Hello Titty před startem sezony ve VLN

Hello Titty před startem sezony ve VLN

Hello Titty Racing je jediný český tým v extrémně náročné sérii VLN. Jede se výlučně na Nordschleife, na startu každého závodu je víc jak 150 aut, jed

Česká želízka v ohni pro Epilog – BP Autosport-Hello Titty Racing Team
Hello Titty Racing poprvé otestoval nový speciál
VLN – ta největší výzva vůbec, První závod nám nevyšel podle představ, ale do konce roku jich je dalších devět!

Hello Titty Racing je jediný český tým v extrémně náročné sérii VLN. Jede se výlučně na Nordschleife, na startu každého závodu je víc jak 150 aut, jede se 10 závodů + 24hodinovka. „Je to šílený, ale přesně to se nám líbí!“

Závodní tým Hello Titty Racing s technickou podporou BP Autosport má pro závodní sezónu 2016 jasné ambice – odjet maximum závodů v sérii VLN, v kvalifikačním závodě si vyjet start v 24hodinovce a v ní zaútočit na pódiové umístění. Jsou to smělé plány, ale všichni členové týmu dělají maximum, aby uspěli. „Jdeme do toho srdcem, s nadšením a beze strachu, ale zároveň s obrovskou k pokorou k trati, o které se právem říká, že je to matka všech závodních okruhů,“ říká Michal Vítek, alias Mi Vi, který kouzlu Severní smyčky propadnul před nějakými čtyřmi lety a od té doby dělal všechno proto, aby ve VLN začal závodit. „Vím, že chci závodit zrovna tady, s naším BMW M3 GTR, a s lidmi, se kterými jsme v Hello Titty od samého začátku.“ Pro rok 2016 se tým Hello Titty objeví na startu s úplně novým autem a stabilní jezdeckou dvojici Mi Vi a Červ (závodící novinář Jan Červenka) doplní Sergej Paulavets. „Jsem moc rád, že jsme si plácli s třetím do party. Sergej je rychlý, spolehlivý a hodně hladový, a taky je to bezva chlap! Po předchozích zkušenostech víme, že týmové závodění není jen o výkonech, ale taky o lidech.“

I když byla loňská sezóna pro Hello Titty Racing úplně první sezónou, a i když bylo od začátku jasné, že se pojede s autem, které už má něco za sebou a všichni k prvním závodům na Nordschleife přistupovali jako k testování techniky i sebe sama, tak úspěchy na sebe nenechaly čekat. První závod byl vysloveně smolný, kdy odletivší kamínek od jiného auta prostřelil vodní chladič, ale další tři starty znamenaly dvě druhá a jedno třetí místo v hojně obsazené třídě SP6. „Bylo to hlavně o zkušenostech. Na Nordschleife jsme já i Červ jezdili skoro pořád jen s Caterhamy, a tak jsme vůbec nevěděli, jak moc bude BMW žrát gumy a brzdové destičky, jak dlouho vydržíme v závodním tempu, nebo kolik kol ujedeme na jednu nádrž. Museli jsme si ten začátek prostě odjezdit.“

Všechny získané zkušenosti pak ale využili v bruntálském BP Autosport při stavbě nového závodního auta. „S BMW máme odježděno tisíce závodních kilometrů, ale Nordschleife je úplně jiná trať než všechny ostatní, a tak jsme byli rádi za každé ujeté kolo,“ říká Martin Šípek. „Vzali jsme si k sobě zkušeného závodního inženýra, vyhodnotili všechny poznatky a auto, které už jsme měli na podzim téměř hotové, jsme zase rozebrali a začali ho stavět od začátku. Doufáme, že bude stejně spolehlivé a hodné jako to předchozí, ale rychlejší.“ Nová závodní M3 má kromě nezaměnitelného designu (autorem je malíř Tomáš Havlásek) taky předělaný podvozek, silnější motor a zesílený rám.

„Po třetím závodě bylo jasné, že jsme si získali respekt soupeřů,“ těší Mi Viho, který vloni pravidelně startoval a s časem 9:15 se stal loňským nejrychlejším Čechem. „Ale všichni víme, že každý závod je úplně jiný a že si na bednu pravidelně brousí zuby šest až osm aut ve třídě, a že i ta sebemenší chyba může být fatální. A pro rok 2016 zbrojíme nejen my, ale i všechny další týmy na startu.“

Hello Titty Racing však nebude mít jen jedno auto… „BMW, se kterým jsme jezdili loni, bude sloužit jako záložní, případně ho pronajmeme. Jako tréninkové auto budeme mít další M3, která bude mít i sedadlo spolujezdce, a tak se fanoušci a partneři týmu můžou těšit na rychlé taxíky.“ Trojici pak doplní ještě Renault Clio s dvoulitrovým motorem a kopcový speciál Subaru Impreza pro Martina Šípka. „Dvě BMW a Clio můžeme pronajímat a klidně je postavit na jakýkoliv závod, od Carbonie přes 24h series až po VLN. Nabízíme kompletní zázemí a zkušenosti, chceme nabídnout takzvané ježdění na klíč,“ přibližuje další plány týmu Martin Šípek.

Aktuálně se všechna auta dodělávají, jezdci makají na fyzičce a pilně trénují na simulátorech. První testováni by rádi stihli do konce března, první závod VLN se jede druhého dubna. „Chceme Nordschleife co nejvíc přiblížit i našim fanouškům, a tak chceme na několik závodů vypravit i malý autobus,“ přibližuje PR aktivity týmu Honza Červenka. „Chystáme taxíky v pátečním tréninku, VIP vstupy do boxů i možnost společného ježdění s Caterhamy v neděli po závodech. Kdo má zájem, ať nám napíše na facebooku Hello Titty Racing nebo na mail jcervenka76@gmail.com.“

A teď ještě pár otázek pro jednotlivé členy týmu.

Mi Vi, co pro Tebe znamená VLN? A fakt jsi řekl, že jsi se narodil kvůli 24h na Nordschleife?
„Jo, to jsem řekl. A stojím si za tím. VLN je nejlepší závodění na světě a 24hodinovka je ten nejvíc nejdrsnější a nejbláznivější a nejtěžší závod vůbec. Bez debat. Kdo si to jednou zkusí, ten už nechce nic jiného. Nikdy nezapomenu, když jsem byl na 24h jako divák… 250 tisíc fanoušků, neskutečná atmosféra, jeden velký mejdan a na trati válka.“

Červe, ty jsi na Nordschleife najezdil stovky kol i s civilními auty a jezdíš tady i jako instruktor. Je velký rozdíl mezi tím tady závodit a jezdit jen tak?
„Větší než bych si kdy myslel. Na místech, kde se normálně nepřejíždí, se při závodě bojuje. A tam, kde se vedle sebe sotva vejdou dvě auta, se v závodě předjíždí klidně tři najednou. Je to masakr. Není tady žádný prostor na chybu a v závodě se jede úplně jiný level než při Tourist Fahren.“

Sergeji, Ty budeš kromě VLN jezdit i KTM X-Bow Battle. Jak to chceš skloubit dohromady?
Bude to náročná sezona. Po několika sezónách v 24h series mě moc lákají sprinty v X-BOW Battle, kde je hodně konkurenční závodění se zkušenými jezdci a faktický totožnými auty, kde celý výsledek záleží jen na jezdci. Loni jsem vyzkoušel několik závodů a postupně jsem se zlepšoval, takže letos chci logicky jez celou sezónu a udělat nějaký hezký výsledek. Pak ale přišla ještě nabídka od Mi Viho jet celou sezonu ve VLN. Být to od někoho jiného, asi bych dlouho přemýšlel jestli to zvládnu, ale s týmem HTR jsem zažil spoustu skvělých okamžiků, s Mi Vi a Červem spoustu srandy, takže na váhání ani nedošlo, hned jsem to potvrdil. Jen mě čeká těžké rozhodnutí: Jet XBB na Red Bull Ringu nebo 24H Nurburgring? Oba závody datově kolidují a zatím nejsem rozhodnutý, ukáže to až můj první sprint v Brně a naše společné starty ve VLN.

Martine, neláká Tě kromě kopců zkusit i VLN?
„Jasně že jo! Ale mám k té trati obrovský respekt. Zatím se jí učím na simulátoru, ale chtěl bych začít i doopravdy a pak si udělat závodní licenci. Musíme najít dalšího do party, který se mnou začne na Cliu, abysme si vyjeli možnost startovat se silnějším BMW.“

Mirzzo, jak to vidíš ty, jako týmový inženýr?
„Čeká nás spousta práce. Vloni kluci zjistili, že jim to jde a že umí na bednu. Postavili jsme jim auto, které bude rychlejší, ale zrychlit musí i oni. Když vidím jejich onboardy a telemetrii, je tam ještě pořád prostor pro zlepšení. Což je pozitivní zpráva i výzva. Zároveň jim musíme s mechaniky připravit spolehlivou techniku a perfektní zázemí, protože tenhle typ závodů je stejně o spolehlivosti jako o jezdcích.“

 

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Ondra Šešulka 9 years ago

    zlato protoze máte na to!

  • DISQUS: 0