Velkou cenu Rakouska vyhrál pilot Mercedesu Lewis Hamilton z pole position. Napínavý souboj s týmovým kolegou Nicem Rosbergem se odehrál v posledním k
Velkou cenu Rakouska vyhrál pilot Mercedesu Lewis Hamilton z pole position. Napínavý souboj s týmovým kolegou Nicem Rosbergem se odehrál v posledním kole. Rosberg s cílem získat lepší pozici taktizoval s návštěvou boxů. Po souboji a drobném kontaktu s Hamiltonem skončil nakonec čtvrtý.
Ve srovnání s předchozími roky byly teploty v Rakousku výrazně nižší. Na začátku závodu ukazoval teploměr 16 °C (vzduch) a 24 °C (asfalt). Víc než teploty mělo na strategie závodních týmů vliv vyjetí safety caru. Týmům byl umožněn volný „pit stop“, který se obešel bez významné změny pozic na trati.
Na rozdíl od ostatních, zvolily Ferrari a Red Bull jinou strategii. Na úvod závodu daly přednost superměkké směsi před ultraměkkou, kterou si naopak vybralo deset předních jezdců, neboť je o cca půl sekundy rychlejší. Během prvního dlouhého stintu zradila Sebastiana Vettela pneumatika. Důvod závady zatím není znám, ale společně s Ferrari se hledají možné příčiny defektu. Dle všech indicií to vypadá na ojedinělý defekt, protože zatím se nic podobného jinému jezdci nepřihodilo.
Po druhé zastávce se rozhořel boj mezi trojicí jezdců – Hamiltonem, Rosbergem a Verstappenem. Pilot Red Bullu zastavil v boxech pouze jednou, Hamiltona a Rosberga dělila méně než jedna vteřina. I díky tomu byl tento závod jedním z těch, které si budeme pamatovat.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„S Ferrari hledáme příčinu defektu na voze Sebastiana Vettela. Strategie volby a přezouvání pneumatik byly při Velké ceně Rakouska rozhodující. Během závodu, kde se bojovalo až do posledního kola jsme viděli mnoho různých strategií. Týmy nastupovaly do závodů s minimem informací, které získaly během volného tréninku a v kvalifikaci. Bodoval ten, kdo se lépe dokázal vypořádat s měnícími se podmínkami.“
COMMENTS