CZO Racing Team by F1-Liga.cz má za sebou druhý díl vytrvalostního šampionátu Race Club Endurance, pořádaného ligou SIMRace.cz. I s lehce ochuzenou se
CZO Racing Team by F1-Liga.cz má za sebou druhý díl vytrvalostního šampionátu Race Club Endurance, pořádaného ligou SIMRace.cz. I s lehce ochuzenou sestavou náš tým vydřel v šestihodinovce v belgickém Spa-Francorchamps skvělý výsledek.
Toyota TS040 Hybrid vezoucí na dveřích startovní číslo 122 pilotovali Lukáš Matěja a Martin Štefanko a hned od začátku závodu byla vidět. Z 6. místa na startu se Lukáš dokázal během 4 kol probojovat až do čela, při čemž chytře využil zpomalení soupeře provozem v Eau Rouge. Naše posádka volila dřívější zastávky v boxech, což na konci stintů vždy zaručovalo zajímavé boji s našimi soupeři. Poslední pitstop byl naplánován zhruba 45 minut před koncem závodu, čehož soupeř dokázal využít a v boxech se před naši Toyotu dostal. I přes obrovský tlak Martina Štefanka v závěrečných minutách závodu jsme obsadili 2. pozici, která je při teprve druhém startu této posádky fantastická. Za vítězem jsme zaostali jen o 2,8 vteřiny. „Druhé místo je určitě perfektní umístění, obvzlášť v takovéhle konkurenci. Mohli jsme vyhrát, což byl náš cíl, ale nepřálo nám štěstí, takže jsme se museli spokojit se stříbrem. S autem nebyly žádné problémy, bylo jenom trochu oťukané, ale velký vliv to na chování vozu nemělo. Jelo se s ním perfektně po celý závod. Věřím, že v Le Mans dokážeme zvítězit,“ zhodnotil závod Martin Štefanko, jehož posádka se v průběžném hodnocení dostala do bezprostřední blízkosti třetího místa.
Druhá Toyota s číslem 123 a bratry Procházkovými v kokpitu tak skvělý vstup do závodu neměla, i když start z 9. místa nebyl špatný a vůz se posunul o pár pozic kupředu. Už v úvodním kole se Tomáš Procházka roztočil v závěru 2. sektoru a potkal se soupeřem. Vůz z celé kolize naštěstí pro nás vyšel bez poškození. Tomáš se ale nevzdával, i když se v dalším průběhu závodu naše LMP1 dostala do další kolize, po které byla nutná oprava zavěšení pravého předního kola. Jaroslav s Tomášem ale bojovali až do cíle, který také spatřili na 9. pozici. Tomáš okomentoval šestihodinovku svými slovy.„Druhý závod na trati ve Spa-Francorchamps jsme opět dojeli na bodech. Závod jsme jeli vcelku bezproblémově, až na jednu dost velkou kolizi, kdy nám soupeř na Kemmel Straight vjel do stopy, což nás odrazilo do svodidel, kde jsme poškodili zavěšení. Museli jsme neplánovaně do boxů, což nás mrzelo, když jsme věděli, že bychom mohli bojovat o lepší než 9. místo. Opravy nás stály dost času, navíc jsme měli nižší top speed.
Máme za sebou 2 závody, na kontě máme 8 bodů, což není moc, ale máme aspoň nějaké body pro ligu.
Teď nás čeká nejtěžší závod, nejdelší v šampionátu – 12 Heures du Mans. Naše posádka se chce předvést v trochu lepším světle, ale také dovézt auto opět do cíle.“
Týmový McLaren MP4-12C označený číslem 24 do závodu bohužel kvůli technickým potížím vůbec nevyjel. Marek Petráš se ukázal alespoň v obou kvalifikacích, kde své posádce zajistil 10. místo. Technika už znovu funguje jak má a už se pilně připravuje na těžký závod v Le Mans. Circuit de la Sarthe nás vyzve v sobotu 20. května.
Druhý závod šampionátu pro nás tedy dopadl na výbornou. Druhé místo se ztrátou necelých 3 sekund je v tak dlouhém závodě opravdu cenné. Děkujeme všem 4 jezdcům za skvělý zážitek a těšme se na Le Mans!
Oficiální výsledky 6 Hours of Spa-Francorchamps – LMP1 | ||||
P | Posádka | Vůz | Jezdci | Počet kol |
1. | #107 TeamRGPL | Audi R18 e-tron | Z. Šmarda, D. Beránek | 178 |
2. | #122 CZO Racing by F1-Liga.cz | Toyota TS040 Hybrid | L. Matěja, M. Štefanko | 178 |
3. | #187 TeamRGPL | Audi R18 e-tron | J. Průša, M. Kopytko | 178 |
4. | #146 Boom Racing | Toyota TS040 Hybrid | J. Vysloužil, P. Veselý | 178 |
5. | #114 Snake Racing Team | Porsche 919 Hybrid | M. Strobl, R. Schőn, P. Mrázek | 175 |
6. | #112 OrangeRacingTeam | Audi R18 e-tron | J. Mušálek, M. Sudek | 175 |
7. | #177 TeamRGPL | Audi R18 e-tron | V. Schenel, J. Boško | 175 |
8. | #158 Boom Racing | Porsche 919 Hybrid | J. Laža, V. Nimč | 174 |
9. | #123 CZO Racing by F1-Liga.cz | Toyota TS040 Hybrid | J. Procházka, T. Procházka | 174 |
10. | #166 Team DART | Porsche 919 Hybrid | R. Hladík, T. Kubík | 173 |
DNF | #117 K&K Racing by TeamRGPL | Porsche 919 Hybrid | K. Petrovský, K. Němec | 125 |
DNF | #137 JVM Racing Team | Audi R18 e-tron | S. Sehnal | 28 |
DNF | #113 MaxPowerLeague Racing | Porsche 919 Hybrid | M. Kadlčík | 15 |
Průběžné pořadí posádek po 2 závodech – LMP1 | |||
P | Posádka | Vůz | Body |
1. | #107 TeamRGPL | Audi R18 e-tron | 50 |
2. | #146 Boom Racing | Toyota TS040 Hybrid | 30 |
3. | #187 TeamRGPL | Audi R18 e-tron | 30 |
4. | #122 CZO Racing by F1-Liga.cz | Toyota TS040 Hybrid | 28 |
5. | #158 Boom Racing | Porsche 919 Hybrid | 16 |
6. | #112 OrangeRacingTeam | Audi R18 e-tron | 16 |
7. | #114 Snake Racing Team | Porsche 919 Hybrid | 14 |
8. | #123 CZO Racing by F1-Liga.cz | Toyota TS040 Hybrid | 8 |
9. | #177 TeamRGPL | Audi R18 e-tron | 7 |
10. | #117 K&K Racing by TeamRGPL | Porsche 919 Hybrid | 2 |
11. | #166 Team DART | Porsche 919 Hybrid | 1 |
Posádce kategorie GT3 Peter Adamovič – Marek Petráš patří v průběžném hodnocení kategorie 12. místo s 1 získaným bodem. V ligovém hodnocení se F1-Liga.cz nachází na 4. pozici.
Závod v Le Mans bude vzhledem k jeho délce ohodnocen dvojnásobnými body. Startujeme už za měsíc.
COMMENTS