Nadšené portugalské publikum dnes na městské trati ve Vila Realu, shlédlo další dva závody letošního seriálu FIA ETCC. Závody, které měly díky fantast
Nadšené portugalské publikum dnes na městské trati ve Vila Realu, shlédlo další dva závody letošního seriálu FIA ETCC. Závody, které měly díky fantastickému publiku strhující atmosféru, přinesly jezdcům českého týmu Křenek Motorsport radosti, ale také starosti.
Petr Fulín dokázal po skvělém výkonu vybojovat v prvním závodě body za druhé místo. V tom druhém jej od dobrého umístění připravila přísná penalizace za kontakt s Peterem Riklim. Po absolvování trestu v podobě drive through projel cílem na šestém místě. Malou náplastí mu mohlo být autorství nejrychlejšího závodního kola, které se na této městské trati cení dvojnásob.
„Na této trati se naplno ukázala výhoda DSG převodovek, které má starší generace SEATů. Tam, kde my s novými vozy musíme podřadit až na jedničku, tak auta s DSG převodovkou projíždějí plynule, čímž získávají cenné desetinky,“ vysvětluje Petr Fulín.
Dobrými časy se v Portugalsku prezentoval také druhý z jezdců týmu Josefa Křenka, Christjohannes Schreiber. V závodech jej však dvakrát zastavila prasklá poloosa, což Schreiberovi neumožnilo navázat na pódiové umístění z Nordschleife.
Závody jako na houpačce si užil i týmový junior Tomáš Korený. Ten bojuje ve třídě S1600 s Fordem FIesta, se kterým si v první závodní jízdě dojel pro body za třetí místo. V absolutním hodnocení to bylo místo osmé a to znamenalo, že Korený startoval do druhé závodní jízdy z pole position. V té ale doplatil na ránu od jednoho ze soupeřů, jejímž důsledkem bylo zhasnutí motoru bez možnosti dalšího nastartování.
Více k dnešním závodům již říká šéf týmu, pan Josef Křenek:
„Závod byl podle očekávání velmi turbulentní. Celý tým podal maximální výkon, ale ne vše se vyvíjelo v náš prospěch. V šikanách, které se projížděly na první rychlostní stupeň, odcházely poloosy jedna za druhou, což bylo důvodem odstoupení Christjohannese v obou závodech. Je to škoda, protože Christjohannes měl ve druhém závodě nakročeno na další pódiové umístění a to do závodu startoval až z poslední pozice. Na voze Petra Fulína poloosy v závodech vydržely a s druhým místem jsme byli velmi spokojeni. Podobně to mohlo dopadnout i ve druhém závodě. V tom však po incidentu s Peterem Riklim obdržel spornou penalizaci, v podobě průjezdu boxy, což jej odsunulo až na šesté místo.“
„Tento víkend jsme měli rychlost, neudělali jsme žádné chyby, jen nám chybělo to potřebné závodnické štěstí. Děkuji oběma jezdcům a celému týmu za výbornou práci a nasazení po celý víkend.“
„Na závěr bych rád vyzdvihl fantastické portugalské publikum. Vůbec si nevybavuji, kdy jsem naposledy viděl takové nadšení pro motosport. „
Výsledky portugalských závodů rozhodly o tom, že dělené první místo patří se 72 body Petru Fulínovi a Krisu Richardovi. Christjohannes Schreiber je s 24 body na místě sedmém. K dalším dvěma závodům zamíří jezdci již za dva týdny do francouzského Magny Cours, kde se pojede o víkendu 8. – 10. července.
Slova jezdců:
Petr Fulín: „Dnešní rozhodnutí sportovních komisařů vnímám jako velice nespravedlivé. Je to další závod, ve kterém nás poškodilo rozhodnutí, které bylo hodně na hraně. Ten kontakt s Riklim nebyl nijak vážný. Bylo to vyústění jeho pět kol trvající defenzivní jízdy, která byla hodně nebezpečná, což on sám po závodě potvrdil. Myslím, že komisaři by udělali mnohem lépe, kdyby v takovýchto případech počkali s verdiktem až na skončení závodu a vyslechli si všechny zúčastněné. Nicméně stalo se a nejde to změnit. Do konce sezóny zůstávají čtyři závody. S Krisem Richardem máme stejný počet bodů, což znamená, že ve Francii to vše začne od nuly.“
Christjohannes Schreiber: „Nevím co říci. V obou závodech se mi na autě poškodila poloosa a tak cítím velké zklamání.“
Tomáš Korený: „V prvním závodě jsem byl na startu moc opatrný a tak se přede mě dostal Rinke. Když jsem ho pak později dojel, tak jel hodně defenzivní stopu a tak jej nebylo možné předjet. Ve druhém závodě mě pak ve vrchní části okruhu trefil Hilgenhövel s Peugeotem a úplně mě přetočil. Zhasnul mi přitom motor, no a protože se mi nepodařilo znovu nastartovat, tak pro mne závod předčasně skončil.“
Výsledky 1. závodu:
- Manuel Fernandes (POR) SEAT Leon Cup Racer
2. Petr Fulín (CZE) SEAT Leon Cup Racer + 3.710
3. Peter Rikli (SUI) Honda Civic + 8.929
4. Mladen Lalušić (SRB) SEAT Leon Cup Racer + 16.395
5. Kris Richard (SUI) Honda Civic + 17.254
Výsledky 2. závodu
- Kris Richard (SUI) Honda Civic
2. Manuel Fernandes (POR) SEAT Leon Cup Racer + 0.371
3. Norbert Nagy (HUN) SEAT Leon Cup Racer + 9.277
4. Fábio Mota (POR) SEAT Leon Cup Racer + 9.777
5. Mladen Lalušić (SRB) SEAT Leon Cup Racer + 24.732
6. Petr Fulín (CZE) SEAT Leon Cup Racer + 25.182
foto: Petr Frýba
COMMENTS