24h Le Mans: Bitva velkotovárníků

24h Le Mans: Bitva velkotovárníků

GTE-PRO: Vrcholný souboj je očekáván mezi automobilkami v GTE-Pro. Počet závodních speciálů, jejichž silniční verze lze potkat v běžném provozu, stoup

První řadu ve Spa obsadí opět vozy Toyoty
Prologu dominovaly Toyoty, ne však zcela regulérně
Rees oznámil ukončení své kariéry

GTE-PRO: Vrcholný souboj je očekáván mezi automobilkami v GTE-Pro. Počet závodních speciálů, jejichž silniční verze lze potkat v běžném provozu, stoupl v letošním roce na 14 a všichni přijíždějí do Le Mans s jediným cílem – zvítězit.

Italská stáj AF Corse má letos nakročeno k titulu ve FIA WEC. Nebýt technických problémů, odnesla by si z úvodních dvou závodů double. Takhle má na kontě „jen“ dvě výhry s jedním doublem. Červené vozy Ferrari 488 GTE jsou velmi rychlé a zatím šampionátu vévodí. Konkurence v Le Mans bude nesmírně silná, nicméně posádka Gianmaria Bruni, James Calado a Alessandro Pier Guidi nehodlá nikomu ustupovat. Stejného ražení jsou i týmoví kolegové, kteří vyhráli úvodní dvě šestihodinovky. Davida Rigona a Sama Birda doplní v Le Mans Andrea Bertolini.

AF Corse 71
Třetí Ferrari 488 GTE má kořeny v USA. Z Ameriky totiž dorazí stáj Risi Competizione, která působí v seriálu IMSA. Dvojice Giancarlo Fisichella a Toni Vilander patří ke zkušeným veteránům a v Le Mans je doplní Mattheo Malucelli, kterého mohli fanoušci vidět například i v Brně.

2016 - IMSA - Laguna Seca
Hřmotné žluté Corvetty jsou tradičním, nesmírně důležitým, doplňkem francouzského závodu. Americká stáj působí v domácím šampionátu, ovšem Le Mans je součástí jejich DNA. Navíc letos budou Oliver Gavin, Tommy Milner a Jordan Taylor obhajovat loňské vítězství. Naopak Jan Magnussen a Antonio Garcia budou doufat ve větší štěstí než v roce 2015. Tehdy totiž kvůli havárii do závodu vůbec nenastoupili. Loni s nimi chvíli jezdil Ryan Briscoe, který se pro rok 2016 přesunul k Fordu, takže třetím mužem do party bude Taylorův starší bratr Ricky.

The #3 Chevrolet Corvette Racing C7.R, driven by Jan Magnussen and Antonio Garcia races to a fourth place finish in the GTLM class Sunday, May 1, 2016 during the WeatherTech SportsCar Championship Continental Tire Grand Prix of Monterey, in Monterey, California. (Photo by Richard Prince for Chevy Racing)

Ford přivezl doslova armádu vozů. Kromě britského týmu, působící ve FIA WEC, dorazí i americká odnož z IMSA. Chip Ganassi, který působení Fordu zaštiťuje, tak bude spoléhat na čtyři Fordy GT. Nejpočetnější závodní tým v jedné kategorii má jasný cíl, přivézt Fordu po téměř padesáti letech další skalp z Le Mans. Britské uskupení hájí Olivier Pla, Stefan Mucke, Billy Johnson a Marino Franchitti, Andy Priaulx, Harry Tincknell. Z USA dorazí Joey Hand, Dirk Muller, Sebastien Bourdais a Ryan Briscoe, Richard Westbrook a Scott Dixon. Ford GT
Porsche omezilo tovární podporu ve FIA WEC na jeden vůz týmu Dempsey Proton Racing. Dvojici Richard Lietz a Michael Christensen se však zatím příliš nedaří a po devátém a čtvrtém místě v předchozích závodech doufají v lepší umístění. Pomoct jim v tom má třetí člen Philipp Eng.

Dempsey Proton Racing

Postavit jediné Porsche proti přesile konkurenčních automobilek a doufat ve výhru by bylo bláznovství. Proto z USA dorazí týmová posila v podobě dalších dvou vozů s velmi silnou posádkou. S číslem 91 na kapotě pojedou Patrick Pilet, Kevin Estre a loňský celkový vítěz Le Mans Nick Tandy. V sesterském voze se představí Frederic Makowiecki, Jörg Bergmeister a Tandyho kolega z roku 2015 Earl Bamber.

M16_1944
Nejvyšší startovní číslo v GTE-Pro má Aston Martin. Britská stáj má letošní výsledky jako na houpačce. V první závodě dojel jeden Aston na třetím místě a druhý odstoupil. V dalším podniku se situace prohodila a třetí místo vybojoval druhý Aston Martin, zatímco ten první závod nedokončil. V Le Mans budou chtít skončit na lepším než třetím místě, ať už to bude posádka Nicki Thiim, Marco Sorensen, Darren Turner nebo Richie Stanaway, Fernando Rees, Jonny Adam.

0249_nd-_wec2016_spa-jpg

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0