Velice zajímavý závodní program čeká tento víkend na českého jezdce Milana Kodídka. Jméno tohoto pražského závodníka můžete znát ze závodů 24H Series,
Velice zajímavý závodní program čeká tento víkend na českého jezdce Milana Kodídka. Jméno tohoto pražského závodníka můžete znát ze závodů 24H Series, ve kterých startuje s brněnským týmem RTR Projects.
Milan Kodídek se tento pátek a sobotu zúčastní vytrvalostního závodu ADAC ACAS H&R-Cup. Jedná se již o třetí podnik letošní sezony německého vytrvalostního šampionátu VLN, do kterého se tak po dlouhých letech opět vrací Česká vlajka.
Kodídek nastoupí do závodu v barvách německého týmu AVP Motorsport a jeho týmovým partnerem bude Dr. Werner Bauer. Společně budou usedat za volant vozu BMW M3 E4 GTR, tedy auta se kterým jezdí i tým RTR Projects.
Milan Kodídek je mezi svými kolegy znám mj. i díky své vášni pro vozy Porsche a především pak také díky své lásce a respektu k jedné z nejnáročnějších závodních tratí jakou kdy závodní svět stvořil.
Start Čecha na Nordschleife je vždy „svátkem“ a tak jsme Milana Kodídka požádali o pár slov …..
Milane, prozraď nám, s čím vstupuješ do svého prvního závodu VLN?
Tak hlavně neudělat ostudu a nerozbít auto. Přál bych si, aby si to všechno sedlo. Trať znám, mám tam najeto už více než 1500 kol a tak si budu od počátku přát, aby fungoval vůz a byl dobře nastavený. Na Nordschleife se totiž chyby neodpouští a i když je tato samozřejmě o jezdeckém umění, tak je to také hodně o odvaze a tom jezdeckém srdíčku. Zezačátku začnu o něco pomaleji a postupně budu chtít určitě zrychlovat.
Ty jsi odjezdil na Nordschleife 1500 kol? Jak dlouho tam už jezdíš?
Ano, je to tak, nevím, kolik českých jezdců má podobnou bilanci, ale asi jich moc nebude. Tím však nechi říci, že tu trať znám dokonale. Těch 175 zatáček může kdykoliv překvapit a tak k tomu přistupuji s patřičnou dávkou pokory. Navíc to bude úplně poprvé, co pojedu v poli jezdců a to bude pocit, který jsem tam až doposud nezažil. Na Smyčku jezdím posledních pět let. V letech 2010 a 2011 jsem tam byl v obou případech 9 víkendů a i když se ten počet víkendů každoročně zmenšuje, tak jsem tam těch kol odjel opravdu hodně.
To už je hodně dlouhá doba a spousta kilometrů. S jakými auty jsi tam měl možnost jet?
Všechno to bylo vlastně o dvou autech. Trať znám z kokpitu Porsche 911 GT3 3.6 a GT3 RS 4.0. Ale nemyslím si, že by to měl být problém, když teď pojedu s BMW. Jen si v prvních kolech budu muset uvědomit, že je to jiné auto a že se chová maličko jinak.
Takže nadcházející víkend si budeš plnit svůj sen?
Teprve si ho začínám plnit, jelikož mým snem je čtyřiadvacetihodinovka. VLN je vlastně taková „nutná“ příprava a začátek všeho.
A co pro tebe vůbec slovo Nordschleife znamená?
Co by znamenal? Je to téměř 21 km dlouhý okruh a je to super adrenalin. Před dvěma roky bych ti ale asi odpověděl trochu jinak. Přece jen jsem začal závodit a to pak člověk vnímá některé věci jinak.
Co nám můžeš prozradit o týmu AVP Motorsport?
Tým sídlí v Norimberku a v jeho čele stojí Hans Hatto Karl. Hans má s Nordschleife dlouhodobé zkušenosti a to stejné platí i o jeho práci s vozy BMW. V minulosti jich připravili celou řadu a jejich závodní výsledky jsou více než slibné. S týmem jsem se setkal zatím pouze jednou a to když jsme ladili nastavení sedačky v autě. Vše ostatní nás čeká až teď v pátek, kdy začnou volné jízdy. Bude toho opravdu hodně, ale už teď se na to moc těším. Věřím, že tato spolupráce bude oboustranně prospěšná a že tento závod je opravdu teprve začátkem.
COMMENTS