Prokopa nezastavila ani technická závada, ani neprůjezdná trať. Nováček na Rallye Dakar dosáhl ve druhé etapě umístění v elitní desítce

Prokopa nezastavila ani technická závada, ani neprůjezdná trať. Nováček na Rallye Dakar dosáhl ve druhé etapě umístění v elitní desítce

Český automobilový závodník Martin Prokop pokračuje na Rallye Dakar 2016 ve skvělých výkonech. Se svým navigátorem Janem Tománkem zajel v druhém měřen

Kolomý letěl na plný plyn, Valtr dohání ztrátu z úvodu
TATRA BUGGYRA RACING tým po dnu volna hlásí: Připraveno!
První etapa zrušena, Kolomý s Valtrem už nervózně přešlapují

Český automobilový závodník Martin Prokop pokračuje na Rallye Dakar 2016 ve skvělých výkonech. Se svým navigátorem Janem Tománkem zajel v druhém měřeném úseku devátý nejrychlejší čas. Kvůli penalizaci ovšem skončil desátý.

„Začátek se mi líbil. Bylo to hodně technické, nemusel jsem tam moc přemýšlet, jestli vrknout nebo nevrknout, prostě jsem jel, co jsem uměl. Ale pak přišly obávané věci, před kterými mě Jenda varoval. Jeli jsme úplně naplno, sto osmdesát, sto  devadesát a měli jsme před sebou sérii horizontů na několikakilometrové rovince. Přitom jsme nevěděli, co za nimi je. Sám se sebou jsem se dohodl, že nebudu zbytečně riskovat a budu ubírat. Tím jsme nabrali mírnou ztrátu, ale i přes to jsme spokojení,“ konstatoval Martin Prokop. V úseku mezi startem a prvním kontrolním bodem byl dokonce nejrychlejším ze všech účastníků závodu startujících v kategorii automobilů.

„Jeli jsme přes rozbahněné pole. Organizátor nám ukazoval, ať jedeme doprava, ale já jsem se tam nedokázal vyškrábat a dokud jsem měl alespoň trošku rychlosti, otočil jsem auto zpátky a vrátil jsem se do vyjetých kolejí, ve kterých stály tři auta. Jenda mi dal jasný pokyn, abych neubíral a napral to tam, takže jsme jedno z aut malinko odhodili. Pak už jsme nic neviděli, protože čelní sklo bylo celé zakryté bahnem. Dal jsem plný plyn a čekal jsem, jestli se nám z toho podaří dostat. Naštěstí jsme se po několika vteřinách dostali zpátky na zpevněný povrch,“ popsal Martin Prokop. Problematickým průjezdem rozbahněného úseku ovšem jeho trápení nekončilo, na závodním speciálu Toyota Hilux se totiž zanedlouho objevila technická závada. „Na nějakém dvoustém kilometru nám bylo jasné, že se něco děje s elektrikou. V baterii bylo malé napětí. To alespoň ve WRC znamená konec. Zkoušeli jsme vypnout různé věci, abychom ušetřili co nejvíce energie. Klimatizaci, chlazení tlumičů a dalších podvozkových komponentů, postupně jsme povypínali i tripmastery nebo omezovač rychlosti a desetinku po desetince jsme získávali energii. Alternátor se občas chytal a navíc mu pomáhal druhý malý alternátor, který je vzadu, takže jsme erzetu dokázali dokončit. Musím říct, že hodně dlouho jsme koukali do displejů, protože tam postupně vyskakoval jeden alarm za druhým. Když jsme totiž vypnuli jednu věc, tak se jiná začala přehřívat,“ vysvětloval Prokop.

„Jeli jsme na jistotu a přitom byli dostatečně rychlí na to, abychom se dostali mezi deset nejrychlejších, což je pozitivní,“ konstatoval Martin Prokop, který dojel ve zkráceném měřeném úseku vedeném z Villa Carlos Paz do Termas De Rio Hondo na devátém místě. Ve spojovacím úseku ovšem překročil rychlostní limit, za což mu byla udělena minutová penalizace, která jej posunula na desáté místo. „V místě, kde byla rychlost omezená na padesát, jsem jel padesát jedna. Minuta naštěstí neznamená tolik, jako ve WRC, kde měřený úsek měří čtyřicet kilometrů. Tady je těch kilometrů čtyři sta!“

Pro Prokopa desáté místo v prvním opravdovém měřeném úseku Rallye Dakar 2016 znamená, že je juniorský mistr světa v rallye desátý i v průběžném hodnocení. Tomu vévodí Sébastien Loeb. Na devítinásobného mistra světa WRC Prokop ztrácí 5 minut a 29 vteřin. „Vzhledem k tomu, že jsme v první desítce, budeme mít mezi námi a ostatními ještě větší rozestup. Doufám, že i v dalších rychlostních zkouškách navážeme na toto umístění a promluvíme do bojů o přední umístění,“ dodal.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0