Diskuze o pneumatikách Pirelli dostává nový rozměr. Italského výrobce se totiž zastal sám šéf formule 1 Bernie Ecclestone a to v přímé konfrontaci s l
Diskuze o pneumatikách Pirelli dostává nový rozměr. Italského výrobce se totiž zastal sám šéf formule 1 Bernie Ecclestone a to v přímé konfrontaci s legendárním pilotem Niki Laudou, který patří v současnosti k nejhlasitějším kritikům italských pneumatik. „Požádal jsem Pirelli, aby vyrobili pneumatiky, které vydrží maximálně 20 kol. Chci vidět zastávky v boxech, chci, aby piloti přemýšleli před i během závodu,“ prohlásil Ecclestone rezolutně pro stránky formula1.com.
Niki Lauda se s Berniem Ecclestonem dobře zná už více jak 35 let. Před lety se spolu dokonce potkali ve společném angažmá u Brabhamu. Lauda jezdil, Eccleston týmu šéfoval a jejich pracovní vztah přerostl ve velké přátelství. Lauda, který je teď nově v managementu týmu Mercedes, ale v poslední době dává Ecclestoneovi zabrat tím, že kritizuje pneumatiky Pirelli. „Podle mě pneumatiky vydrží kratší dobu než 15 kol. Tři pitstopy jsou dobré, čtyři už jsou ale moc. Snad se to brzy změní,“ prohlásil Lauda v dvojrozhovoru s Ecclestonem pro formulový web.
Ovšem Ecclestone si při interview trval na svém. „Je velmi, velmi obtížné předvídat, jestli pneumatiky vydrží 15 nebo 20 kol, protože každý okruh je jiný, v různých zemích jsou různé teplotní podmínky, auta jsou jiná, a co je nejdůležitější, každý pilot má jiný závodní styl. Jsem rád, že teď musí piloti opět zapojit mozek, aby se dostali na stupně vítězů,“ řekl Bernie Ecclestone pro formula1.com.
A protože ho téma pneumatik evidentně rozpálilo, po reakci Laudy přispěchal ještě s jedním vysvětlením, kterým jen potvrdil, že o kvalitách společnosti Pirelli nemá nejmenších pochyb. „Nejjednodušší by bylo říct Pirelli, aby se na jedněch pneumatikách odjezdila celá sezona od začátku do konce. Dokázali by to, lehce, velmi lehce, ale k čemu by to fanouškům bylo?“
Pirelli přesto přislíbilo, že po stížnostech několika týmů na příliš velký počet zastávek připraví u svých pneumatik konstrukční změny. Ty se ale ještě nebudou týkat Monaka, kde se jede o tomto víkendu. „Vše bude nachystané na červnový závod v Kanadě. Chceme, aby se zase jezdilo na dvě nebo tři zastávky,“ řekl ředitel Pirelli pro motosport Paul Hembery.
COMMENTS