VÍTEJ ZLATÝ HATTRICKU

VÍTEJ ZLATÝ HATTRICKU

Valter Vlk zvítězil v závodě Mistrovství ČR v Písku a získal třetí výhru v řadě. Posunula ho na pozici historicky nejúspěšnějšího jezdce ve třídě Škol

Cheb hostil čtvrtý závod CZECH KART OPEN 2018
Sezona českého kartingu startuje v Třinci
Nejlepší mezinárodní výsledky českých motokáristů v sezoně 2013

Valter Vlk zvítězil v závodě Mistrovství ČR v Písku a získal třetí výhru v řadě. Posunula ho na pozici historicky nejúspěšnějšího jezdce ve třídě Školní 50. V šesti letech je nejmladším držitelem hattricku, nejmladším vítězem závodu Mistrovství ČR a druhým nejmladším vítězem závodu Poháru ČR.

Hattricku dosáhl po nejmenším počtu odjetých finále a vyrovnal tím loňský rekord Štěpána Petrželky, který však byl v době rekordu o rok starší. V sezóně 2011 dokázal Jan Wagenknecht vyhrát dokonce čtyři závody v řadě, avšak to bylo až ve 12. závodě a Honza byl v tu dobu asi o půl roku starší. Statistiky sledují vítěze Mistrovství a Poháru ČR od roku 2010.

“To, co Valter předvedl v Písku, bylo bez přehánění fenomenální. Dokázal se vyrovnat se změnami počasí, vyhrál všechny tréninky, v kvalifikaci na mokru nezaváhal a s velkým odstupem zvítězil a přesto, že do superfinále startoval z 6. místa kvůli diskvalifikaci za technickou závadu, výkonem z říše snů byl už v půli prvního kola na čele a pak kolo co kolo zajížděl nové rekordy. V cíli měl náskok na druhé místo přes sedm sekund, což je v motokárách v závodě na 5 kol propastné,” řekl Michal Šťastný ze stáje HKC Akademie, který pro Valtera připravuje techniku a trénuje ho.

“Odkoukal jsem od Tomáška Filipenského kde předjíždí, a to mi v prvním kole pomohlo, on předjíždí jinde než já,” vysvětlil Valter. “Věděl jsem už před finále, že to bude z 6. místa velice těžké a musel jsem zabojovat,” dodal.

Po první finálové jízdě byl Valter diskvalifikován pro technickou závadu. “Už vloni se ulomila osička klapky a technici teď považovali opravu za nepřípustný zásah, měli jsme to vyměnit a ne opravovat. Přitom promotér závodů na svém webu popisuje, že to zničí celý motor, když se tohle stane, a proto jsme to opravili tak, aby se to nepokazilo. Rok motor procházel kontrolou bez připomínek. Komisaři však musí prověřovat, zda Valterův velký náskok na soupeře není dán technickou výhodou a jsou na nás přísnější. Motory připravuji již řadu let a toto bylo poprvé, kdy byl jezdec diskvalifikován. Navíc 15 minut před startem druhého finále, kdy se startuje v pořadí dle kvalifikace, se nám na opraveném dílu stala stejná závada jako vloni, prostě to kvůli čemu nás teď diskvalifikovali se na novém dílu pokazilo znovu a my jsme do motokáry museli během chvíle namontovat třetí a nevyzkoušený díl. Valter však ještě zrychlil. Takže bychom do budoucna měli být za případné diskvalifikace rádi, protože nám pomáhají. Samozřejmě, že si nic takového nepřeji,” usmívá se Michal Šťastný.

Za odměnu čeká Valtera testování nové motokáry vyšší třídy, se kterou bude startovat v příští sezóně.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0