V8 SUPERCARS: Velké změny na obzoru

V australských V8 Supercars možná dojde k zásadním změnám, o nichž se mluví v reakci na úmysl Fordu stáhnout z výroby model Falcon a tím pádem i z tra

V8: James Whincup s dalším pohárem pro vítěze
V8: Průběh závodu ovlivnily penalizace, vítězem se stal Mark Winterbottom
V8 Supercars: Kdo porazí Whincupa? Úřadující šampión znovu vyhrál

V australských V8 Supercars možná dojde k zásadním změnám, o nichž se mluví v reakci na úmysl Fordu stáhnout z výroby model Falcon a tím pádem i z tratí tamního seriálu.

Ford se rozhodl ukončit v roce 2016 sériovou výrobu populárním modelů Falcon a do tří let zavřít továrny, v níž se Falcon vyrábí. Pro V8 Supercars to znamená, že jedinými použitelnými modely americké automobilky budou Fusion a Mondeo.

Jenže otazník se vznáší i nad Holdenem Commodore, který by mohl být nahrazen jiným modelem. Problém je, že ve V8 Supercars se závodí jen se čtyřdveřovými sedany a proto je vyvíjen na vedení série tlak, aby pravidlo zrušilo a otevřelo cestu i jiným modelům. Ford by například mohl nasadit robustní Mustang.

„Dny, kdy hlavními hráči na trhu byly velké čtyřdveřové sedany, jsou pryč,“ upozorňuje šéf týmu Triple Eight a člen rady V8 Supercars Roland Dane. „Touhy a potřeby lidí se neustále mění. Naopak naše auta jsou specifickým segmentem a z toho důvodu potřebujeme být více flexibilní,“ naráží Dane na myšlenku dvoudveřových aut, která v 70. letech dominovala australskému trhu.

Ford má v plánu dodávat na australský trh Mustang s pravostranným řízením a rozhodně se závodnímu speciálu ve V8 Supercars nebrání. V této chvíli je otázkou, jak se k celé situaci postaví vedení série.

V letošním šampionátu najdeme modely Holden Commodore, Ford Falcon, Nissan Altima a Mercedes E-Class. S V8 Supercars jsou ale spojovány i automobilky Chrysler, Kia a BMW.

Aleš Sirný
Foto: V8 Supercars

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0