Tři série, pět českých jezdců. Automobilový vrchol sezony je tu

Tři série, pět českých jezdců. Automobilový vrchol sezony je tu

Pět českých jezdců na startu, z toho tři, kteří se budou chtít porvat o vítězství. To je bilance závodního víkendu FIA ETCC, který společně se sériemi

Na Red Bull Ringu budou pokračovat souboje juniorů
Josef Záruba zakončí letošní sezónu testem Formule Renault 3.5
RTR Projects slaví po Epilogu historický úspěch ve 24H Series

Pět českých jezdců na startu, z toho tři, kteří se budou chtít porvat o vítězství. To je bilance závodního víkendu FIA ETCC, který společně se sériemi BOSS GP a SUPERKART hostí Masarykův okruh o nadcházejícím víkendu. 

Ve třech sériích, které se během závodního víkendu představí, budou moci domácí fanoušci fandit vždy českému jezdci, přesněji i více českým jezdcům. Ve FIA ETCC se představí loňský držitel titulu Petr Fulín, který letos přesedl na Seat Leon, s nímž bojuje o titul v Single Make Trophy, loňský vicemistr Michal Matějovský zůstal věrný BMW a s ním průběžně vede hodnocení třídy TC2. 

„Dospělé“ motokáry se vrací po deseti letech

V závodu Superkart, který se na Masarykův okruh vrátil po deseti letech, se představí také dvojice jezdců. Suveréna loňské sezony a také už korunovaného letošního mistra Evropy Adama Kouta doplní na startovním roštu mladý Jiří Forman. Ten je ve „velkých“ motokárách nováček, v Brně je testoval před pár týdny. Na Masarykově okruhu je ale odhodlaný rychle se „zaučit“ a zkušenější soupeře potrápit. Cíl Adama Kouta je jasný – evropský šampion chce na domácí trati jet „na vítězství“. Při testech dosáhl Kout na čas pod dvě minuty a jako etalon má před sebou nově stanovený rekord Jorge Lorenza z MotoGP. „Prostor pro zrychlení určitě je, hranice 1:55 je ale hodně daleko. Ale bylo by to určitě skvělé,“ přemítá Kout před závodem.

Na domácí půdu poprvé míří i Veronika Cichá, která se jako jediná žena představí za volantem monopostu GP2 v seriálu BOSS GP. 

Otevřený paddock i pit lane

Vstupenky na závodní víkend FIA ETCC platí univerzálně. „To znamená, že i se základní vstupenkou mohou diváci do paddocku a dokonce i na sobotní procházku boxovou uličkou, takzvaný Pit Walk,“ vypočítává manažerka závodu Jana Božková. V podobném režimu platí i dvoudenní vstupenka nebo samostatný nedělní vstup.

Stejně jako u dalších závodů je k dispozici i VIP vstupenka, jejíž držitel má vstup do VIP salonku s celodenním občerstvením, závodní zážitek si pak vylepší návštěvou startovního roštu, kde se projde přímo mezi vozy připravujícími se na start.

„Počet lidí, kteří žádají VIP servis i za cenu vyššího vstupného, stoupá. Týká se to Grand Prix i menších závodů. Pro tyto hosty je důležitý komfort, ať už z pohledu parkování nebo cateringu, a také nějaký nadstandardní zážitek, setkání s jezdci a podobně. Tomuto trendu se snažíme jít vstříc,“ vysvětluje marketingový ředitel Automotodromu Brno Michal Klouda.

Víkendová VIP vstupenka na FIA ETCC stojí 2800 korun, běžná víkendová vstupenka přijde na 500 korun. V prodeji jsou i jednodenní vstupenky, jejich cena začíná na 250 korunách.

Parkovné pro všechny návštěvníky je zdarma, bezplatně pak na okruh mohou děti do 14 let a senioři nad 67 let. Na Masarykův okruh bude po oba dny zajíždět mimořádná bezplatná linka 400 z Mendlova náměstí.

Samotná série závodů odstartuje už v sobotu, kdy v prvním závodu budou bojovat jezdci Superkart, v neděli pak čeká návštěvníky pětice závodů. Prvním z nich je už v 10.10 závod BOSS GP, následuje druhý závod Superkart, závody FIA ETCC pak odstartují v 12.00 a v 13.10. Den uzavře druhá jízda formulí BOSS GP, červená světla na semaforu Masarykova okruhu zhasnou v 14.15.

Závěr programu pak bude patřit exhibiční jízdě klasických závodních vozů Penrite Classic Cup.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0