IMSA: Užitečné odkazy na čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně

IMSA: Užitečné odkazy na čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně

O nadcházejícím víkendu čeká na příznivce amerického šampionátu IMSA SportsCar Championship první závod. Bude se na co těšit, tradiční čtyřiadvacetiho

Porsche odhalilo nový model 911 RSR GTE
Lamborghini zvažuje vstup do prototypů
IMSA: Šampioni z GTD obohatí rychlejší kategorii

O nadcházejícím víkendu čeká na příznivce amerického šampionátu IMSA SportsCar Championship první závod. Bude se na co těšit, tradiční čtyřiadvacetihodinovka v Daytoně je zárukou atraktivního závodění.

V kategorii prototypů je ve hře celkové vítězství. V Daytoně v současnosti prší, a pokud se spustí silný dešť i na závod, přestane se určitě jezdit. Takže nehrozí případ z loňského Petit Le Mans, kdy prototypům celkové vítězství vyfouknulo Porsche 911 GT. Na čtyřiadvacetihodinovku je přihlášeno třináct prototypů – sedm DP, pět P2 a DeltaWing. V předchozích ročnících byl areál u pobřeží Atlantického oceánu doménou prototypů Daytona, ale letošní kolektivní testy zažehly naději strojům P2, jmenovitě týmům Michael Shank a Extreme Speed. Fantastický pokrok udělala Mazda. Stačilo jí k tomu vzdát se dieselového agregátu a přejít na benzín…

Typovat si favority je nesmírně těžké, protože tam patří téměř všichni. Samozřejmě by byla nerozvážnost vsázet na DeltaWing nebo BR01 P2 ruského novacka SMP Racing, ale s přispěním tradičních žlutých vlajek se pole bude sjíždět častěji než jsme v Evropě zvyklí, takže míra diverzity na čele závodu bude zajisté vysoká.

V kategorii PC se objevilo pár nových platících i neplatících jezdců. Všeobecně nejméně sledovaná kategorii však nabízí hodně velké zpestření. Prototypy ORECA mají za sebou hodně, ale opravdu hodně závodních kilometrů, pro jezdce není obtížné s nimi závodit a pro mechaniky je radost na nich pracovat. V Daytoně jich pojede osm, s profesionální posádkou i rychlými amatéry.

GTLM je velkou neznámou. Všichni se těší na nový Ford GT, nové BMW M6 a nové Ferrari 488. Jenže čím profesionálnější závodění, tím větší šance, že vás potkají problémy. Samozřejmě mají všichni natestováno moře kilometrů a dětské nemoci sezónních novinek jsou ozvěnou dřívějších let. Důležité je nepřepálit start úvodu sezony, komisaři jsou při Balance of Performance nekompromisní. Stačí pár závodů dominovat a poté už vymetáte chvost své kategorie. Corvette s tím má bohaté zkušenosti.

GTD je klasickou přehlídkou tolik oblíbených strojů GT3 – Audi, Lamborghini, Porsche, Dodge Viper, Ferrari a Aston Martin. Nejpočetnější startovní pole celého závodu (a pravděpodobně po zbytek sezony) možná dostane na televizních obrazovkách nejmenší prostor, proto bude nutné sledovat livetiming, twitter a podobně. A kde užitečné odkazy najdete? Níže přeci.

A nezapomeňte, start závodu je v sobotu 30.1. v 20:40 SEČ.

STARTOVNÍ LISTINA

SPOTTER GUIDE

ONLINE PŘENOS

LIVE TIMING

ČASOVÝ ROZVRH

APLIKACE NA MOBIL

Aleš Sirný
Foto: NASCAR

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0