Aktualizace - Neděle 20:10 Poslední prázdninový víkend má opětovně celou řadu závodních akcí z nichž nade všemi ční domácí Czech Truck Prix v Mostě
Aktualizace – Neděle 20:10
Poslední prázdninový víkend má opětovně celou řadu závodních akcí z nichž nade všemi ční domácí Czech Truck Prix v Mostě a víkend ADAC GT Masters na Sachsenringu.
Truckům a případně i britskému víkendu Moto GP se budeme věnovat v samostatných příspěvcích. Zde se Vám pokusíme přinést souhrn toho nejzajímavějšího co se v následujících třech dnech bude dít.
pozn.: Pro větší přehlednost bude vždy poslední update v dané sekci napsán červenou barvou
ADAC GT Masters – Sachsenring
Šenkýř Motorposrt – BMW Z4 GT3 – Lennart Marioneck & Markus Palttala
1. volný trénink – 1:35.620 – P12
2. volný trénink – 1:34.679 – P14
1. kvalifikace – 1:23.018 – P19
1. závod – P12
2. kvalifikace – 1:24.454 – P18
2. závod – P11
Robert Šenkýř po pátku: “První dojmy jsou velmi pozitivní. Škoda jen, že včera na volné tréninky celý den pršelo. Zbytek víkendu by ale už mělo být hezky, takže s nastavením začneme v kvalifikaci od nuly. Palttala tady až doposud nikdy nestartoval, ale i přesto byl od začátku v tom dešti mezi nejrychlejšími. Funguje to dobře i lidsky a myslím, že jsme všichni spokojeni. hodně mluvíme, pracujeme, nastavujeme … s tou změnou počasí víkend teprve začíná.”
Robert Šenkýř po kvalifikaci: “Než začala trať osychat byl Lenny na P2 absolutně. Potom se ale na polosuchu zahrabal do kačírku a všichni nás přeskočili 🙁 TOP 10 bylo více než reálné.”
Lennart Marioneck po závodě: “Start závodu se celkem povedl. Podařilo se mi předjet pár aut a stejně tak i Markusovi. Myslím, že s dvanáctým místem můžeme být spokojeni. Pro neděli máme připraveny nějaké změny a tak věříme, že to bude ještě o trochu lepší. Škoda té nepovedené kvalifikace, kdy jsem se s autem dostal pět minut před koncem do štěrku mimo trať. Měli jsme dobrý čas, ale na tom konci nás na osychající trati všichni překonali.”
Reiter Engineering – Lamborghini Gallardo – Tomáš Enge & Albert von Thurn und Taxis
1. volný trénink – 1:37.560 – P18
2. volný trénink – 1:34.560 – P12
1. kvalifikace – 1:22.665 – P17
1. závod – P8
2. kvalifikace – 1:20.800 – P11
2. závod – P16
Tomáš Enge: “Kvalifikace se nepovedla tak jak jsme si představovali. Včera celý den pršelo a tak jsme nemohli použít žádné informace z včerejších tréningů. Jenom jsme si trochu projeli trať. Každopádně včera v prvním tréningu jsme měli trochu problém se zahřátím pneumatik, bylo relativně zima, je tady kluzký asfalt a nemohli jsme se dostat do tempa. Pak jsme změnili nastavení auta. Druhý tréning už byl lepší, už jsme byli jen vteřinu za prvním a ne tři a půl. Dneska se ale situace opakovala, když jsme měli problém zahřát pneumatiky na suchu. Na závod budeme opět muset změnit nastavení, aby jsme se trochu posunuli dopředu. Na trati to nebude vůbec jednoduché, na této trati se bude hodně složitě předjíždět, ale zkusíme udělat maximum. Startovat bude Albert, který jel dnešní kvalifikaci a já to dojíždím. Půjdeme do toho na maximum, budeme se snažit neudělat nic autu….”
Tomáš Enge po závodě: “Po prvním závodě jsme spokojeni. Po startu který byl v pohodě pro všechny auta, si Albert trochu nerozuměl s autem a propadnul se až na konec. V průběhu stintu se mu podařilo o příčku poskočit. V průběhu střídání došlo na Safety car fázi, což některým týmům pomohlo. Nám to pomohlo dotáhnout se na zbytek pole. Dařilo se mi jet celkem rychle a postupně předjet i pár aut. Dostali jsme se až na P8, což po předávce z předposledního místa je dobrý výsledek pro celý tým. Zítra ráno v osm další kvalifikace, kterou pojedu já. Dnešek ukázal, že i ne relativně pomalé trati se dá celkem dobře předjíždět a tak se snad podaří nějaký dobrý výsledek.”
Tomáš Enge po nedělním závodě:“Před kvalifikací jsme udělali nějaké změny na autě, které se ukázaly jako zlepšení, ale ne tak moc velké v jaké jsme doufali. Naše ztráta představovala necelou jednu vteřinu, což v této konkurenci představovalo P11. Do závodu jsme pak šli jako vždy s tím, že uděláme vše pro výsledek. To se nakonec moc nepovedlo. Start byl v pohodě, jen se mi nepodařilo nikoho předjet a ani nikdo nepředjel mě. V minulosti se tady vždy hodně kolidovalo v prvních zatáčkách, ale letos se to vše obešlo bez problémů. Trochu mě trápila nedotáčivost, ale jak jsem si v závodě všimnul tak to trápilo více jezdců. Přede mnou jel Keilwitz s Corvettou, kterého se mi nedařilo předjet. Jeho problém byly možná ještě větší než ty moje, ale ta Corvetta byla na rovince hodně rychlá. Ke střídání jsem zajížděl poměrně brzy, asi po třech kolech co se otevřelo časové okno. Ostatní konkurenti ale zajeli do boxů hned a zatímco já zůstal na trati a potýkal se Corvettou Keilwitze, tak oni pak jeli na čisté trati, zatímco my ztráceli. Albert se na trať vrátil na 11. pozici. Konec závodu pro nás byl ale hodně smutný. 3-4 kola před cílem nám odešel řemen na alternátoru, což se nakonec projevilo tak, že auto přestalo dobíjet a Albert tak už jen zvládnul dojet do boxů a v konečném zúčtování z toho bylo šestnácté místo. Hodně nás to mrzí, protože dnes bylo určitě navíc.”
STT
IP Racing Shop – Ginetta G50 – Milan Valášek
volný trénink – 1:46.370 – P19
1. kvalifikace – 1:48.811 – P16
1. závod DNF
2. závod P3
Milan Valášek o závodě: “První závod na Sachsenringu nedopadl nejlépe. Po skvělém startu a stíhací jízdě jsme museli odstoupit kvůli poruše převodovky. Naštěstí se později ukázalo ze je to “jen poškozené táhlo řazení”, nic co by jsme nezvládli opravit. Takže zítra máme druhý pokus na se předvést před zaplněnými tribunami.”
Milan Valášek po R2: “Tak Race 2 jsme dokončili na skvělém 3 místě ve třídě a 18 absolutně. Úžasná atmosféra, zaplněné tribuny, perfektní zážitek. Celý tým pracoval na jedničku, moc děkuji.”
Autodrom Most
Clio Cup
Carpek Service – Renault Clio IV – Tomáš Pekař
1. volný trénink – 1:50.638 – P1
2. volný trénink – DNS
3. volný trénink – 1:50.243 – P1
1. závod – P1
2. závod – DNF – ujeto 8 kol
COMMENTS