Silverstone je tady!

Po skoro dvouměsíčním čekání jsme se dočkali. Blancpain Endurance Series se vrací druhým kolem na legendární trati Silverstone. Stejně jako v Itálii,

Vanthoor je novým šampionem Blancpain Endurance Series!
Bratři Fjordbachovi budou letos jezdit v českém týmu ISR Racing
Před sezonou Blancpain Endurance Series

Po skoro dvouměsíčním čekání jsme se dočkali. Blancpain Endurance Series se vrací druhým kolem na legendární trati Silverstone. Stejně jako v Itálii, i v Anglii nás čeká monstrózní startovní rošt se šedesáti vozy. Dokážou se prosadit papíroví favorité nebo nás čeká nějaké překvapení? Na to dostaneme odpověď až v neděli, deset minut před pátou odpoledne.

V Itálii, možná lehce překvapivě, zvítězila posádka Ramos/Zampieri/Rigon s Ferrari týmu Kessel Racing a tzv. papíroví favorité zůstali poněkud pozadu. O týmech Marc VDS a Belgian Audi club team WRT mluvím jako o papírových favoritech především proto, že právě tyto dva týmy si to loni rozdali o titul. Nakonec však neobhajuje titul posádka, ale \”pouze\” tým belgických Audin. Nicméně k Ortellimu se letos připojili Vanthoor s Rastem, kteří jsou dost možná i rychlejší, než jeho loňští týmoví kolegové Mies s Haasem. I tak však tato trojka \”favoritů\” skončila v Itálii až osmá v kategorii PRO a dvanáctá celkově. Mnohem lépe si vedli jejich týmoví kolegové Stippler/Sandström/Mies, kteří tříhodinovku dokončili na čtvrtém místě. Ani jejich \”úhlavní nepřátelé\”, krajánci z Belgie, tým Marc VDS si nevedli vůbec dobře. Hvězdná posádka Leinders/Buurman/Martin získala desáté místo, nicméně Monza zrovna nesvědčí jejich BMW, a tak ani tohle umístění není k zahození.
\"file19370820130413_BES_Monza_04_f0736\"

Nesmíme zapomínat ani na týmy, jezdící s futuristickými McLareny a to hlavně proto, že jak ART Grand Prix, tak i Gulf racing vybojovali umístění na stupních vítězů. McLaren v legendárních barvách olejářského gigantu Gulf se však dostal na podium až po nervy drásajícím finiši, kdy Adam Carroll v poslední chvíli předjel Edwarda Sandströma na Audi týmu WRT. McLareny se navíc cítí na okruhu Silverstone jako ryba ve vodě a především domácí piloti je poženou na mety nejvyšší.
\"file29488820130413_BES_Monza_09_f0357\"

Když už je řeč o domácím prostředí je třeba také zmínit Nissany, jelikož oba týmy, tedy RJN a JRM, sídlí v Anglii a právě Silverstone velmi rádi využívají k testování. Především hvězdy týmu JRM Luhr, Kane a Dumbreck už snad hodili neúspěch z Itálie za hlavu a v Silverstone se předvedou tak, jak se sluší a patří. Včera pak přišla velmi zajímavá a pro českého fanouška poněkud smutná zpráva. Náš jediný závodník v Blancpain Endurance Series, Martin Matzke, tento šampionát opouští a vrací se do ADAC GT Masters, kde by měl sdílet BMW s Yelmerem Buurmanem. Matzkeho týmoví kolegové Russo a Cressoni se z vážných důvodů nemohou zúčastnit závodu v Silverstone a to by znamenalo, že by tato posádka byla po dvou závodech bez bodu a prakticky nulové šance na nějaké dobré umístění v celkovém hodnocení. Nicméně start ve čtyřiadvacetihodinovce ve Spa naštěstí není ohrožen.
\"file10043920130413_BES_Monza_27_f0940\"

Velkým překvapením je start továrního týmu Aston Martin Racing. Za volantem modelu Vantage GT3 se budou střídat Frédérick Makowiecki, Darren Turner a Stefan Mücke. Hvězdná trojka, která prostě půjde po vítězství, jinak se to ani říct nedá. AMR sice své jezdce krotí a hlásí, že jde pouze o test před závodem 24h ve Spa, ale kdo by nechtěl vyhrát na domácí trati, když navíc slaví 100 let. Turner s Mückem mají bohaté zkušenosti se všemi různými Astony a Mako je zase expert s vozy GT3, takže se prostě nedá očekávat nic jiného než boj o vítězství.

Kategorie PRO-AM a GTR si projedeme pouze v rychlosti, jelikož nejenže nelze určit jednoznačného favorita, ale především v PRO-AM je tolik rychlých posádek, že se o vítězství může poprat klidně i půlka z nich. Andrea Bertolini bude chtít se svými \”učedníky\” Hommersonem a Machielsem zopakovat úspěch z Itálie, ale překazit mu to bude chtít hlavně domácí Adam Christodolou s Mercedesem, který šlape jako hodinky a týmovými kolegy Hummelem a Jansem. O Nissanech už byl řeč předtím, ale to samé by se dalo napsat i ke kategorii PRO-AM. Stejně jako tovární tým Aston Martin, bude velmi hladový také domácí, soukromý tým Beachdeen, který také jezdí s vozem Vantage GT3. Mírným překvapení na Monze bylo druhé místo Hassida a Badeye z týmu Thiriet by TDS racing, kteří na něj budou chtít určitě navázat.
\"file25203320130413_BES_Monza_99_f0598\"

Je tu spousta dalších posádek, o kterých bychom mohli říct, že jsou na tom skvěle nebo, že mají skvělé jezdce a že to jsou favoriti, ale nechme nakonec trochu tajemna, počkejme si na víkend a poté společně zhodnotíme další (doufejme) opět velmi napínavý závod Blancpain Endurance Series.

CZO – Ondřej Laušman
Foto: VIMAGES/Fabre

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Luboš Bauer 12 years ago

    Zásadně nesouhlasím s větou: “Turner s Mückem mají bohaté zkušenosti se všemi různými Astony a Mako je zase expert s vozy GT3….”, která má znamenat (?), že Fred Makowiecki nemá zkušenosti s vozy Aston Martin – což je ale naprostý nesmysl.
    Zde jsou fakta:
    V letech 2007 – 2009 jezdil v týmu HEXIS s Astonem Martin DBRS9 v šampionátu FIA GT3
    V roce 2009 absolvoval několik závodů (Tourist Trophy, Oschersleben) FIA GT Championship s vozem Astonem Martin Vantage GT2, navíc ve dvojici s Mückem.
    V roce 2010 v týmu HEXIS AMR absolvoval světový šampionát FIA GT1 s vozem Aston Martin DBR9
    V roce 2011 starty v Blancpain Endurance Series s vozem Aston Martin DBRS9 v týmu HEXIS AMR.
    Málokdo z jiných jezdců kromě Darrena Turnera a Tomáše Engeho má na svém “kontě” tolik startů s “gétéčkovými” vozy Aston Martin různých verzí ve špičkových šampionátech jako právě Fred Makowiecki….

  • DISQUS: 0