FIA WEC: Porsche vyhrává po diskvalifikaci Audi, Němci se však odvolávají

FIA WEC: Porsche vyhrává po diskvalifikaci Audi, Němci se však odvolávají

Po včerejších šesti hodinách na Silverstonu dojela posádka Audi Lotterer, Fassler a Treluyer na první místě, nicméně techničtí komisaři vůz se startov

FIA WEC: Se sezónou se loučí vítězně Toyota
FIA WEC spěje do finále, předposlední závod může ledacos rozhodnout
FIA WEC: Kvalifikační formát dozná změn

Po včerejších šesti hodinách na Silverstonu dojela posádka Audi Lotterer, Fassler a Treluyer na první místě, nicméně techničtí komisaři vůz se startovním číslem sedm diskvalifikovali a vítězství připadlo týmu Porsche.

Prototypy Audi#7 a Porschce #2 se v polovině závodu naháněly, ale byl to Treluyer, který tři hodiny před koncem učinil klíčový předjížděcí manévr na vedoucího Lieba a převzal první místo. Porsche mezitím potkala řada problémů, nejprve kontakt s Fordem GT, poté defekt pneumatiky a nakonec zastávka pro palivo pouhých deset minut před koncem závodu.

Fassler, Treluyer a Lotterer se téměř po roce dočkali dalšího vítězství, nicméně jejich radost netrvalo dlouho. Při technické kontrole se zjistilo, že deska v přední části podlahy prototypu byla obroušena víc, než dovolují pravidla. Komisaři Audi diskvalifikovali, ovšem Němci se po několika hodinách odvolali.

V prozatímních výsledcích jsou vítězové šestihodinovky Dumas, Jani a Lieb před trojicí Conway, Kobajaši a Sarrazine z Toyoty. Třetí místo získal soukromý tým Rebellion Racing s posádkou Imperatori, Kraihamer a Tuscher.

Obhájci titulu do cíle nedorazili. Porsche Brandona Hartleyho se před padesátitisícovým davem poroučelo ve velkém stylu. Novozélanďan vnějškem objížděl Porsche kategorie GTE-Am, oba vozy se ovšem dostaly do kontaktu a prototyp LMP1 šel málem přes střechu.

Ani druhé Audi do cíle nedojelo, Di Grassi zastavil na trati s poruchou hybridního systému. Smůlu si vybrala i druhá Toyota, které měla po defektu pneumatiky poškozenou zadní část vozu a mechanici strávili nad opravou hodně času.

V kategorii LMP2 si pro premiérové vítězství dojel mexický tým RGR Sport by Morand s prototypem Ligier-Nissan. Trojice Albuquerque, Gonzalez a Senna za sebou nechala tým EMS se ztrátou více než půl minuty. Za druhými Deranim, Cummingem a Dalzielem skončil tým G-Drive Racing s posádkou Rusinov, Berthon a Rast.

V GTE-Pro si pro double dojela stáj AF Corse. Vítězná posádka Bird – Rigon nadělila sesterskému Ferrari 488 jedno kolo ztráty. Bruni s Coladem pak měli třicetivteřinový náskok před Astonem Martin s Thiimem, Sorensenem a Turnerem.

Italové triumfovali i v GTE-Am. Pohár pro AF Corse dovezli Collard, Periodo a Aguas, za nimi skončili Dalla Lana, Lamy a Lauda s Astonem. Třetí dojela Corvetta s posádkou Yamagiši, Ragues a Ruberti.

Neoficiální výsledky závodu najdete zde

Aleš Sirný
Foto: Adrenal Media

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0