RTR Projects má za sebou úspěšnou čtyřiadvacetihodinovou premiéru s KTM

RTR Projects má za sebou úspěšnou čtyřiadvacetihodinovou premiéru s KTM

Již potřetí za sebou se brněnský tým RTR Projects vydal v polovině ledna do Spojených arabských emirátů. Jedenáctý ročník populární dubajské čtyřiadva

Lotus v Le Mans
Ve Spa pojede i Tomáš Pivoda – v Lamborghini Supertrofeo
Jan Charouz: \”Mým snem je vyhrát v Le Mans\”

Již potřetí za sebou se brněnský tým RTR Projects vydal v polovině ledna do Spojených arabských emirátů. Jedenáctý ročník populární dubajské čtyřiadvacetihodinovky přinesl další velkou premiéru tohoto brněnského týmu.

Závod 24H Dubai znamenal pro kvarteto jezdců Tomáše Minibergera, Sergeje Paulavetse, Milana Kodídka a Tomáše Kwolka premiéru v takto dlouhém závodě s vozem specifikace GT4. Hned od počátku bylo jasné, že brněnský Epilog loni v říjnu byl pouze malým předkrmem. Ve třídě SP3 panovala v Dubaji obrovská konkurence 15 vozů a každý člen týmu věděl, že dosáhnout na pódiové umístění bude ve srovnání s boji ve třídě A5 mnohem obtížnější.

Paradoxně největším problémem nebyl provoz na trati, kdy do závodu odstartovalo celkem 98 strojů, ale tzv. BoP, se kterým si promotéři dlouho lámali hlavu a motali ji i týmovým inženýrům. Nicméně to je daň GT závodů a rozhodně je lepší závodit v co nejvyrovnanějších vozech,  aby promluvilo jezdecké umění. I když se férové BoP v případě týmu RTR Projects podařilo najít, do kvalifikace byl nucen tým nastoupit prakticky s novým, pořádně nenastaveným vozem.

Čas 2:11.782 znamenal jedenácté místo na startovním roštu ve třídě SP3 a v závodě tak brněnský tým ve spolupráci s německou skvadrou Reiter Engineering hleděl především na spolehlivou techniku a jízdu bez incidentů. V závodě pak neúnavné kvarteto odjezdilo celkem 496 kol, což je o celých 160 kol více, než-li tomu bylo v loňském ročníku. Ve třídě SP3 znamenal tento výkon posádky Kodídek-Paulavets-Miniberger-Kwolek nejen slibné osmé místo, ale především značné množství nových zkušeností.

To ostatně potvrdil i Tomáš Enge, který u RTR Projects působí nejen jako kouč jezdců, ale především pak jako poradce za tým Reiter Engineering: „Myslím, že kluci v Dubaji předvedli skvělý výkon. Dubajský závod ukázal některé slabiny vozu, na kterých musíme před příštím závodem v Mugellu ještě zapracovat a stejně tak i to, že to v SP3 bude pro kluky mnohem těžší než-li tomu bylo ve třídě A5. Vždyť většina konkurentů měla v posádce minimálně jednoho profesionálního závodníka, přičemž celá řada dalších odpovídala „zlatému“ hodnocení na žebříčku FIA. V takových případech pak rozhoduje opravdu i každá desetinka při střídání či tankování.“

I přes velkou spolehlivost KTM X-BOW GT4 se v poslední třetině závodu objevil menší problém. Rakouský vůz měl menší problémy s chlazením a z tohoto důvodu posledních 8 hodin ECU snižovala výkon vozu. „Chvíli jsme to řešili, ale dalo se s tím jet a tak jsme s tím pokračovali. Z drobností jsme řešili jen napájení kompresoru pádel. Ještě musíme vyřešit lepší výhled dozadu a nejspíše i lepší světla. Na druhou stranu auto je výborně ovladatelné, má výborné brzdy a je hodně agilní. Jsme rádi za velmi vysokou bezpečnost, zvláště poté, co jsme viděli havárii konkurenční Ginetty,“ vysvětluje šéf týmu Tomáš Miniberger.

Šampionát 24H Series bude pokračovat za dva měsíce, kdy je na programu 12-tihodinový závod v italském Mugellu. Do té doby projde auto důkladnou kontrolou v dílných u Reiter Engineering, kde bude většina dílů podrobena důkladnému zkoumání opotřebení. Již nyní je ale zjevné, že nové KTM umí být velice úsporné. Vždyť celý dvaceti čtyř hodinový závod byl odjet na jedněch brzdových destičkách a kotoučích.

Tomáš Miniberger: „Letošní Dubaj bych zhodnotil pozitivně. Byl to můj sportovně nejobtížnější závod. Vstoupili jsme letos do velkého světa, kde proti nám stojí zkušené, profesionální týmy a tak je to potřeba brát. Určitě jsme chtěli být na stupních vítězů a troufnu si tvrdit, že jsme na to i měli, ale realita je taková, že vychytáváme mouchy na novém autě. Tým fungoval výborně a já bych tak rád poděkoval Pavlovi Heiníkovi a Tomáši Maškovi za perfektní strategii, Florianovi, Stefanovi, Adamovi a Romanovi za perfektní technické zázemí, Michalovi za skvělé tankování a Kačce Blahoutové za výborný management a komunikaci s ředitelstvím.“

Sergej Paulavets: „Dubaj byla v letošním roce náročná jak fyzicky, tak i psychicky. Jeli jsme s novým autem, které ještě takový zápřah nikdy nejelo. Navíc jsme závodili ve třídě, která měla 15 aut. Promotéři nás potrápili s BoP, kvůli čemuž jsme v podstatě přišli o tréninky a na kvalifikaci jsme měli úplně nové auto. Závod pak byl spíše takový čtyřiadvacetihodinový sprint, než vytrvalost. Od startu se v naší skupině neustále bojovalo a předjíždělo. Musím říct, že to byl pro mě nejzábavnější start vytrvalostního závodu v kariéře. Velkou pochvalu si zaslouží posádka, ještě větší pak celý tým, co nám kryl v boxech záda. Auto bylo také výborné. KTM X-BOW GT4 jasně ukázalo, že má velký potenciál nejenom ve sprintech, ale i v tak náročných vytrvalostních závodech jako je 24H Dubai.“

Milan Kodídek: Na jednu stranu jsem nebyl příliš spokojený s tím, jak si vedení závodu neustále hrálo s BoP. Měl jsem několik problémů, jak např. s výhledem za sebe, do bočních zrcátek a osvětlení vozu také nebylo zrovna nejlepší. Nyní tyhle problémy známe a víme, co s nimi musíme udělat. Je potřeba vychytat mouchy, jsem si jistý, že jdeme správnou cestou.“

Tomáš Kwolek: “Moc jsem si to užil, auto není záludné, skvěle se s ním jede. Ve druhém nočním stintu jsem dokonce zajel naše nejrychlejší kolo, než ho Sergej vylepšil asi o dvě sekundy. Na trati byl obrovský provoz a plno velmi rychlých vozů, které se s předjížděním pomalejších vůbec nepáraly. Pár věcí je potřeba ještě doladit, jako např. posilovač nebo výhled z vozu dozadu, ale i tak jsem velice spokojený.”¨

Naši partneři:

nahled-plachty_aktual_2015u

fryb2142_3543x2362-2 fryb2832_3543x2362-2 fryb2947_3543x2362-2 fryb4461_3543x2362-2 fryb5511_3543x2362-2 fryb6266_3543x2362-2 img-3686_3543x2362-2 img-6378_3543x2362-2

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0