Aktualizace: neděle - 15:41 - Mercedes slaví dominantní vítězství Nordschleife je obrovská legenda a dalo by se také říci i matka všech okruhů. A čty
Aktualizace: neděle – 15:41 – Mercedes slaví dominantní vítězství
Nordschleife je obrovská legenda a dalo by se také říci i matka všech okruhů. A čtyřiadvacetihodinovka na této trati pak zákonitě musí být jedním z největších závodů na světě. Letos se jede už pětačtyřicátý ročník a v tomto příspěvku naleznete zajímavosti k minulým závodům a v dalších aktualizacích tohoto příspěvku především novinky z toho letošního.
Důležité odkazy k letošnímu závodu
Časový harmonogram
Seznam přihlášených
Oficiální stránky
Oficiální Facebook
Live Stream
Live Timing
Česká stopa
Milan Kodídek
Tým: raceunion Teichmann Racing
Vůz: Porsche 911 GT3 cup
Posádka: “Airgee” – “Alex Autumn” – Milan Kodídek – Andrea Perlini
Číslo: 54
Třída: SP7
GT Sport technology
Český tým jehož šest mechaniků se stará o vozy týmu Black Falcon:
4 AMG – Team Black Falcon – Bernd Schneider, Maro Engel, Adam Christodoulou, Manuel Metzger
9 AMG – Team Black Falcon – Hubert Haupt, Yelmer Buurman, Maro Engel, Dirk Müller
Aktuality
Neděle – 15:40 – Mercedes vítězí, navíc má první čtyři místa!
Mercedes získal teprve historicky druhé vítězství na Nordschleife po velmi ostrém manévru Mara Engela v posledním kole závodu!
Neděle – 10:40 – Mercedesy na čele, výsledky po 19 hodinách
Mercedesy pokračují v krasojízdě na Nordschleife. Mercedesy během noci a rána dokázaly odolat všem nástrahám a momentálně naprosto dominují Zelenému peklu. Největší smůlu měl zhruba před hodinou vůz číslo 100, který patří týmu Schubert Motorsport. Vůz číslo 100 se pohyboval na stupních vítězů, nicméně po zastávce v boxech se zapletl mezi pomalejší vozy. S jedním navíc kolidoval v poměrně vysoké rychlosti a bylo po závodě. Výsledky po 19 hodinách značí, že je ve vedení posádka Schneider-Engel-Christodoulou-Metzger, nicméně těsně po uplynutí 19 hodin se zpátky na čelo dostal Mercedes týmu Haribo Racing. Bílo-modrý Mercedes týmu Black Falcon je tak v tuto chvíli druhý. I na třetím a čtvrtém místě jsou vozy Mercedes AMG GT3. Ty patří týmům HTP a Black Falcon. Nejlépe umístěným vozem bez trojcípé hvězdy je páté Porsche týmu Manthey Racing, které by se sice velmi rádo dostalo na pódium, nicméně ztráta jednoho kola je vcelku dost. Milan Kodídek a spol. jsou na devátém místě ve třídě SP7.
Ranní info od Milana Kodídka:
“Noční stinty přinesly potíže s chlazením. Museli jsme měnit chladič, což nás stálo skoro 90 minut. Bylo to hodně hektické, ale nakonec se to podařilo opravit. Stálo nás to dost pozic, ale nakonec jsem si užil i plnohodnotný noční stint. Jezdil jsem časy 9:31, 9:32, nejlepší byl 9:24 a hodně mě překvapilo jak je ta jízda v noci hladká a v pohodě.”
“Ve třídě jsme to dotáhli až na osmé místo ve třídě. Pochopitelně také díky tomu že problémy měli i naši soupeři, ale i to je součástí vytrvalosti.”
“V sobotu ráno, když jsem měl sednout do auta se parťák vrátil z tratě, s tím, že zase zlobí chladič. Bylo tam hodně kouře a nevypadalo to vůbec dobře. Zkusíme teď sehnat další chladič, což se ale jeví jako problém. Je jich tu spousta na 991, ale vůbec žádný na naší 997, tak uvidíme.”
Sobota – 23:50 – Slova Milana Kodídka před restartem závodu
Milanu Kodídkovi se dnes splnilo velké přání. Nejenže nastoupil do závodu 24H na Nordschleife, ale také do něj startoval!
“Start v takovém poli byl naprosto úžasný. První dvě kola se mi dařilo držet krok s nejlepšími a byl to opravdu mazec. Jel za mnou Cayman a já ho nechtěl zdržovat a tak jsem se snažil posunout brzdné body, ale u auta bylo nastaveno ABS na mokro a tak to ne fungovalo jak mělo a já se ve třetím kole dvakrát roztočil na Grand Prix Strecke, čímž jsem si vysloužil nečekaný potlesk publika. Než závod zastavili, tak se mi podařilo zajet nejrychlejší čas za 9:12, ale to co se dělo pak to byla teda věc. V Annebergu bylo tolik vody, že auta stála bokem, bylo tam tak těsno, na trati hromada vody a mě to na těch slickách uklouzlo a líznul jsem svodidla a trošku poškodil přední levý nárazník. To jsme teď zalepili a čekáme na restart závodu, kdy do auta usedne Airgee.”
Sobota – 22:45 – Gumoví medvídci drží první dvě místa, výsledky po 7 hodinách
Ještě po šesti hodinách vedlo na osychající trati na Nürburgringu BMW týmu Schubert Motorsport, nicméně kvůli problémům s motorem bylo nuceno odstoupit. Na čele se tak usadila posádka Alzen-Arnold-Götz-Seyffarth s Mercedesem týmu Haribo Racing. Sesterský vůz stejné posádky navíc okupuje i druhou příčku. Na třetím místě bylo po sedmi hodinách Porsche týmu Manthey, následováno Mercedesem týmu Black Falcon, jenž si včera vydobyl pole position. Páté a šesté místo patří také vozům s trojcípou hvězdou na kapotě, a to vozům týmů HTP a Black Falcon. Porsche týmu Teichmann s Milanem Kodídkem okupuje 12. pozici ve třídě SP7.
Sobota – 21:50 – vedoucí BMW odstupuje
Posádka Farfus-Krohn-Müller-Wittmann se po zastávkách v boxech propracovala do vedení v závodě, nicméně stopku BMW týmu Schubert Motorsport motor. Mechanici sice berou vůz okamžitě do garáže, nicméně již nyní je jisté, že vůz s číslem 18 nebude bojovat o vítězství.
Sobota – 20:10 – závod restartován
Po třech zaváděcích kolech byl závod restartován. V některých místech však padá mlha.
Sobota – 17:50 – červená vlajka
První hodinu závodu ukončila průtrž mračen s kroupy, na kterou doplatilo mnoho vozidel. Závod měl být restartován v 18:00, nyní se nový start závodu posunul na 19:20.
Sobota – 15:33 – start
Závod odstartoval! První kolo proběhlo hladce, na čele se osamostatnili Maro Engel s Jörgem Müllerem. Do boxů zamířilo BMW číslo 999, Porsche týmu Frikadelli Racing utrpělo defekt.
Kvalifikace TOP30
Naprosto senzačním časem, který měl hodnotu 8:14.515, Maro Engel zajistil pole position pro Mercedes.
Maro Engel tak byl jediný, kdo v náročných podmínkách dokázal zajet čas pod 8 minut a 15 vteřin. Jeho nejrychlejším pronásledovatelem byl Augusto Farfus s BMW M6 GT3 týmu Schubert Motorsport. Třetí místo zajistilo kvarteto Alzen-Arnold-Götz-Seyffarth, které však na vítězný Mercedes ztratilo bezmála 4 sekundy.
Čtvrté místo patřilo trojici Alzen-Arnold-Götz-Seyffarth týmu Haribo Racing. Ne, tohle není překlep. Tahle čtveřice statečných nastupuje v obou vozech týmu Haribo Racing. Nejrychlejším vozem Audi byl ten s posádkou Stippler-Fjordbach-Mortara-Meyr-Melnhof. Vítězný vůz z loňska, který se honosí číslem 1, tedy Audi týmu WRT, odstartuje až z 22. pozice.
Závod startuje zítra v 15:30 a můžete ho sledovat živě na tomto odkazu.
Kvalifikace 2
Mercedes dnes dopoledne převzal kvalifikační otěže od Audi, které zvítězilo ve včerejší, noční, kvalifikaci. Prozatím nejrychlejší kvalifikační čas, který měl hodnotu 8:16.311, má na svědomí Max Götz s Mercedesem týmu Haribo Racing.
Mercedesy jsou na Severní smyčce letos velmi rychlé, ostatně to dokazují Christian Hohenadel, který zajel druhý nejrychlejší čas s vozem týmu HTP Motorsport, zatímco třetí místo bral Indy Dontje z týmu Black Falcon.
Kdo všechno pojede večerní kvalifikaci TOP30?
Polední hlášení Milana Kodídka:
“Dnes ráno se na briefingu rozhodlo, že se jen zajedou kotouče a desky a že to nebudeme nijak honit. Majitel týmu, pan Teichmann, doporučil trochu opatrnější strategii a tak se před nás dostali posádky, které včera nestartovaly a nebo nejely moc rychle, protože dnes je tady krásně a slunce pere co to dá.
Pro každý vytrvalostní závod je ale důležité být konzistentní a není nutno až tak moc řešit zda odstartujeme z 50. či 55. místa a tak budu zbytek dne převážně odpočívat a sledovat ten závodní cvrkot, který je všudypřítomný. Zrovna teď se jede kvalifikace WTCC, hned pak pojedou historici svou tříhodinovku a tak si to užívám a snažím se naladit na zítřek.
Zatím ještě nebyl rozhodnuto, kdo bude startovat, ale je možné, že bych to mohl být já. Pokud by to tak bylo, měl bych hned dva stinty ve dne, což bych uvítal, protože včera jsem po tmě neobjel ani kolo.”
Milan Kodídek po večerní kvalifikaci …
“Tak kvalifikace se nepovedla úplně podle představ. Vyjížděl jsem na vlhké trati. Zdálo se, že to není moc vlhké a tak jsem jel jak nejrychleji to šlo. Přibrzdila mne až jedna krizovka, kdy jsem se dostal až nebezpečně blízko svodidlům a tak jsem se trochu zklidnil, ale to kolo už bylo pryč. Ve druhém kole jsem na to zase šlápnul a zdálo se to v pohodě a to až do Karussellu, kde jsem se zaseknul za pomalejším BMW. Maršálové mu sice ukazovali modré vlajky, ale nějak mě nechtěl pustit a tak jsem ho předjel až po trávě na Pflanzgartenu, takže zase nic. Zajel jsem do boxů, kde jsme asi hodinu řešili závadu elektroniky u kontroly plynu. Když se nám to podařilo vyřešit, tak už lilo naplno a svezli se jen kluci. Kvalifikace ještě není závod a tak jsme zatím v klidu. Zítra nás čeká druhé dějství a tak uvidíme jak nám to půjde.”
foto: Petr Frýba
Provizorní pole position v rukou Audi
Nejrychlejší čas, a tudíž i provizorní pole position, si připsala čtveřice Vanthoor-Mies-Müller-Kaffer s továrnou podporovaným Audi týmu WRT. I druhé místo patřilo Audi a i tentokrát to byl vůz podporovaný samotnou továrnou. Druhý nejrychlejší čas mělo na svědomí kvarteto Busch-Busch-Mamerow-Rast týmu Phoenix Racing.
Třetí místo pak patřilo žluto-zelenému Mercedesu týmu Zakspeed se čtveřicí Kenneth Heyer, Luca Ludwig, Sebastian Asch a Daniel Keilwitz. Čtvrté a páté místo si rozdělily týmy Schubert Motorsport, resp. AMG Team Black Falcon.
Milan Kodídek, spolu se svou posádkou, opět zajel 57. čas absolutně a 11. ve třídě SP7.
Aktuálně od Milana Kodídka
Ranní info: “Zdravím ze Zeleného pekla. Ráno tady všude byla mlha, ale od brzkých hodin se kolem tratě začali scházet diváci a že jich tu je opravdu mnoho. Ostatně jako každý rok. Je to jeden velký festival a už se moc těším až si sednu do auta.”
Zpráva po tréninku: “Před tréninkem jsem dostal za úkol zajet první dvě kola. Všechno bylo nové – kotouče, brzy, desky, trochu jsme změnili řazení. Čas 9:27 nic moc, ale na rozjezd asi dobrý. Po mě šel do auta Andrea a ve své jízdě zajel 9:33. Po té jel Alex, který si hodně stěžoval na brzdy. Ve 20:00 nás čeká kvalda a podle předpovědi by mohl rozhodnout její úvod. Přáli bychom si zajet někde kolem 9:05, možná i 9:03 a dostat se tak na hranici TOP 5. Je to přeci jen 24-hodinovka a tak ta kvalifikace není úplně důležitá. Důležité je aby auto zůstalo celé, ostatně v naší třídě už jedno auto zůstalo stát na trati, ale snad to dají dohromady. Měl bych jet až po tmě a asi tak tři kola. Sám za sebe bych si přál sucho, ať si v klidu zvyknu na tmu.”
Kvalifikaci může živě sledovat zde
Milan se s námi podělil také o fotky z týmové garáže a tréninku historiků:
Rozprava pro 600 jezdců z celého světa
Volný trénink
Jezdci mají za sebou první volný trénink, který se stal kořistí Mercedesů týmů Black Falcon a Haribo Racing. Nejrychlejší čas, s hodnotou 8:20.018, má na svědomí posádka Haupt-Buurman-Engel-Müller s Mercedesem týmu AMG – Team Black Falcon. Více jak dvě vteřiny na ně ztratili Alzen-Arnold-Götz-Seyffarth z týmu Haribo Racing – AMG. Třetí nejrychlejší čas má na svědomí kvarteto Basseng-De Phillippi-Rockenfeller-Scheider s Audi týmu Land Motorsport. Milan Kodídek, spolu se svými týmovými kolegy, zajel 11. nejrychlejší čas ve třídě SP7 a 57. čas absolutně. Ten měl hodnotu 9:27.380.
Zajímavosti z historie
Na Nürburgringu se jezdí čtyřiadvacetihodinový závod již od roku 1970, a tak je jasné, že se za ty roky nastřádalo mnoho zajímavých momentů. Zde jsou ty nejzajímavější z nich.
– V roce 1973 zvítězil Niki Lauda s Hansem-Peterem Joistenem. Mnohem zajímavější je pak ale to, že se jelo na dvě osmihodinové části, s osmihodinovou přestávkou v noci.
– V letech 1974 a 1975 se nejelo kvůli ropné krizi.
– Prvního vítězství v tomto maratonu se auto s turbem dočkalo v roce 1987. Byl jím Ford Sierra RS Cosworth.
– O rok později porazilo tovární Fordy soukromé Porsche týmu Dören z roku 1974.
– V roce 1992 byl závod přerušen na několik hodin kvůli mlze.
– Rok 1998 bylo zaznamenáno první vítězství naftového vozu (BMW 320d) ve velkém vytrvalostním závodě.
– V roce 2003 se dočkal vítězství Opel Astra V8 Coupé, tedy vůz DTM.
– O dva roky později se loučily s úspěšnou kariérou vozy BMW M3 GTR V8. A to velmi stylově-vítězstvím.
– Se závodem v roce 2007 si opět pohrávala mlha. Závod byl zastaven na 6 hodin.
– V roce 2013 to byl zase déšť, co úřadoval. Závod byl zastaven na 9 hodin. Mercedes si připsal první vítězství.
– O rok později bylo na Nürburgringu ujeto v rámci závodu na 24h nejvíce kol – 159.
– Vloni se pak závodilo s rychlostními omezeními v některých částech okruhu po hrůzné nehodě Janna Mardenborougha ze závodu VLN, která stále život jednoho z fanoušků.
– Nejvíce vítězství (5) mají na kontě Timo Bernhard, Pedro Lamy a Marcel Tiemann. Pedro Lamy by letos mohl přidat šesté.
COMMENTS
classicy paráda a pěkne si to tam dávají,i naše 130RS,moc pěkná podívaná.
PARÁDA DOBRÝ SERVIS JEN TAK DÁLE…VÁŠ FANDA!