Octavia Cup třetí generace, co o něm víme?

Octavia Cup třetí generace, co o něm víme?

Povídání s promotérem, panem Luďkem Divišem. Na letošních pražských Legendách, byly oficiálně odhaleny první informace o comebacku nejpopulárnějšíh

Brzdové destičky pro Škoda Octavia Cup dodává firma Pagid Racing
Petr Čížek: V motorsportu se cítím jako nepopsaný list papíru
VIP Langmajer vzpomíná na loňskou účast ve Škoda Octavia Cupu: Plakal jsem štěstím!

Povídání s promotérem, panem Luďkem Divišem.

Na letošních pražských Legendách, byly oficiálně odhaleny první informace o comebacku nejpopulárnějšího českého okruhového poháru Škoda Octavia Cup.

Mimo ukázky prvního vozu, byly představeny také parametry a plány týkající se obnovené série, která by si mohla svou premiéru odbít již v sezóně 2016.

Co již dnes víme?

Za projektem stojí společnost Benet Automotive s.r.o. Celý projekt má ambice důstojně navázat na svého předchůdce a nabídnout vysokou sportovní hodnotu, zajímavou diváckou podívanou a v neposlední řadě usnadnit talentovaným jezdcům jejich vstup do světa motorsportu.

Historie pohárových závodů má v ČR velmi silné kořeny a zvláště pak seriál Česká pojišťovna – Škoda Octavia CUP, který se zařadil mezi nejúspěšnější pohárová klání nejen v ČR, ale v celé Evropě. V průběhu jeho 12letého trvání (1998 – 2010), se závodů zúčastnilo přes 120 jezdců. Řadě z nich pohár pomohl nastartovat profesionální kariéru a najít zajímavá jezdecká angažmá. Za zmínku stojí pár jmen: Jan Kopecký, Adam Lacko, Petr Fulín, Štefan Rosina, Jiří Janák a Erik Janiš. Kromě českých jezdců to byla i řada mladých talentovaných jezdců ze zahraničí.

Připomeňme, že po oficiálním konci poháru, resp. po odchodu automobilky Škoda se o jeho pokračování pokoušel tým okolo úspěšného jezdce Octavia Cupu Petra Fulína. Zatímco v prvním roce se jel pohár ještě samostatně, tak ve své druhé, továrnou nepodporované sezóně, spojil pohár své síly s Clio Cupem Bohemia (v roce 2011), což byl poslední roky, kdy pohárové Octávky oficiálně brázdily středoevropská okruhová kolbiště.

Jaká je vize?

Pro rok 2016 pět až šest závodních podniků situovaných v ČR, SR, případně sousedních zemích, v úvahu připadá Maďarsko, Rakousko a Německo. V rámci každého podniku se uskuteční dva závody. Termínový kalendář bude zveřejněn nejpozději do konce roku 2015 v návaznosti na probíhající jednání.

Parametry vozu

Motor – TFSI 2,0 – 230 HP/350 Nm, 260 HP/380 Nm, 320 HP/420 Nm
Elektronika – MOTEC M800
Převodovka – DSG, mechanický samosvorný diferenciál
Přední zavěšení – Mc Pherson, plně nastavitelné, klouby unibal
Zadní zavěšení – víceprvkové, plně nastavitelné, klouby unibal
Tlumiče – Ohlins dvoucestné, nastavitelné
Display/dataloger – Motec, Astratech
Brzdy – přední AP 6 – pístkové, 362 mm, zadní sériové RS 272 mm, regulátor brzdového tlaku
Kola – Evo Corse 9×18
Pneu – Pirelli R18 235/40 SLICK, RAIN
Hmotnost – 1120 kg
Bezpečnostní výbava – SPARCO

 

Toliko informace veřejně dostupné. Na další detaily jsme se zeptali zástupce společnosti Benet Automotive s.r.o, pana Luďka Diviše:

 

Momentálně máme srpen roku 2015. Co vše je ještě zapotřebí k tomu, aby se mohl plánovaný comeback stát skutečností?

Přípravy probíhají ve dvou rovinách a to technické a pak té administrativní a obchodní.

V případě techniky probíhají závěrečné testy vozu a následně se celý prototyp rozebere, zkontroluje a případně doupraví detaily, tak aby se podle technické dokumentace mohla zahájit stavba identických vozů. Máme natestováno zhruba 600 ostrých km na mosteckém okruhu a dalších 400 ještě nutně potřebujeme odjezdit.

V případě té druhé roviny, probíhají jednaní s budoucími dodavateli a partnery, připravujeme technický předpis, propozice cupu.

A v neposlední řadě komunikuji s řadou zájemců o účast v poháru. Rádi bychom využili minulých zkušeností z pořádání Česká pojišťovna Škoda Octavia Cupu v kombinaci ze současných cupových závodů v Evropě a připravili účastnicky i divácky zajímavý projekt.

 

Jak to vypadá s případnou podporou automobilky Škoda?

Současná podpora se rýsuje v rovině výhodné nabídky na nákup sériových RS. Tento krok vnímáme pozitivně a věříme, že se podaří najít společnou platformu podpory a nový Octavia Cup bude výkladní skříní okruhových závodů pro společnost Škoda Auto.

620_559d228a744cc
Co se stane v případě, že se automobilka nakonec rozhodne, že projekt nepodpoří?

Vzhledem k předchozí otázce se domnívám, že určitá podpora je již v běhu a tak tato otázka není v současné době namístě.

Na mosteckém okruhu registrujeme zvýšený zájem majitelů modelů RS o jízdy na závodní dráze, kde si chtějí vyzkoušet, co všechno mohou od vozu očekávat a tudíž se tu nabízí zajímavá možnost pro obchodní podporu komerčně velmi úspěšného modelu.

 

Jaké jsou odhady, nebo spíš předpoklady počtu startujících jezdců?

Nerad bych cokoliv zakřikl, ale probíhá živé jednání s cca 25 zájemci, ale v současné době ještě nemohu uvést finální cenu vozu a nejsou ještě dotaženy některé další důležité aspekty projektu, nepokládám toto číslo za úplně relevantní. Ze zkušenosti vím, že rozhodujícím okamžikem bude úhrada zálohy za přestavbu vozu.

Rád bych byl, kdyby na startu prvního závodu stálo minimálně 15 vozů s cílem doplnit startovní pole a překročit počet 20 startujících.

 

Skoda_Octavia_RS_Cup_2015_Benet_lepsi_05_800_600

 

Jaké jsou cíle poháru je zřejmé, ale co je Vaší osobní motivací?

Vzhledem k tomu, že součástí mého profesního života byl po dobu 12 let předchozí úspěšný projekt a nečekaně se díky novému majiteli mosteckého okruhu naskytla možnost znovuzrození cupu, jsem se moc nerozmýšlel a pustil se do příprav. Požádal jsem o spolupráci pár bývalých spolupracovníků, bez nichž by to všechno bylo složitější, a zatím postupujeme podle plánu s cílem v příštím roce odstartovat.

Vzhledem k tomu, že se neustále potkávám s řadou „pamětníků“ časů minulých a téměř vždy naše debata zamíří k tomu, co bylo a už bohužel nikdy nebude, chci udělat maximum právě proto, aby se ty časy minulé opět vrátily zpět na závodní okruhy. Tohle samozřejmě není pouze v mých silách a je potřeba sladit představy, přání a ekonomické záměry s možnostmi všech těch, kteří chtějí pomoc a mají obdobné sny.

 

Pomineme-li finanční prostředky, co nejvíce podle Vás postrádá česká okruhová scéna?

Nejsem si jist, zda je v tomto sportu možné se oprostit od ekonomiky, ale osobně vnímám, že někdy jsou nadřazeny osobní zájmy jedinců nad zájmem celku, což je obecné klišé, a tak trochu konkrétně je to dlouhodobá koncepce směřování motorsportu v ČR, která by zájemcům o motorsport dala jistotu, že budou mít kde a s čím závodit a s kým měřit své schopnosti. A tím se vracím na začátek k našemu projektu jezdecky vyrovnaného, ekonomicky dosažitelného a divácky atraktivního závodění.

Děkuji a přeji mnoho zdaru.

COMMENTS

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    A. Novák 10 years ago

    Bohužel je to odsouzeno k neúspěchu. Snít o ČP ŠOC je sice hezký, ale rok 1997 není a už nikdy nebude. Dnešní situace je úplně jiná, tohle je zjevně partyzánská akce bez jakékoliv podpory. Pamětníci si jistě vzpomenou, že ČPŠOC zašel na úbytě poměrně rychle poté, co z něj vystoupila nejprve Česká pojišťovna a posléze i Škoda Auto. Tohle skončí podobným fiaskem jako svýho času Škoda Fabia Rally Cup, kde to bylo o 3 autech…

    • comment-avatar
      Vlaza 10 years ago

      Pane Nováku . Pokud budou všichni uvažovat jako Vy , tak tu nepojede nic. Když už máte takto jasno , tak se Vás chci zeptat . Co a na jaké úrovni v motorsportu jste něco udělal ?
      Jinak, tímto všem co pracují na vzniku projektu OC přeji vše nej.
      S pozdravem Vlasta Furmánek ( ex. organizační ředitel BMW 1 – Challenge )

      • comment-avatar
        A. Novák 10 years ago

        Pane Furmánku, nepůsobím na žádné úrovni v motorsportu, tudíž jsem v této oblasti nic neudělal. Jsem pouhým divákem, snad se dá říci realistickým fanouškem. Nicméně ekonomické zákonitosti fungují obecně bez ohledu na konkrétní komoditu. A v ekonomice platí, že na pouhém snění o minulosti nelze postavit reálný projekt.

  • DISQUS: 0