Vzpomínka na Vladimíra Ondřejíka

Vzpomínka na Vladimíra Ondřejíka

V průběhu víkendu se na německém serveru freiepresse.de objevil článek, vzpomínající na nehodu tří českých závodníku na Sachsenringu v roce 1977. S

FOTO: To nejlepší ze sezony 2015
Šenkýř Motosport představuje jezdce M4 GT4 pro 12h závod v Brně
Premiéra nového Bentley GT3 už letos a možná i s Ogierem za volantem!

V průběhu víkendu se na německém serveru freiepresse.de objevil článek, vzpomínající na nehodu tří českých závodníku na Sachsenringu v roce 1977.

Stalo se to 10. července při druhém závodě GDR-Touringcar Championship 1300ccm. Na pole position stál Zdeněk Vojtěch, vedle nějž byl Vlastimil Tomášek. Vladimír Ondřejík stál na roštu na třetím místě a ve druhé řadě jej doplnil tehdejší nejlepší německý závodník Peter Mücke se Zastavou (všichni tři Češi startovali s dnes již legendárním vozem Škoda 130 RS).

V tu neděli velice silně pršelo a tak samotnému závodu předcházely dvě zaváděcí kola. Ve městě Hohenstein došlo k nehodě všech tří českých vozů. Podle článku chytnul Ondřejíkův vůz aquaplaning a trefil Vojtěcha a Tomáška a následně narazil do telegrafického sloupu. Vladimír Ondřejík při této nehodě zaplatil nejvyšší možnou daň.

Této nehodě předcházela nehoda v jednom předcházejícím závodě Touringcars 600 ccm, kdy došlo na hromadnou havárii 8 trabantů.

Více informací o osobně tohoto velkého českého závodníka Vladimíra Ondřejíka, lze najít také na webu “Závody pod Trůbou“. resp:

Známý zejména svým působením ve F 3 a okruhových závodech ve třídě A 2. Závodit začal na silničním motocyklu a hned od počátků závodů motokár v Československu v roce 1960 se úspěšně věnoval závodům motokár.

Od roku 1965 jezdil ve F 3. Nejdříve s Delfínem s motorem Tatra, pak s Delfínem s motorem Škoda. V roce 1968 s Delfínem s motorem Ford. Největších úspěchů dosáhl s Lotusem s motorem Ford Cosworth se kterým jezdil v Dukle Praha. Byl to vůz, se kterým těžce havaroval mjr. Cejnar a Ondřejík si jej opravil. V roce 1969 s ním byl druhý v Poháru míru a přátelství jehož se účastnili jezdci tehdejších lidově demokratických států a v roce 1970 v něm zvítězil. Bohužel při posledním závodě sezóny 1970 ve Štramberku při průjezdu cílem havaroval po kolizi s týmovým kolegou Vladimírem Hubáčkem a těžce se zranil.

Po uzdravení přijal nabídku Svazarmu Gottvaldov a pracoval v jejich hospodářském zařízení, které bylo později pojmenováno AVON. Zabýval se tam zejména úpravami a laděním závodních motorů, Škoda, VAZ a dalšími výrobky pro motoristy. V té době jezdil příležitostně závody cestovních vozů ve třídě A2 do 1150 cm3 se svým „rodinným“ Renaultem 8 a vůbec si nevedl špatně. Později si postavil Škodu 130 A2 se kterou patřil k tehdejší velmi úspěšné československé špičce.

foto: archiv německé policie

5017131_W620 5017128_W620

COMMENTS

WORDPRESS: 4
  • comment-avatar
    Milan Vinš 10 years ago

    Dobrý den, jednalo se o Vladimíra Ondřejíka, jméno je ve vašem článku uvedeno několikrát špatně.

  • comment-avatar
    Martin Pravda 9 years ago

    Dobrý den, nejsem si stoprocentně jistý, ale podle mých informací měl startovní číslo 33 na havarované stotřicítce Břetislav Enge. Auto Zdeňka Vojtěcha skončilo havarované asi o 15 metrů více vpředu.

  • comment-avatar

    Přátele , můj tchán byl osobně u nehody ve Štramberku a má možná i video . Tehdy tam údajně bylo okolo 8 mrtvých a 17 zraněných . Pokud chcete vědět více, ozvěte se . Kuba

    • comment-avatar
      Ondřejík Petr 5 years ago

      Dobrý den, velice se o tyto dokumenty zajímám.

      S pozdravem

      Petr Ondřejík

  • DISQUS: 0