Další pódia, body a zkušenosti pro juniory týmu FormulaStar

Další pódia, body a zkušenosti pro juniory týmu FormulaStar

Letošní ročník ESET V4 Cupu má za sebou již své čtvrté pokračování. Jeho dějištěm byl o předposledním srpnovém víkendu Slovakia Ring, jenž leží nedale

Mezi Mostem a Slovakia Ringem
V sobotu vyhráli Knoll, Szkudlarek a von Grünigen
Vytrvalostní závod pro Štefana Rosinu a Lubomíra Jakubíka

Letošní ročník ESET V4 Cupu má za sebou již své čtvrté pokračování. Jeho dějištěm byl o předposledním srpnovém víkendu Slovakia Ring, jenž leží nedaleko slovenského hlavního města Bratislavy.

Tým FormulaStar při tomto podniku reprezentovalo tradiční trio jezdců Pirmin Weixler, Tomáš Korený a Petr Semerád.

Nejnáročnější program měl před sebou právě Petr Semerád, který v průběhu víkendu absolvoval dva závody v pohárovém Twingu a dva závody za volantem Formula Gloria C8F, se kterou startoval i Tomáš Korený.

Korený se Semerádem slovenskému publiku předvedli, že jejich nízký věk jim nijak nebrání bojovat s těmi nejlepšími. Oba v průběhu dvou závodních jízd změřili nejednou síly s jezdci se silnějšími monoposty dvoulitrové kategorie. V hodnocení třídy Remus L21 Junior si pak každý z nich došel na pódium pro poháry za druhé a třetí místo. V sobotní jízdě byl úspěšnější Tomáš Korený, v neděli se pak ze stříbra radoval Petr Semerád.

V sobotním závodě Twingo Cupu pak Semerád vybojoval body za šesté místo absolutně a stejně tak i pohár za druhé místo v hodnocení juniorské kategorie. Do nedělního závodu již tento patnáctiletý pražan kvůli chybě v zaváděcím kole nestartoval.

14125048_1145981802112083_3982950131969605191_o

Německý závodník Pirmin Weixler, jenž usiluje v Twingo Cupu o celkové prvenství, svedl v obou závodech velký a nekonečně dlouhý boj se svým největším konkurentem Gašperem Dernovšekem. Souboje těchto dvou jezdců byly jednoznačně tím nejlepším kořením celého závodu a škoda jen, že Weixler v obou jízdách doplatil na kontakty se soupeřem. V první jízdě si při kontaktu s jiným vozem poškodil přední část vozu a z čela pole se propadnul až na místo čtvrté. V neděli to pak byla obdobná situace s tím rozdílem, že jej střet s jiným vozem poslal v posledním kole z prvního místa nekompromisně do kačírku.

Slova jezdců:

Petr Semerád: “Na Slovakia Ring jsem jel s cílem poznat novu trať a pokusit se vyrovnat Tomášovi výsledky. To se mi více než splnilo. V prvním závodě krásný souboj kolo na kolo a ve druhém závodě suverénní druhé místo před Tomášem. Obě auta byla velice vyrovnaná a o to víc mě tenhle úspěch těší. Twingo ze začátku velice zlobilo, protože bylo o cca 6 vteřin na kolo pomalejší než Twinga soupeřů. Do druhého dne jsme na autě vyměnili pár zásadních součástek a i díky tomu se start z posledního místa podařil. Šesté místo v cíli sobotního závodu považuji za velice dobrý výsledek.”

„To, že je Slovakia Ring mezi jezdci velice oblíbený jsem věděl již dávno. Jako jezdec jsem tady byl poprvé a musím přiznat, že když jsem jel ve čtvrtek s Twingem po trati, tak mi přišlo, že je to hodně pomalý okruh. Ve formuli to ale naštěstí bylo úplně něco jiného a myslím si, že se z této trati stala moje zatím nejoblíbenější.”

Tomáš Korený: “Na Slovensko jsem si přijel hlavně zazávodit, což se mi v prvním závodě splnilo. S Petrem jsme předvedli super souboj na hranici našich možností. Bohužel jsme měli celý víkend problém s motorem. Jeho výkon nebyl úplně tam, kde bych si to představoval. To se projevilo více ve druhém závodě, když jsem po skvělém startu již jen ztrácel. Jinak ale víkend na Slovakia Ringu hodnotím velice pozitivně. Zdejší závody jsou vždy opravdu skvělé, což ocení jak jezdci, tak hlavně diváci.”

Pirmin Weixler: “Mým cílem před tímto víkendem bylo vybojovat zpět vedení v šampionátu. Můj tým Křenek Motorsport odvedl velice dobrou práci, díky čemuž jsme mohli odjet dva vyrovnané závody. Slovakia Ring je pověstný svými dlouhými rovinkami, na kterých hodně velkou roli hraje slipstream. V průběhu obou závodů jsem zažil mnoho soubojů a po většinu času jsem byl leaderem obou závodních jízd. Nakonec z toho ale nic nebylo, protože jsem v obou jízdách doplatil na menší chyby. V prvním závodě jsem v posledním kole poškodil přední nárazník, kvůli čemuž jsem ztratil pár drahocenných vteřin a cílem nakonec projel na čtvrtém místě. Ve druhém závodě jsem měl v posledním kole kontakt se soupeřem, po kterém jsem žel skončil v kačírku. Mrzí mě, že se mi nepodařilo dosáhnout na lepší výsledek. Přesto však ze Slovenska odjedu s pocitem, že jsem si zdejší závody hodně užil a to především díky kombinaci rychlých a pomalých zatáček. Nyní nás čeká již jen závěrečný podnik v Brně, kde do toho dám vše! Díky všem co mi fandí a podporují mě.”

14124298_1145981368778793_1303594546626215011_o

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0