24h Le Mans živě

24h Le Mans živě

Vítejte u průběžného zpravodajství k 83. ročníku závodu 24 hodin Le Mans. 15:00: Porsche vyhrává v Le Mans. Posádka Nico Hulkenberg, Earl Bambe

FIA WEC: Poslední novinky z Le Mans
LE MANS: Souboj titánů, napínavou bitvu hledejte v GTE-Pro
Galerie: Promenáda jezdců před startem 24H Le Mans

Vítejte u průběžného zpravodajství k 83. ročníku závodu 24 hodin Le Mans.

15:00: Porsche vyhrává v Le Mans. Posádka Nico Hulkenberg, Earl Bamber a Nick Tandy slavní premiérové vítězství. v LMP2 se radují Richard Bradley, Matt Howson a Nicolas Lapierre z KCMG. V GTE Pro si pro významné prvenství dojíždí Oliver Gavin, Tommy Milner a Jordan Taylor. V kategorii GTE Am slaví triumf stáj SMP Racing s trojicí Viktor Shaytar, Andrea Bertolini a Aleksej Basov.

13:30: Hodinu a půl před koncem závodu se zdá, že je ve všech kategoriích rozhodnuto – pokud nedojde k nečekaným problémům. V LMP1 vede Porsche, v LMP2 tým KCMG, v GTE Pro Corvette a v GTE Am Aston Martin.

11:50: Porsche 19 na čele před sesterským vozem 17. Audi číslo 8 bylo dvakrát v garáží. Mezítím Lotterer v Audi 7 zajíždí nejrychlejší kolo v závodě v hodnotě 2:17.476, což je po kvalifikačním kole Neela Janiho druhý nejrychlejší čas letošního Le Mans.

9:35: Vedoucí prototyp KCMG nedobrzdil do zatáčky Arrnage a zůstal stát v únikové zóně, krátce na to se k němu připojil Olivier Pla s Nissanem. Nejprve se znovu rozjel Nissan, poté KCMG, ale o pohodlný čtyřminutový náskok přišel.

9:10: Souboj Corvette – Ferrari se přesunul na boxovou uličku. Své kolegy za volantem vystřídali Milner (Corvette) a Vilander. Žlutá Corvetta se protlačila na vedení, ale Vilender si ji nenechává ujet.

7:40: Safety car na dráze. Aston Martin 96 havaroval na konci zatáček Porsche. Goethe ztratil kontrolu nad vozem a tvrdě narazil do zdi.

7:20: Pár minut před půl osmou je na čele Porsche 19 před Audi 9. Oba německé tovární týmy se mezi sebou celou noc přetahují o vedení. Momentálněmá navrch Porsche, ostatně jako v průběhu noci, nicméně s navyšujícími se teplotami by mělo Audi zrychlit. V problémech se ocitlo Audi 7, které přišlo o kryt motoru a v garáži strávilo sedm minut. V LMP2 stále drží vedení tým KCMG, v GTE Pro se do čela probojovalo Ferrari 51 a v GTE Am se z prozatimního vedení těší tým Aston Martin 98.

3:00: A je tu polovina závodu, dvanáct hodin za námi, dvanáct hodin před námi. Na čele stále Porsche 17, v kategorii LMP2 je to tým KCMG, v GTE Pro Aston Martin a v GTE Am Ferrari SMP Racing.

2:28: Bitva o vedení v GTE Pro dopadla ve prospěch Gavina v Corvette, který se po chybě Fernanda Reese v Astonu dostal v první šikaně na rovince do čela.

1:51: Rozdíly se natáhly, ale stále zbývá více než 13 hodin do konce závodu. Vede Tandy Porsche 19 před před Lottererem Audi 7, a to o 18 vteřin. V GTE Pro se do čela znovu prodral Rees s Astonem Martin, jehož náskok činí více než minuta před Corvettou Oliho Gavina.

le mans ruske kolo

0:50: Za poslední 50 minut potkaly všechny tři Nissany technické problémy (2x) a jezdecká chyba (1x)

0:04: Tincknell v Nissanu jede poslepu, po přejetí velkého kusu předmětu na dráze mu zhasla světla a poškození bude pravděpodobně vážnější. Brit dojel do boxů a mechanici vůz zatlačili do boxu.

0:00: O půl noci se na průběhu závodu v podstatě nic nemění. Porsche a Audi nadále svádějí souboj o vedení. V tuto chvíli vede Hulkenberg (Porsche) před Rastem (Audi) a Fasslerem (Audi)

21:00: Mark Webber v Porsche 17 nedokázal odpovědět na časy Benoita Treluyera. Audi 7 se před první zatáčkou prohnalo kolem červeného Porsche 17.

20:07: Garry Hirsch z týmu Greaves Motorsport zastavil na dráze před Tertre Rouge, problémy s technikou.

20:05: Toyota 1 je v garáži, mechanici mění lehce poškozenou přední kapotu. Taktéž zaměřili pozornost na zadní levou část vozu.

20:00: Pořadí se nemění, Porsche 17 stále na čele, za ním dvakrát Audi 7 a 9.

18:30: Pořadí na čele závodu po 3h a 30m – Porsche 17, Porsche 18, Audi 7, Audi 9, Toyota 1

18:00: Video nehody Audi Nr. 8 – Loic Duval

17:24: Audi 7 zajíždí z prvního místa k mechanikům pro palivo, nicméně po cyklu zastávek konkurence se pravděpodobně vrátí zpět do čela.

16:45: Zastávky u týmu Porsche LMP1 zatím probíhaly bez problémů. Všechna auta pouze tankovala, ke střídání jezdců nedocházelo.

16:22: Je odstartováno, souboj Audi a Porsche kolo na kolo pokračuje.

16:00: První safety car. Porsche 92 vytekl olej, načež vůz začal hořet. Na oleji uklouzly i prototypy Rebellion a Strakka.

15:50: Po prvních zastávkách v boxech je Porsche stále na čele.

15:30: Jezdci Porschea Audi zajíždějí na chlup stejná kola, v pátém kole zajeli všichni čas v rozmezí 3:20.5 až 3:20.9

15:10: Porsche na prvních dvou pozicích, trojice vozů Audi za nimi.

14:50: Ale Nissan 22 už stojí na startu a hned za ním sesterský vůz 21

Snímekha

14:40: Nissan s číslem 23 měl problémy se spojkou a bude startovat z pitlane.

14:10: Mechanici jsou seřazeni do několik řad, čas do startu se krátí.

IMG_0845

13:30: Je přeplněno, lidé od security přestali pouštět na Grid Walk. Audi bude po průjezdu tímto davem kontrolovat každou část vozu.

IMG_0843

13:00: Přípravy na závod vrcholí, ale ještě je čas se podívat do obchodů, dát si jídlo a pití a podívat na auta v garážích.

Le Mans atmosfera 1 Le Mans atmosfera 2 Le Mans atmosfera 3 Le Mans atmosfera 4 Le Mans atmosfera 5

11:30: Finální postavení na startu 24h Le Mans včetně startujících pilotů – final_starting_grid-31

1050: Chvíli před jedenáctou hodinou probíha na okruhu La Sarthe závod Le Mans Classic, tribuny na cílové rovince se pomalu plní. Diváci s místenkama trpělivě vyčkávají na správný moment k usednutí na svou sedačku, zatímco lidé bez místenek postupně zaplňují betonové ochozy.

tribuna

COMMENTS

WORDPRESS: 4
  • comment-avatar

    Jde to nekde sledovat zive bez poplatku,dekuji za odpoved

    • comment-avatar
      Aleš Sirný 10 years ago

      Dobrý den, bez poplatku v dobré kvalitě sledovat nelze. Pokud budete mít štěstí, můžete na internetu narazit na nekvalitní ilegální přenosy závodu. Odkazy na ně vám však z pochopitelných důvodu nemůžeme na těchto stránkách poskytnout.
      AleSi

  • DISQUS: 0