Brněnský tým RTR Projects má za sebou náročnou sezonu, během které si jeho jezdci vyzkoušeli hned tři mezinárodní šampionáty a kromě zisku mnoha trofe
Brněnský tým RTR Projects má za sebou náročnou sezonu, během které si jeho jezdci vyzkoušeli hned tři mezinárodní šampionáty a kromě zisku mnoha trofejí došlo i na ostře sledovanou výměnu techniky.
Vše začalo v lednu v tolik oblíbené Dubaji. Na blízký východ i tentokrát odletěl, mimo devadesátky konkurenčních týmů, i tým RTR Projects s posádkou Tomáš Miniberger, Sergej Paulavets, Milan Kodídek, Tomáš Kwolek a Michal Vítek. Během čtyřiadvacetihodinového závodu si hned několikrát postavilo hlavu BMW M3 GTR, a tak se nezávodilo pouze na trati, ale také v garážích. I díky rychlým rukám českých mechaniků vstoupila brněnská skvadra do sezony 2015 třetím místem ve třídě A5.
“Nerad bych aby to znělo neskromně, ale jsme závodníci a přijeli jsme sem vyhrát. Hodně jsme se na to připravovali, ale teď jsme rádi za to třetí místo. Opětovně jsme zde ukázali, že máme vyrovnaný tým. Máme i rychlé auto, které se nám podařilo dobře nastavit a stejně tak jsme měli i dobrou strategii. O tom, že tyto tři věci fungovaly, hovoří to, že jsme po osmi hodinách závod vedli a byli jsme relativně vysoko i v celkovém pořadí. Bohužel spouštěčem všech problémů byla elektrika a následná závada na kardanu. Do cíle jsme dojeli jen silou vůle. O to více si však tohoto výsledku cením. Jsme tým, máme týmového ducha a máme zázemí, které se překonalo a makalo nonstop, aby to auto zprovoznilo a stejně tak i tým jezdců, který to dotáhl až do cíle,” prozradil v lednu závodící šéf týmu Tomáš Miniberger.
Druhým pokračováním 24H Series byla březnová dvanáctihodinovka v italském Mugellu. Na kopcovité trati v malebném Toskánsku tentokrát závodilo trio Miniberger-Paulavets-Kodídek, jenž obhajovalo loňské vítězství. V Mugellu však, podobně jako v Dubaji, nešlo mnoho věcí podle plánu. Kontakty se soupeři, výlet mimo trať a problémy s technikou postupně odsouvaly tým RTR Projects hlouběji výsledkovou listinou. Po problémech s motorem byl nakonec český tým nucen odstoupit ze závodu, nicméně díky odjetí potřebného počtu kol byla trojice Miniberger, Paulavets, Kodídek klasifikována na třetím místě ve třídě A5.
Posledním závodem se starším BMW byla květnová dvanáctihodinovka v nizozemském Zandvoortu. V dunách na legendární trati vygradovaly technické problémy a po sérii technických selhání a sedmém místě z tohoto závodu bylo jasné, že je čas na změnu.
To hned po závodě v Zandvoortu stvrdil i Tomáš Miniberger: „Shrnu-li výsledky posledních tří závodů, tak je více než jasné, že je před námi zásadní rozhodnutí, jak bude vypadat druhá polovina letošní sezóny. Jde o to, zda a případně s čím ji dokončíme. Závodění je svým způsobem jako podnikání a bez těžkých rozhodnutí se to zkrátka někdy neobejde. Zatím však nechci předjímat, jak to celé dopadne, ale ti co sledují náš týmový facebook, již jistě dobře tuší jaké jsou naše další možnosti.“
Po dlouhých jednáních a několika testovacích jízdách padla volba na novinku z dílny Hanse Reitera, majitele uznávaného německého týmu Reiter Engineering, KTM X-BOW GT4.
Premiéra tohoto nového speciálu v barvách RTR Projects proběhla v rámci spolupráce s týmem Reiter Engineering u nás v Brně při dvanáctihodinovém Epilogu. Ještě před samotným závodem přišla těžká rána, když Tomáš Miniberger během páteční kvalifikace havaroval na vlhké trati. Na poškozený vůz se ihned vrhli technici a mechanici obou týmů a v sobotu ráno bylo jasné, že KTM do závodu nastoupí. Po této nepříjemnosti se pak děly už jen samé příjemné věci. Tým RTR Projects během dvanácti hodin pouze střídal jezdce, měnil pneumatiky a doplňoval palivo. I díky tomu nakonec posádka Sergej Paulavets, Milan Kodídek, Pavel Hejník a Tomáš Miniberger stanula na třetím místě ve třídě SP3. V Brně se tak ukázalo, že sázka na KTM byla skutečně dobrou volbou.
To ostatně potvrdil i Tomáš Miniberger: „KTM nás prostě během Epilogu přesvědčilo, že bylo správnou volbou a nebýt havárie v kvalifikaci tak jsme mohli bojovat o špici od začátku závodu.“
Sezona 2015 však nebyla pouze o 24H Series. Tomáš Miniberger se se Sergejem Paulavetsem vydali na neprozkoumanou půdu, konkrétně do oblíbeného pohárového šampionátu KTM X-BOW Battle, kde se představili ve čtyřech závodních víkendech, a to v Barceloně, Panoniaringu, na Slovakia Ringu a v Grobniku.
Identické stroje a rychlí jezdci – ideální místo pro jezdecký růst. I díky spolupráci s Tomášem Engem dokázali oba jezdci v průběhu sezony výrazně zrychlit, pravidelně sbírat body a Sergej Paulavets patřil ke konci sezony k vůbec nejrychlejším jezdcům na trati.
K tomu všemu se jezdci RTR Projects představili i na slavné Severní smyčce Nürburgringu při závodech vytrvalostního šampionátu VLN. Nordschleife je srdcovou záležitostí především pro Milana Kodídka, který se do „Zeleného pekla“ podíval čtyřikrát a hned třikrát slavil vítězství ve své třídě. Jednou zvítězil také Tomáš Miniberger a Sergej Paulavets si odvezl jedno druhé místo.
Už teď je jasné, že RTR Projects bude v příštím roce bojovat opět minimálně na dvou frontách, a to ve 24H Series s KTM X-BOW GT4 a také v oblíbeném X-BOW Battle.
COMMENTS