Kvalifikaci na finálový víkend Octavia Cupu vyhrál Tomáš Pekař

Kvalifikaci na finálový víkend Octavia Cupu vyhrál Tomáš Pekař

Tomáš Pekař vyhrál poslední kvalifikaci letošní sezony Octavia Cupu rozdílem téměř jedné vteřiny. Na Masarykově okruhu v Brně za sebou nechal americké

Hodnocení svého dosavadního působení v Octavia Cupu dnes přidávají Bohuš Šesták, Petr Fulín jr. a August Macbeth!
AUGUST MACBETH SLAVÍ NA SLOVAKIA RINGU SVÉ PRVNÍ POLE POSITION
Americké zastoupení i nadále ve Škoda Octavia Cupu. MacBeth studuje evropské triky

Tomáš Pekař vyhrál poslední kvalifikaci letošní sezony Octavia Cupu rozdílem téměř jedné vteřiny. Na Masarykově okruhu v Brně za sebou nechal amerického závodníka Augusta Macbetha a vedoucího muže průběžného pořadí Gábora Tima.

Gábor Tim z týmu Apex Racing má v průběžném hodnocení náskok čtyřiačtyřicet bodů a v obou brněnských jízdách mu stačí získat jen devět bodů, aby stvrdil premiérovou sezonu v Octavia Cupu celkovým vítězstvím. Tomáš Pekař s Octavii Carpek Service však nechce nic ponechat náhodě a v kvalifikaci nasadil tempo, které mu vyneslo start z pole-position a dva body.

O 0.919 vteřiny zaostal za Pekařovým časem 2:17.896 Američan August Macbeth z týmu Steibel Motorsport. Třetí místo obsadil Gábor Tim a ze čtvrté příčky vyrazí vítěz obou volných závodů na Autodromu v Mostě – Adam Rzepecki z týmu Interia.

Pátý nejrychlejší čas zajel Michael Vorba, jehož hlavním cílem je vyhrát alespoň jeden závod a v průběžném hodnocení porazit druhého Pekaře, na kterého po kvalifikaci ztrácí deset bodů. Vorbu ve třetí řadě doplní Sebastian Steibel z týmu Steibel Motorsport.

Tomasz Rzepecki byl v kvalifikaci sedmý před Bohušem Šestákem a v páté řadě se sešli Richard Meixner a Petr Čížek, který v Octavia Cupu debutoval ve volných závodech v Mostě.

Do prvního víkendového závodu jezdci odstartují v sobotu ve 13:20. V neděli pak červená světla na semaforu nad cílovou rovinkou pohasnou ve 14:40.

Slova jezdců:

Tomáš Pekař (Carpek Service, 1. místo) – „S prvním místem samozřejmě spokojený jsem. Věděl jsem, že tady bude fungovat první kolo, pak že to bude minimálně o půl vteřiny pomalejší, takže jsem to všechno vsadil na to první kolo. Nejel jsem na 100%, ale na 99%, abych neudělal chybu. Zítra tedy startuji z prvního místa, ale nemyslím si, že je to úplná výhra, protože se mi v posledních závodech potvrdilo, že ti vzadu se více rozjeli a předjeli mě prakticky už na rovince. Uvidíme ale zítra, jak to dopadne. Budu bojovat hlavně s Michalem Vorbou, protože Gábor už má velký náskok. Doufám, že si pořádně zazávodíme a všichni dojedou do cíle.“

August MacBeth (Steibel Motorsport, 2. místo) – „S výsledkem kvalifikace jsem velmi spokojený. Včera jsme během volných testů vyzkoušeli opravdu mnoho různých nastavení, ale trochu jsme se prali s řízením. Dnes jsme vyzkoušeli opravdu hodně výrazné změny oproti včerejšku, které jsme vyzkoušeli ráno v tréninku a byli jsme rádi, že to zafungovalo. Kvalifikace byla díky tomu úspěšná. V Brně jsem poprvé a musím říct, že je to dost náročný okruh, ale zároveň je to dost zábavná trať.“

Gábor Tim (Apex Racing Media, 3. místo) – „Myslím, že jsme zajeli vcelku dobré kolo a jsem rád, že jsme pošetřili pneumatiky a auto. Líbí se mi trať a jsem rád, že je takové pěkné počasí. Zítra se budu chtít poprat o vítězství, ale body do šampionátu jsou tentokrát prioritní. Jsem moc rád, že jsem tady. Navíc mám nového sponzora Porsche Hungary, takže je to pro mě velký den. Samozřejmě myslím už i na titul, ale zítra je nový den, takže uvidíme, jak to všechno dopadne. Budu se snažit, abych se stal šampionem už zítra.“

Výsledky kvalifikace

1. Tomáš Pekař – Carpek Service – 2:17.868
2. August Macbeth – Steibel Motorsport – 2:18.787
3. Gábor Tim – Apex Racing – 2:19.026
4. Adam Rzepecki – Interia Team – 2:19.102
5. Michael Vorba – Action Racing – 2:19.590
6. Sebastian Steibel – Steibel Motorsport – 2:19.675
7. Tomasz Rzepecki – Interia Team – 2:21.072
8. Bohuš Šesták – Bohuš Šesták – 2:21.392
9. Richard Meixner – KV Motor Team s.r.o. – 2:21.510
10. Petr Čížek – Automotoklub MOST v AČR – 2:22.288

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0