Michal Matějovský a Petr Fulín uzavřeli první polovinu sezóny dalším bodovým ziskem

Michal Matějovský a Petr Fulín uzavřeli první polovinu sezóny dalším bodovým ziskem

Jezdci pražského týmu Křenek Motorsport sbírali vavříny i v třetím závodním víkendu Evropského poháru cestovních vozů v Le Castellet. Michal Matějovsk

Michal Matějovský zve fanoušky na FIA ETCC do Brna
Jak si Petr Fulín dojel pro titul v ETCC
Petr Fulín vyráží do Belgie s odhodláním zabojovat o dobrý výsledek

Jezdci pražského týmu Křenek Motorsport sbírali vavříny i v třetím závodním víkendu Evropského poháru cestovních vozů v Le Castellet. Michal Matějovský dokázal se svým bavorákem vybojovat první a druhé místo, Petr Fulín pak přidal stříbro a po havárii ve druhém závodě i body za sedmou pozici.

Dvěma závody na okruhu Paula Ricarda se završila první polovina letošní sezóny FIA ETCC. V tom prvním dokázali jezdci týmu Josefa Křenka vybojovat druhé místo ve své kategorii, přičemž pro oba dva to bylo pořádné drama.

Matejovsky-ETCC-Paul-Ricard-2015-IMG_2553

“Start do prvního závodu mi vůbec nevyšel. Myslím, že to byl můj nejhorší letošní start. Ztratil jsem asi čtyři pozice a musel tak hodně dotahovat. Postupně se mi podařilo propracovat až na záda Petera Rikliho, kterému to tady ale jelo úplně neskutečně rychle. Pokud by byl závod o jedno kolo delší, možná by to dopadlo lépe. Ale to jsou ta kdyby ….,” hodnotí průběh prvního závodu stříbrný Michal Matějovský.

Ve druhé závodní jízdě si pak již Michal Matějovský pohlídal svůj start a závod s přehledem vyhrál. Petr Fulín po celou dobu sváděl boj ve skupince s Homolou a Ronny Jostem, se kterým kolidoval při pokusu o předjetí v posledním kole

“Dokud jsem to neviděl na monitoru u sportovních komisařů, bral jsem to jako běžný závodní incident,” začíná popisovat Petr Fulín kritický moment druhého závodu. “Ronny jel celý závod velice dobře a protože jsme jeli skoro celou dobu za sebou, měl jsem dost prostoru načíst si jeho stopu. Zatáčku, ve které došlo k onomu střetu, vždy najížděl hodně zleva a tak jsem se v posledním kole odhodlal, že jej zkusím předjet a získat tak alespoň dva body navíc. Ronny to ale prokouknul a tu zatáčku přivřel. Já už byl ale rozjetý a střetu tak nešlo zabránit. Po závodě jsme si vše vyříkali a paradoxně bych řekl, že nás ten střet o něco více sblížil. Každopádně je to velká škoda, teď zpětně ten manévr vnímám spíš jako zbytečný,” dodává Fulín.

FRYB7356_1200x800

V konečném hodnocení francouzského víkendu tyto výsledky znamenali první místo Michala Matějovského ve třídě TC2 a bronz pro Petra Fulína ve třídě SMT.

Na jezdce nyní čeká pauza, která bude trvat dlouhých devět týdnů. Druhou polovinu závodů odstartuje závodní podnik na brněnském Masarykově Automotodromu (4.-6. září), po němž budou následovat závody v Zolderu a v Perguse.

Michal Matějovský, BMW 320si, TC2: “Víkend hodnotím stejně jako na Slovensku pozitivně. Moc se mi nepovedl měřák, kde ten čas mohl být lepší. Pro neděli jsme zvolili trochu jiné nastavení a hned ve warm-upu se mi podařilo zajet čas lepší než v kvalifikaci. V závodech to bylo první a druhé místo a tak můžu domů odjíždět spokojen.”

Petr Fulín, Seat Leon Racer Cup, SMT: “Domů určitě neodjíždím spokojen. Pomineme-li nedobře zvolenou strategii a škodu na autě, která je velká, tak jsem zde ztratil více než deset bodů na Dušana Borkoviče. Tato ztráta se bude hodně těžko dohánět a druhé polovina sezóny tak nebude vůbec jednoduchá. Beru to však jako velkou výzvu a ve zbývající části udělám vše proto, abych odčinil toto své zaváhání.”

Josef Křenek, šéf týmu: “Při prvním závodě na Hungaroringu jsme řešili problémy s brzdami, na Slovakia Ringu s defekty pneumatik a zde v Le Castellet se závažím. Tím, že oba naši jezdci jsou ve vedení hodnocení svých tříd, obdrželi od FIA maximální zátěž 50 kg. Měli jsme nejtěžší auta v poli a vysoké teploty také moc nepomáhaly. S výsledkem jsme ale spokojení. Oba jezdci dosáhli na pódiové umístění, zpětně bych ale v případě nastavení vozu pana Fulína volil agresivnější variantu. V každém případě jsme získali další cenné zkušenosti a do dalších závodů máme dostatek času na práci s nastavením. Děkuji všem partnerům a členům týmu za maximální nasazení.”

FRYB4278_1200x800

Výsledky závodů na Paul Ricard:

  1. závod
    TC2

    1. Peter Rikli – Honda Accord
    2. Michal Matějovský BMW – 320si
    3. Ibrahim Okyay – BMW 320si

SMT
1. Dušan Borkovič
2. Petr Fulín
3. Andreas Pfister

  1. závod
    TC2

    1. Michal Matějovský BMW – 320si
    2. Peter Rikli – Honda Accord
    3. Ibrahim Okyay – BMW 320si

SMT
1. Andreas Pfister
2. Dušan Borkovič
3. Maťo Homola
7. Petr Fulín

Celkové pořadí v rámci francouzského víkendu:

TC2
1. Michal Matějovský
2. Peter Rikli
3. Ibrahim Okyay

SMT
1. Dušan Borkovič
2. Andreas Pfister
3. Petr Fulín

foto: Petr Frýba

Matejovsky-ETCC-Paul-Ricard-2015-FRYB1121 Matejovsky-ETCC-Paul-Ricard-2015-FRYB0511 FRYB8644_1200x800 FRYB1166_1200x800 FRYB0590_1200x800

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0