V americké sérii United SportsCar Championship najdeme čtyři kategorie závodních speciálů. Jednou z nich je Prototype Challenge s jednotnými vozy OREC
V americké sérii United SportsCar Championship najdeme čtyři kategorie závodních speciálů. Jednou z nich je Prototype Challenge s jednotnými vozy ORECA FLM09. Budoucnost těchto aut je však hodně dočasná.
Na mezinárodním poli vytrvalostních závodů sportovních vozů má v roce 2017 dojít k několika zásadním změnám. Největší obrození podstoupí kategorie LMP2, která zasáhne i americkou scénu v United SportsCar Championship a hlavní kategorii prototypů. Jaký osud pak čeká na pomalejší kategorii PC ale dlouhou dobu nikdo nevěděl.
IMSA plánovala vyřadit šest let staré prototypy již po sezoně 2016. Nyní se k radosti jejich majitelů zdá, že životnost francouzských strojů bude prodloužena o další rok. ORECA FLM09 by měla dostat novou elektronickou řídící jednotku, která by umožnila povolení kontrolu trakce a zvýšila výkon. Zvažuje se i úprava váhového limitu. Po těchto úpravách by se měly týmy s Orecou po sezoně 2017 rozloučit.
A co má kategorii PC nahradit? Na stole existuje koncept amatérské kategorie P2, která si bere inspiraci od GTE Pro a GTE Am z FIA WEC. Koncept rozpočtově limitované kategorie P2 Light někteří vítají. S odhadovanou cenou 350 000 dolarů za prototyp by tato kategorie pro profesionály a platící gentlemany mohla stát vhodnou náhradou za PC.
Aleš Sirný
Foto: IMSA
COMMENTS