Zárubu prověří jedna z nejtěžších evropských tratí, belgické Spa Francorchamps

Zárubu prověří jedna z nejtěžších evropských tratí, belgické Spa Francorchamps

Šest týdnů trvající pauza Northern European Cupu je u konce. Letošní druhou polovinu sezóny dvoulitrových monopostů Renault zahájí již tento víkend dv

Záruba zažil na závěr hodně divoký víkend
Po Světové sérii čeká Zárubu start NECu ve Spa
Josef Záruba ve Spa ukázal, že TOP TEN je reálné

Šest týdnů trvající pauza Northern European Cupu je u konce. Letošní druhou polovinu sezóny dvoulitrových monopostů Renault zahájí již tento víkend dvojzávod ve slavném Spa.

Sedm tisíc metrů dlouhá trať bude tento víkend mimo závodů NECu hostit také slavnou dvacetičtyřhodinovku, což je jasným příslibem jedinečné atmosféry, kterou lze zažít pouze ve Spa.

“Od závodů na Red Bull Ringu uběhlo poměrně dost času a tak jsme na počátku července přijali nabídku na testování ve španělském Calafatu. Jako vždy šlo převážně o to udržet se v tempu a přitom poznat také další trať,” popisuje průběh letní přestávky Zárubův manažer Jiří Mičánek jr.

“Test na Calafatu byl určitě hodně prospěšný. Jel jsem tam poprvé a musím přiznat, že mě ten okruh překvapil. Je poměrně dost krátký a těžko hledat jinou podobnou trať,” říká aktuálně devátý nejlepší jezdec tabulky průběžného hodnocení Josef Záruba.

“Jožka se po závodech na Red Bull Ringu posunul do první desítky a tak věřím, že se nám zde podaří naší bodovou sbírku co nejvíce rozšířit, dodává Jiří Mičánek.

MON_NEC_DL-7575-700x467

Povídání s Josefem Zárubou:

Jožko, ve Spa si startoval již dříve, máš přehled o tom kolik víkendů jsi zde již absolvoval?
Ano, v minulosti to bylo již třikrát. Jednou s NECem a dvakrát s Eurocupem.

S jakým výsledkem budeš po víkendu spokojen?
Nerad bych, aby to vyznělo neskromně, ale pokud to není bedna, nemohu být nikdy spokojen. Konkurence v NECu je však opravdu obrovská. O čelo se vždy přetahuje tak minimálně deset jezdců a tak by další umístění v TOP ten určitě nebylo zklamáním.

Když se ve světě motorsportu řekne Spa, tak asi každému se vybaví slavná zatáčka Eau Rouge. Zkus však vybrat nějaké jiné místo, na které bys chtěl upozornit.
To je opravdu hodně těžké. Ta trať je tu hodně náročná a není zde ani metr na odpočinek. Pokud bych však měl vybrat jedno místo mimo Eau Rouge, tak by to byla pátá zatáčka Les Combes, do které brzdíme po Top Speedu z necelých 250 km/h.

Program závodního dění je ve Spa oproti tradičnímu harmonogramu posunut o jeden den dopředu. To znamená, že tréninky jsou na programu již ve čtvrtek, kvalifikace pak v pátek ráno (9:00) a červená světla na startovací rampě pohasnou v pátek ve 13:00 a v sobotu v 9:50.

MON_NEC_DL-8332-700x467

 

Časový harmonogram:

Středa 22. července
13:00 – test – 120 min

Čtvrtek 23. července
09:00 – 1. volný trénink – 45 min
13:45 – 2. volný trénink – 45 min

Pátek 24. července
09:00 – kvalifikace – 45 min
13:00 – 1. závod

Sobota 25. července
09:50 – 2. závod
Odkazy:
Oficiální facebook – link
Oficiální web týmu AV Formula – link
Oficiální web série – link
Youtube kanál – link

PR: GP Group s.r.o.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0