STRATEGII JEDNÉ ZASTÁVKY V BOXECH A NA SUPERMĚKKÝCH PNEUMATIKÁCH JEL DELŠÍ STINT NEŽ NA MĚKKÝCH

STRATEGII JEDNÉ ZASTÁVKY V BOXECH A NA SUPERMĚKKÝCH PNEUMATIKÁCH JEL DELŠÍ STINT NEŽ NA MĚKKÝCH

CHLADNÉ PODMÍNKY PŘINESLY MALÉ OPOTŘEBENÍ A DEGRADACI: POUZE JEDNA ZASTÁVKA V BOXECH PRO VĚTŠINU JEZDCŮ, KTEŘÍ MOHLI JET STÁLE NAPLNO PIRELLI DOSÁH

Marc VDS chce zvítězit ve Spa, pomoct má Augusto Farfus
U RTR Projects bodovali i navzdory odstoupení
Dakar vjel do hor, Pascal stále devátý

CHLADNÉ PODMÍNKY PŘINESLY MALÉ OPOTŘEBENÍ A DEGRADACI: POUZE JEDNA ZASTÁVKA V BOXECH PRO VĚTŠINU JEZDCŮ, KTEŘÍ MOHLI JET STÁLE NAPLNO

PIRELLI DOSÁHLO OBCHODNÍ DOHODY A ZŮSTÁVÁ VE F1 DO ROKU 2019

Soči, 11. října 2015 – Lewis Hamilton s Mercedesem zvítězil se strategií jedné zastávky ve Velké ceně Ruska, která byla nabita událostmi. Hamilton startoval na superměkkých pneumatikách a na měkké přezouval ve 32. kole, to znamená, že po startu z druhého místa na startovním roštu strávil na superměkkých pneumatikách větší část závodu než na měkkých. Umožnily mu to dva výjezdy safety caru v první polovině závodu. Bylo to Hamiltonovo 42. vítězství v kariéře, v počtu vítězství se tak vyrovnal Sebastianu Vettelovi a už v příštím závodě může získat další titul mistra světa.

Během závodu, stejně jako během celého víkendu Velké ceny Ruska, bylo celkem chladno, teplota tratě nízká a zahřátí pneumatik bylo podstatnou součástí závodní strategie. S výjimkou Pastora Maldonada (Lotus), Felipeho Massy (Williams), Marcuse Erikssona (Sauber) a Fernanda Alonsa (McLaren), všichni ostatní jezdci startovali do závodu na superměkkých pneumatikách.

Několik jezdců – ale ne ti na čele – využilo druhého vyjetí safety caru (od 11. kola dál) k zastávce v boxech. Nejlépe si z těch, kteří stavěli v boxech při druhém vyjetí safety caru, vedl Sergio Perez s vozem týmu Force India. V cíli byl třetí, když startoval ze sedmého místa a po celý závod až do cíle efektivně využíval své pneumatiky. Carlos Sanz s Toro Rosso byl nucen startovat zezadu, když po havárii ve třetím volném tréninku nenastoupil do kvalifikace. Díky chytré strategii a dobrému tempu v závodě se mu podařilo postoupit až na bodované sedmé místo, musel ovšem šest kol před cílem odstoupit kvůli problémům s vozem.

Malé opotřebení a degradace pneumatik znamenalo, že řada jezdců zvolila strategii s jednou zastávkou v boxech: vzhledem k hladkému asfaltu základní taktika pro Velkou cenu Ruska. Dvojí vyjetí safety caru stinty rovněž prodloužilo. Před startem závodu byla vydána zpráva, že Pirelli uzavřelo obchodní dohodu a zůstává v F1 i pro období let 2017-2019. Více detailů bude následovat podle postupu FIA: řídícího orgánu světového motorsportu.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „V první řadě jsme rádi, že jsme dosáhli obchodní dohody s Berniem Ecclestonem a zůstáváme ve F1 i pro období let 2017-2019. Proces formální oficiální nominace FIA bude následovat podle daného postupu. Pokud se podíváme na závod, velice málo času ve volných trénincích a tím také málo dat o chování pneumatik přinutilo jezdce a stratégy přemýšlet o svých krocích, číst pečlivě vývoj závodu a následně reagovat na měnící se situaci v reálném čase. Fakt, že se všichni s touto výzvou vypořádali bez vážných problémů, jen dokazuje vysokou úroveň F1. Viděli jsme řadu různých strategií a několik velice efektivních využití pneumatik, což řadě jezdců v rušném závodě pomohlo k postupu v závodním poli.“

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0