F1 dostane tento víkend zcela odlišnou tvář, celý cirkus se přesouvá do Singapuru k proslulému nočnímu závodu na okruhu Marina Bay, přinášejícímu jedn
F1 dostane tento víkend zcela odlišnou tvář, celý cirkus se přesouvá do Singapuru k proslulému nočnímu závodu na okruhu Marina Bay, přinášejícímu jednu z nejpřesvědčivějších podívaných celé sezóny. Pro tento městský okruh s řadou neobvyklých aspektů byly nominovány dvě nejměkčí směsi – měkké pneumatiky P Zero Yellow a superměkké P Zero Red. Protože se závod jede v noci, odehrávají se za tmy i volné tréninky a kvalifikace.
Způsob, jakým se vyvíjí teplota trati, je výrazně odlišný od ostatních Velkých cen – a má to velký vliv na způsob, jakým jsou pneumatiky používány.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Od roku 2008, kdy byl Singapur zařazen do kalendáře F1, vždy připravil úchvatnou podívanou a ukázal, o čem celá F1 je: nejpokrokovější technologie v záři reflektorů. Protože se jedná o městský okruh, nominovali jsme nejměkčí a nejrychlejší pneumatiky z naší nabídky: poskytují maximální mechanický grip a rychle se zahřívají, což jsou v Singapuru klíčové aspekty úspěchu.
Týmy a jezdci musí během plánování správné strategie vzít v potaz celou řadu faktorů: neobvyklý vývoj teploty tratě, velký rozdíl ve výkonnosti obou směsí, šetření paliva v průběhu dlouhého a náročného závodu a také velice pravděpodobný výjezd safety caru, který zatím musel na trať ve všech dosud odjetých Velkých cenách Singapuru. Vzhledem ke všem těmto proměnným a veškerým nástrahám městského okruhu – bílé čáry na vozovce, poklopy kanálů a tak dále, které v minulosti už pár jezdců vyřadily – bude práce odvedená ve volných trénincích a v nich posbíraná veškerá potřebná data o pneumatikách důležitější než obvykle.
V těchto dnech společně s FIA také definujeme jasnější postup dovolující týmům jednoduše kontrolovat použití pneumatik podle předpisů. Je to důležité, abychom předešli nedorozuměním a týmy měly přesnější indikaci, že je vše v pořádku. To by mělo předejít tomu, co se stalo s Mercedesem na Monze.“
Největší výzva pro pneumatiky:
Singapur má nejvíce zatáček (23) ze všech okruhů letošního kalendáře F1 a to vytváří zatížení pneumatik. 80% vlhkost vzduchu, délka závodu téměř 2 hodiny a fakt, že je to po Monaku druhý
nejpomalejší okruh (což omezuje chlazení a proudění vzduchu skrz vůz) dělají z Marina Bay fyzicky nejnáročnější okruh sezóny.
Všechny ty zatáčky znamenají, že brzdění a trakce jsou na okruhu Marina Bay dvěma nejdůležitějšími aspekty. Jako na většině městských okruhů je povrch v Sinagapuru celkem
hrbolatý a to pochopitelně také nepomáhá. S minimálními bezpečnostními zónami zůstávají chyby jen málokdy nepotrestány: to vyžaduje od pneumatik velkou přesnost v ovládání. Protože vozy jedou s velkým přítlakem, působí největší zatížení na levou zadní pneumatiku. I v noci jsou v tomto regionu v tuto roční dobu běžné teploty 30-35 °C, to jsou přesně podmínky pro měkké pneumatiky optimálně fungující při vyšších teplotách. Aby jezdci mohli maximálně využít výhod superměkkých pneumatik, budou muset s nimi zacházet obezřetně, aby je nepřehřáli.
Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Lewis Hamilton loňský 61 kol dlouhý závod vyhrál se strategií tří zastávek v boxech. Startoval na superměkkých pneumatikách, na další sady superměkkých přezouval v 15. a 31. kole a v 52. kole přezul na měkké pneumatiky. V závodě ale byla k vidění celá řada různých strategií.
COMMENTS