezóna 2017 pohledem týmu GT2 Motorsport
Buggyra testovala novou Tatru 815

Víkendové finále mezinárodního šampionátu automobilových závodů Histo – Cup přineslo na rakouském Red Bull Ringu další velký úspěch Davidu Bečvářovi. Po loňském absolutním triumfu získal další titul šampiona, tentokráte však v té nejsilnější kategorii.

„Bylo to napínavé, až do posledního zamávání šachovnicí,“ říká závodník týmu DBRC Jaguar Racing. Se svým unikátním vozem Jaguar XJS byl v Rakousku pátý a třetí. „Šampionát je stále kvalitnější, velmi si letošního výsledku cením,“ dodává Bečvář.

Zatímco jeho vůz byl nejen rychlý, ale díky skvělé přípravě po celý rok držela, tak jeho soupeřům v Rakousku praskalo kdeco. Bečvářova největšího soka Rogera Bolligera ze Švýcarska dvakrát zklamal jeho hřmotný Pontiac Firebird Trans Am. V sobotu mu upadlo kolo a v neděli se zakouřilo z motoru o síle kolem 700 koní tak silně, že to znamenalo jeho konec.

Závodiště v podhůří Štýrských Alp nabídlo pozoruhodné startovní pole. Bečvářův Jaguar XJS je odkazem na Brita Toma Walknshawa, jenž v Brně v 80. letech s podobným autem dosáhl jedinečného hattricku. Švýcar Jürg Dürig bojoval s unikátním BMW 635 CSi, se kterým na Masarykově okruhu v roce 1981 jela dvojice Helmut Kelleners, Umberto Grano a nejzářivějším šperkem byl vůz Ford Capri Turbo vítěze obou závodů Petera Mückeho.

„A teď už pracujeme na novém autě. Z celého světa nám chodí díly pro stavbu ještě silnějšího speciálu, s nímž vyjedeme do příští sezony. Jde o Jaguar Group 44 Trans Am. Nemůžu se dočkat! Samozřejmě nejvíce na domácí závod, který je na programu Masarykova okruhu hned v květnu 2017,“ uzavírá David Bečvář.

foto, text: Martin Straka

mae_9849 mae_9731 mae_9630 mae_9607 mae_9533 mae_9494 mae_9306 mae_9270 mae_0387 mae_0301 mae_0285 mae_0247 mae_0200 mae_0115 mae_0099 a1

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0