Porsche představilo před kolektivním testováním šampionátu FIA WEC na okruhu Paul Ricard prototyp 919 Hybrid na novou sezonu. Je efektivnější, zní z t
Porsche představilo před kolektivním testováním šampionátu FIA WEC na okruhu Paul Ricard prototyp 919 Hybrid na novou sezonu. Je efektivnější, zní z tábora německé automobilky.
Evolucí prošlo i válečné zbarvení. Ke stávající bíle byla doplněna i černá, zejména v přední části karosérie. Porsche se mimo jiné bude pyšnit i novými startovními čísly. Za celkové vítězství v šampionátu si posádka Brendon Hartley, Timo Bernhard a Mark Webber vysloužili jedničku, jejich kolegové Romain Dumas, Neel Jani a Marc Lieb ponesou dvojku.
Porsche 919 Hybrid disponuje třemi konfiguracemi aerodynamiky, což je povoleném maximu. Váha čtyřválcového turbomotoru byla zredukována a inženýři se taktéž podívali na spotřebu paliva. Zvýšení efektivnosti doznal i hybridní systém, který pohání přední nápravu.
Základní struktura šasi prototypu LMP1 zůstává nezměněná, stejně jako pohonná jednotka a hybridní systém. Vedení série nastavilo nová pravidla, které mají rychlost prototypů LMP1 snížit. Pro rok 2016 byl například snížen maximální průtok paliva do motoru, na druhou stranu inženýři v Porsche dokázali i z menšího množství paliva dostat solidní výkon. Celkově se spotřeba paliva a výkon snížily o osm procent. V loňské sezoně dosahoval čtyřválcový motor výkonu něco málo přes 500 koní, letos výkon spadl pod tuho hranici. V kombinaci s hybridním systém, který produkuje více než 400 koní, se prototyp Porsche Hybrid 919 dostal k hodnotě 900 koní. Co se týče energetické kategorie, Porsche loni vsadilo na 8 MJ a zůstává v ní i letos. Prototyp tak může na jedno kolo v Le Mans nahromadit energii osmi megajoulů a to s omezenou spotřebou 4,31 litru paliva.
Sezona FIA WEC začíná úvodní šestihodinovkou v Silverstonu 17. dubna.
Aleš Sirný
Foto: Porsche
COMMENTS