Okurková sezona královny motorsportu

Okurková sezona královny motorsportu

Formule 1 si nyní užívá letní přestávky, která je pokaždé dobrým mezníkem k bilancování. Většinou už je totiž zřejmé, kdo z jezdců se popere o mistrov

Jakub Knoll o společných závodech GT a prototypů
Začíná nám Formule 1 NASCARovatět?!
Šampionáty GT3 nabírají na síle

Formule 1 si nyní užívá letní přestávky, která je pokaždé dobrým mezníkem k bilancování. Většinou už je totiž zřejmé, kdo z jezdců se popere o mistrovský titul, který tým může celou sezonu odepsat a soustředit se na tu další, diskutuje se také o novinkách pro příští rok. A nejinak je tomu i letos.

Co se kandidátů na titul týká, je jejich určení jasné. Pro většinu fandů F1 bohužel, pro příznivce stříbrných šípů bohudík, se o korunu šampiona poperou pouze jezdci Mercedesu – tedy stejní pánové, jako v minulých dvou sezonách.

Na druhou stranu to není pro F1 žádná tragédie, i když si to řada lidi neuvědomuje. Dominance Mercedesu je podobná té, jakou měl McLaren na přelomu 80. a 90. let. Tehdy taky o titul bojovali jezdci jednoho týmu a dodnes se o soubojích mezi Sennou a Prostem vyprávějí legendy.

Jasněji je i v tom, které týmy odepíší sezonu 2016 jako neúspěšnou. Na „dobré“ cestě za tímto neúspěchem je Ferrari, které navzdory nadějnému začátku ztrácí čím dál tím více a postupně se nechalo překonat i Red Bullem, v jehož barvách tvrdí muziku 18letý Max Verstappen.

Mladý Nizozemec si s ničím neláme hlavu a zatím mu to přináší úspěchy, které vybičovávají jeho kolegu Daniela Ricciarda k lepším výkonům. A to je něco, co musí šéfa Red Bullu Christiana Hornera moc těšit.

Další špatnou sezonu prožívá McLaren, kterému se s motory Honda stále nedaří najít recept na úspěch. Čas od času to sice vypadá, že se McLaren zvedá, jenže pak přijde závod, který britskou stáj opět pošle do kolen. Otázkou tak zůstává, jak dlouho to bude Fernanda Alonsa ještě bavit.

Během posledních závodů se v padoku řešily i možné úpravy, které by přispěly ke zlepšení bezpečnosti vozů, konkrétně pak v oblasti hlavy. Týmy nakonec rozhodly, že se prvky chránící hlavy jezdců zavedou až v roce 2018.

Je však otázkou, jak tzv. svatozáře či jiné konstrukce, které budou částečně zakrývat kokpit, přijmou fanoušci. Na Velké ceně Rakouska jsem se na to ptal obou jezdců Williamsu, se kterými jsem dělal rozhovory.

„Monoposty možná vypadají lépe bez prvků na ochranu hlavy, ale lidé si zvyknou. Nemyslím si, že by kvůli tomu měla být ohrožena image F1 nebo tak něco,“ řekl Felipe Massa. A problém s tím nemá ani jeho parťák Valtteri Bottas: „Moc hezky to nevypadá, to je fakt. Pro bezpečnost to ale asi bude dobré, takže to beru,“ prohlásil finský pilot.

Budou se tak ale tvářit i fanoušci?

 

text: Jakub Knoll
foto: MERCEDES AMG PETRONAS

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0