Absolutní vítězství Porsche 911 GT nad rychlejšími prototypy Daytona a P2 bylo vnímáno jako unikátní moment v historii závodů sportovních vozů v USA.
Absolutní vítězství Porsche 911 GT nad rychlejšími prototypy Daytona a P2 bylo vnímáno jako unikátní moment v historii závodů sportovních vozů v USA. Promáčený podnik Petit Le Mans na okruhu Road Atlanta však ukázal, jak špatně na tom jsou pneumatiky Continental.
Voda smaže výkon automobilů a do popředí se dostane jezdecký um. Hodně ale záleží i na pneumatikách. Kategorie prototypů P a PC a dále GTD používají značku Continental a jak se ukázalo, v porovnání se značkou Michelin v GTLM jsou mokré gumy poněkud tristní.
Continental naštěstí začal pracovat na nových pneumatikách do mokra, které by mohly být připraveny na úvodní závod příští sezony v Daytoně. Současná potíž je v tom, že Continental dodává jeden druh dvěma zásadně odlišným typům závodních automobilů – prototypům a grand turismo. Mezitím Michelin dodává obutí výhradně týmům (vyjma Falken Racing) v GTLM.
V úvahu přicházejí i zahřívací dečky na pneumatiky, které by závodníkům usnadnily život, zejména pak za chladného počasí a při dešti.
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS