Petr Trnka se vrací na okruhy, s Václavem Janíkem bude startovat ve vytrvalostních závodech MMČR

Petr Trnka se vrací na okruhy, s Václavem Janíkem bude startovat ve vytrvalostních závodech MMČR

Před dvěma roky Petr Trnka vstoupil do vrchařského světa a s tím okruhovým se rozloučil s bilancí tří mistrovských titulů Divize 3. V letošním roce se

Semerád v Brně dvakrát stříbrný, Nimč vybojoval bronz v Clio Cupu
Třetí místo v Maďarsku a vítězství na Šumavě pro tým Duck Racing
ESET V4 Cup / FIA CEZ Poznaň – dnes je poslední den pro podání přihlášky za zvýhodněné startovné!

Před dvěma roky Petr Trnka vstoupil do vrchařského světa a s tím okruhovým se rozloučil s bilancí tří mistrovských titulů Divize 3. V letošním roce se Petr Trnka na okruhy vrací, a ačkoliv budou mít vrchy i letos přednost, novinka týmu Nutrend Racing nechá klidného jen málokterého fanouška.

Více nový okruhový projekt přiblížil majitel a jezdec šternberského týmu v jedné osobě Václav Janík na dnešní tiskové konferenci v sídle společnosti Nutrend.

„V podstatě už nějaké dva, tři roky pošilháváme po okruzích, protože vrchy jsou sice naše hlavní disciplína, ale nenajedeme tam tolik km, kolik bysme chtěli. Já říkám, že chci být unavený ze závodění a ne z cestování a díky našim partnerům se chceme na okruzích objevit. Budeme startovat s Normou ve vytrvalostních závodech, a pokud nám to čas dovolí, tak i možná v nějakých sprintech. Budeme se střídat s Petrem Trnkou. Já jsem na okruzích úplný nováček, takže se budu učit a doufám, že si pořádně zajezdíme, a že se tím budeme bavit. Nic od toho popravdě neočekávám, bude to taková zkušební sezona, a pokud se nám ty okruhy zalíbí, tak si myslím, že se na ně můžeme úplně přeorientovat. Věřím, že kdyby se tak stalo, tak bysme nezůstali jen v MMČR, ale ukázali bysme se i někde v Evropě.“

Byl Petr Trnka jasnou volbou na pozici týmového kolegy ve vytrvalostních závodech?

„Tady nám nahrálo to, že Peťa je také ze Šternberka a prostě jsme to jen navrhli a bavili jsme se o tom spolu. Hlásí se nám nějací další jezdci, ale tohle spíš budeme tlačit až na tu příští sezonu. Letos se budeme učit, jak to všechno chodí, budeme hledat nastavení auta a myslím, že bysme nemohli dát jezdcům takový servis, jaký bysme sami chtěli.“

„V letošním roce zůstávají prioritou vrchy, už jen z toho důvodu, že se nám asi dva závody kryjí, takže je budeme muset vynechat. S největší pravděpodobností vynecháme Red Bull Ring a Most,“ dodává Václav Janík.

Důkladně jsme také vyzpovídali i samotného Petra Trnku, který se již nemůže dočkat nových zkušeností v podobě vytrvalostních závodů.

LAUS_56664

Petře, z jakého důvodu jste se rozhodli pro návrat na okruhy?
Budeme kombinovat závody do vrchu a okruhy a rozhodli jsme se pro okruhy, protože to auto, se kterým pojedeme, chceme posunout někam dál, víc se s ním sžít a hlavně je to výzva vrátit se na okruhy. Když Vašek Janík přišel s tím, že si chce zkusit okruhy, tak se mě zeptal, jestli bych šel do toho s ním a já jsem to s radostí přijal.

S jakým vozem pojedete a jaké na něm budou změny oproti vrchařské verzi?
Pojedeme s dvoulitrovou Normou M20 FC, což je auto, se kterým jsem loni jezdil vrchy a pojedu s ním i letos. Změny na autě samozřejmě jsou, ale jsou to víceméně detaily, které se týkají předpisů pro okruhy, jako např. světla a pak i nějaké technické věci, jako např. chlazení brzd, ale žádné velké změny tam nejsou.

Jakého seriálu na okruzích se zúčastníte?
Zúčastníme se MMČR a zóny střední Evropy, ale ne všech závodů, protože se některé kryjí a vrchy mají v letošním roce prioritu.

Před dvěma lety ses přeorientoval na závody do vrchu. Co ti ty dva roky daly?
Vrchy jsou úplně něco jiného, než okruhy. Je to o daleko větší koncentraci a navíc tam není prostor pro chybu. Je to dost specifická disciplína a musím přiznat, že mi trochu chybí ten kontakt se soupeři, ale na druhou stranu se jezdí na krásných tratích a navíc ty tratě z ME jsou výborně zabezpečeny. Ale každá disciplína má něco do sebe.

Bude pro tebe nějak náročné vrátit se zpátky na okruhy nebo si sedneš do auta a prostě pojedeš?
Myslím, že to nebude tolik náročné, spíš to bude o hledání limitů toho vozu a samozřejmě i o hledání výborného nastavení. Ale jinak jezdecky by to neměl být žádný problém.

Je na okruzích něco, na co se vyloženě těšíš?
Těším se moc. Bude to další výzva v tom, že poprvé v životě pojedu vytrvalostní závody se střídáním jezdců, výměnou pneumatik, atd., takže tohle je pro mě určitě výzva. Těším se, až si zase zazávodím a budu mít nějaký čas o té jízdě přemýšlet, protože na těch vrších na to není čas, tam musí člověk sednout a jet.

Jaké jsou tvé cíle v letošní sezoně?
Určitě bych chtěl navázat na ty výsledky, se kterými jsem okruhy opustil. Budeme se snažit o co nejlepší výsledek a nejlepší by bylo samozřejmě vyhrát.

Kokpit Normy budeš tedy na okruzích sdílet s Václavem Janíkem. Jaký je to podle tebe týmový kolega?
Myslím si, že to bude určitě dobrý týmový kolega, nicméně Vašek toho na okruzích dosud moc nenajezdil, takže se bude mít hodně co učit, ale to já v té vytrvalosti vlastně také. Z testů víme, že nám auto oběma sedí tak nějak podobně, takže si myslím, že to bude v pohodě a nebudou žádné problémy.

Ty jsi vlastně dosud závodil pouze v otevřených vozech. Nepošilháváš např. po nějakém GT voze?
Otevřená auta mě určitě lákají víc. Kdyby mě přišla nějaká zajímavá nabídka na uzavřený vůz, tak bych ji asi neodmítl, ale otevřené vozy mě prostě lákají více. Jezdím v nich od malička a bez střechy je to prostě lepší.

LAUS_56662 LAUS_56674 LAUS_56693 LAUS_56696 LAUS_56704 LAUS_56722

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Trnka Stan. 9 years ago

    pánové hodně štěstí výborné mechaniky bezporuchové vozy perfektně sehraný tým a v každém závodě umístnění na podiu …..to vám v roce 2016 přeje …..fanda…..

  • DISQUS: 0