FIA ETCC 2016 se představuje – čeká nás sezóna, jaká tu ještě nebyla!

FIA ETCC 2016 se představuje – čeká nás sezóna, jaká tu ještě nebyla!

Krátce po skončení letošního ročníku FIA ETCC se objevily první spekulace, že ETCC čekájí od příštího roku celkem výrazné změny. Těch změn bude opr

Do sezóny 2016 nastoupí tým Křenek Motorsport se dvěma vozy Seat León Cup Racer
Jezdci týmu Křenkem Motorsport měli v Portugalsku rychlost, scházelo však štěstí
Kvalifikační triumf jezdců týmu Křenek Motorsport, pole position bere Christjohannes Schreiber!

Krátce po skončení letošního ročníku FIA ETCC se objevily první spekulace, že ETCC čekájí od příštího roku celkem výrazné změny.

Těch změn bude opravdu mnoho. Stačí se jen podívat na připravovaný kalendář a hned na první pohled je víc než jasné, že nás čeká velice atraktivní sezóna.

Kalendář FIA ETCC 2016:
3. dubna – Le Castellet
17. dubna – Slovakia Ring
28. května – Nordschleife
12. června – Vila Real
10. července – Magny Cours
2. října – Imola

Co na to říct? Šest víkendů, první čtyři se pojedou jako součást FIA WTCC. Zbývající dva se pojedou jakou součást stále populárnější série GT Tour. Poprvé se pojede na Nordschleife, kde si svou premiéru loni odbylo WTCC. Poprvé se pojede také na městské trati.

Další postřehy:

Le Castellet – pojede se tady potřetí
Slovakia Ring – pojede se zde již po páté – lépe je na tom jen Salzburgring, kde se jelo 6x
Nordschleife – tohle snad komentář ani nepotřebuje
Vila Real – v Portugalsku by se na městské trati mělo jet o dvojnásobné body
Magny Cours – zde se pojede úplně poprvé
Imola – návrat na legendární trať po čtyřech letech

V roce 2016 se pojede pouze o dva tituly. Bude to titul šampióna ve třídě TCN2/S2000 (TCN2 jsou upravené vozy, jenž budou vycházet ze současné specifikace TCR, aby byla zajištěna konkurenceschopnost vozů třídy S2000 mělo by dojít na uplatnění BOP) a svého vítěze bude mít také třída S1600.

Pokud se do sezóny přihlásí alespoň tři dámy, bude na konci roku udělena také Ladies Trophy.

Zajímavé jsou také prize money a ceny pro vítěze. V průběhu sezóny 2016 bude mezi registrované týmy rozděleno celkem 150.000 Euro.

Celkový vítěz třídy TCN2 se může pro rok 2017 těšit na start při vybraném podniku FIA WTCC s vozem specifikace TC1. Na vítěze třídy S1600 pak bude v roce 2017 čekat start s vozem TCN2 v ETCC.

Příjemnou změnu pak čeká i medializace a televizní vysílání. Všechny závody budou živě přenášeny na webu fiaetcc.com a stejně tak by měli být všechny závody, s vyjímkou víkendu na Nordschleife, přenášeny na obrazovkách kanálu Eurosport 2.

Drobné změny pak nalezneme také ve formátu jednotlivých víkendů.

V pátek by mělo dojít na 2-3 testy, jejichž délka by měla představovat 30-45 min. V sobotu se počítá s 45-ti minutovým tréninkem a půlhodinovou kvalifikací. V neděli se odjedou dva závody, přičemž do toho prvního se bude opětovně startovat letmo.

To by bylo z ohlášených změn prozatím vše a tak na závěr připomeňme, že k dnešnímu dni jsou co se “československých” barev týče pro ETCC potvrzeni pouze jezdci týmu Křenek Motorsport Petr Fulín a Christjohannes Schreiber. Věřme však, že dočkáme opět i dalších startů Maťa Homoly a že tyto tři doplní i další jezdci.

Když to vše sečteme a podtrhneme, vychází z toho něco, na co se lze opravdu těšit. Jedinou drobnou vadou na kráse je snad jen to, že sezóna bude stejně jako v přecházejících letech rozdělena na dvě “poloviny”, z nichž ta první bude mít pět podniků a ta “druhá” jen jeden.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0