USCC: Kategorie PC dostala k dobru jeden rok, co ji ale potom nahradí?

USCC: Kategorie PC dostala k dobru jeden rok, co ji ale potom nahradí?

V americké sérii United SportsCar Championship najdeme čtyři kategorie závodních speciálů. Jednou z nich je Prototype Challenge s jednotnými vozy OREC

USCC: Do Texasu míří 38 aut, Porsche už dominovat nebude
Tomczyk bude týmový kolega Spenglera
Westbrook: \”Nemůžu uvěřit, že jsem odtud odešel po svých.\”

V americké sérii United SportsCar Championship najdeme čtyři kategorie závodních speciálů. Jednou z nich je Prototype Challenge s jednotnými vozy ORECA FLM09. Budoucnost těchto aut je však hodně dočasná.

Na mezinárodním poli vytrvalostních závodů sportovních vozů má v roce 2017 dojít k několika zásadním změnám. Největší obrození podstoupí kategorie LMP2, která zasáhne i americkou scénu v United SportsCar Championship a hlavní kategorii prototypů. Jaký osud pak čeká na pomalejší kategorii PC ale dlouhou dobu nikdo nevěděl.

IMSA plánovala vyřadit šest let staré prototypy již po sezoně 2016. Nyní se k radosti jejich majitelů zdá, že životnost francouzských strojů bude prodloužena o další rok. ORECA FLM09 by měla dostat novou elektronickou řídící jednotku, která by umožnila povolení kontrolu trakce a zvýšila výkon. Zvažuje se i úprava váhového limitu. Po těchto úpravách by se měly týmy s Orecou po sezoně 2017 rozloučit.

A co má kategorii PC nahradit? Na stole existuje koncept amatérské kategorie P2, která si bere inspiraci od GTE Pro a GTE Am z FIA WEC. Koncept rozpočtově limitované kategorie P2 Light někteří vítají. S odhadovanou cenou 350 000 dolarů za prototyp by tato kategorie pro profesionály a platící gentlemany mohla stát vhodnou náhradou za PC.

Aleš Sirný
Foto: IMSA

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0