Víkendové finále mezinárodního šampionátu automobilových závodů Histo – Cup přineslo na rakouském Red Bull Ringu další velký úspěch Davidu Bečvářovi.
Víkendové finále mezinárodního šampionátu automobilových závodů Histo – Cup přineslo na rakouském Red Bull Ringu další velký úspěch Davidu Bečvářovi. Po loňském absolutním triumfu získal další titul šampiona, tentokráte však v té nejsilnější kategorii.
„Bylo to napínavé, až do posledního zamávání šachovnicí,“ říká závodník týmu DBRC Jaguar Racing. Se svým unikátním vozem Jaguar XJS byl v Rakousku pátý a třetí. „Šampionát je stále kvalitnější, velmi si letošního výsledku cením,“ dodává Bečvář.
Zatímco jeho vůz byl nejen rychlý, ale díky skvělé přípravě po celý rok držela, tak jeho soupeřům v Rakousku praskalo kdeco. Bečvářova největšího soka Rogera Bolligera ze Švýcarska dvakrát zklamal jeho hřmotný Pontiac Firebird Trans Am. V sobotu mu upadlo kolo a v neděli se zakouřilo z motoru o síle kolem 700 koní tak silně, že to znamenalo jeho konec.
Závodiště v podhůří Štýrských Alp nabídlo pozoruhodné startovní pole. Bečvářův Jaguar XJS je odkazem na Brita Toma Walknshawa, jenž v Brně v 80. letech s podobným autem dosáhl jedinečného hattricku. Švýcar Jürg Dürig bojoval s unikátním BMW 635 CSi, se kterým na Masarykově okruhu v roce 1981 jela dvojice Helmut Kelleners, Umberto Grano a nejzářivějším šperkem byl vůz Ford Capri Turbo vítěze obou závodů Petera Mückeho.
„A teď už pracujeme na novém autě. Z celého světa nám chodí díly pro stavbu ještě silnějšího speciálu, s nímž vyjedeme do příští sezony. Jde o Jaguar Group 44 Trans Am. Nemůžu se dočkat! Samozřejmě nejvíce na domácí závod, který je na programu Masarykova okruhu hned v květnu 2017,“ uzavírá David Bečvář.
foto, text: Martin Straka
COMMENTS