O nadcházejícím víkendu čeká na příznivce amerického šampionátu IMSA SportsCar Championship první závod. Bude se na co těšit, tradiční čtyřiadvacetiho
O nadcházejícím víkendu čeká na příznivce amerického šampionátu IMSA SportsCar Championship první závod. Bude se na co těšit, tradiční čtyřiadvacetihodinovka v Daytoně je zárukou atraktivního závodění.
V kategorii prototypů je ve hře celkové vítězství. V Daytoně v současnosti prší, a pokud se spustí silný dešť i na závod, přestane se určitě jezdit. Takže nehrozí případ z loňského Petit Le Mans, kdy prototypům celkové vítězství vyfouknulo Porsche 911 GT. Na čtyřiadvacetihodinovku je přihlášeno třináct prototypů – sedm DP, pět P2 a DeltaWing. V předchozích ročnících byl areál u pobřeží Atlantického oceánu doménou prototypů Daytona, ale letošní kolektivní testy zažehly naději strojům P2, jmenovitě týmům Michael Shank a Extreme Speed. Fantastický pokrok udělala Mazda. Stačilo jí k tomu vzdát se dieselového agregátu a přejít na benzín…
Typovat si favority je nesmírně těžké, protože tam patří téměř všichni. Samozřejmě by byla nerozvážnost vsázet na DeltaWing nebo BR01 P2 ruského novacka SMP Racing, ale s přispěním tradičních žlutých vlajek se pole bude sjíždět častěji než jsme v Evropě zvyklí, takže míra diverzity na čele závodu bude zajisté vysoká.
V kategorii PC se objevilo pár nových platících i neplatících jezdců. Všeobecně nejméně sledovaná kategorii však nabízí hodně velké zpestření. Prototypy ORECA mají za sebou hodně, ale opravdu hodně závodních kilometrů, pro jezdce není obtížné s nimi závodit a pro mechaniky je radost na nich pracovat. V Daytoně jich pojede osm, s profesionální posádkou i rychlými amatéry.
GTLM je velkou neznámou. Všichni se těší na nový Ford GT, nové BMW M6 a nové Ferrari 488. Jenže čím profesionálnější závodění, tím větší šance, že vás potkají problémy. Samozřejmě mají všichni natestováno moře kilometrů a dětské nemoci sezónních novinek jsou ozvěnou dřívějších let. Důležité je nepřepálit start úvodu sezony, komisaři jsou při Balance of Performance nekompromisní. Stačí pár závodů dominovat a poté už vymetáte chvost své kategorie. Corvette s tím má bohaté zkušenosti.
GTD je klasickou přehlídkou tolik oblíbených strojů GT3 – Audi, Lamborghini, Porsche, Dodge Viper, Ferrari a Aston Martin. Nejpočetnější startovní pole celého závodu (a pravděpodobně po zbytek sezony) možná dostane na televizních obrazovkách nejmenší prostor, proto bude nutné sledovat livetiming, twitter a podobně. A kde užitečné odkazy najdete? Níže přeci.
A nezapomeňte, start závodu je v sobotu 30.1. v 20:40 SEČ.
Aleš Sirný
Foto: NASCAR
COMMENTS