Renault představí turbo motor pro rok 2014

Renault představí turbo motor pro rok 2014

Renault představí obrázky a podrobné údaje o svých motorech pro F1 v roce 2014. Přeplňovaný vidlicový 6-ti válec s obsahem 1,6 litru byl pojmenován En

Trápení Jakuba Kornfeila končí
V Portimau si Scuderia Praha připsala další vítězství v 24H Series
Scherer: Nevyužili jsme potenciál, který jsme měli

Renault představí obrázky a podrobné údaje o svých motorech pro F1 v roce 2014. Přeplňovaný vidlicový 6-ti válec s obsahem 1,6 litru byl pojmenován Energy F1-2014 z úcty ke zvyšování významu systémů obnovy energie (ERS), které se ve směrnicích F1 objeví v příští sezóně.

V roce 2014 bude stávající 2,4 litrový motor V8, který točí maximálně 18.000 otáček za minutu, nahrazen novým přeplňovaným agregátem 1.6 V6, který točí maximálně 15.000 otáček za minutu.

Nové motory budou produkovat okolo 600bhp (změřeno na brzdě), což bude ještě doplněno výkonným systémem ERS, který je schopen vyprodukovat přibližně dalších 160bhp a dramaticky tak zvyšuje účinnost hnacího ústrojí sběrem rozptýlené energie ve formě tepla z výfukových plynů nebo brzd.

Nejenže nové motory překročí maximální výkon současných motorů V8, ale velmi se zlepší i jejich spotřeba paliva, dle Renaultu až o 35 procent než v případě současných motorů V8. Právě spotřeba paliva bude v příští sezóně hrát důležitou roli, protože bude možné použít pouze 100kg paliva v jednom závodu.

Měl by se změnit i charakteristický zvukový projev těchto motorů. Rob White, náměstek generálního technického ředitele týmu Renault, vysvětluje: \”Motory zůstanou dále vysokootáčkové s ultra-vysokým výkonem. A v zásadě budou stále velmi hlučné.  Probudí ze spánku Vás i celý okruh. Můžete očekávat velmi výrazný zvukový projev turba.
\”Jsem si jist, že někteří lidé se budou nostalgicky ohlížet za zvukem motorů z minulosti, např. předcházející motor V8. Zvuk nových agregátů je prostě jiný. Je to jako ptát se, zda se vám líbí Motorhead nebo AC / DC. Nakonec  je to jen věcí osobního vkusu.\”

Renault bude i nadále pokračovat ve spolupráci s týmem Red Bull. Příští sezónu také Renault nahradí Ferrari na místě dodavatelé motorů pro tým Toro Rosso. Další dva týmy, které Renault v současné době podporuje, Lotus a Caterham, ještě oficiálně nepotvrdili své plány na rok 2014.

Foto: Renault F1

CZO – Barbora Pivná

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0