F1 míří do Bahrajnu

F1 míří do Bahrajnu

Bahrajn, v minulosti díky celoročně teplému počasí oblíbený okruh pro testování, hostí třetí závod sezóny, pro který byly podobně jako pro Austrálii a

FIA WEC: Rebellion Racing bude pokračovat
První víkend Macau Grand Prix za námi
Ford chystá velký návrat do Le Mans

Bahrajn, v minulosti díky celoročně teplému počasí oblíbený okruh pro testování, hostí třetí závod sezóny, pro který byly podobně jako pro Austrálii a Čínu nominovány středně tvrdá a měkká směs. Na rozdíl od nich se ale pojede za soumraku: start je v podvečer a cíl za tmy. V důsledku toho teplota vzduchu i tratě v průběhu závodu postupně klesá.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Pro Bahrajn jsme vybrali stejné směsi jako pro Čínu, přestože tu pochopitelně do hry více vstupuje teplota. Nicméně závod se jede večer a podmínky pravděpodobně nebudou tak agresivní jako byly v Malajsii – a nebo v Bahrajnu před dvěma lety, kdy se závod jel ještě přes den. Charakteristickým prvkem závodu v Bahrajnu nyní je, že se
výkonost pneumatik mění s tím, jak se blíží odpolední tréninky a závod.

Loni měla Velká cena Bahrajnu napínavý závěr, protože 10 kol před cílem se na trati objevil safety car, což vedlo ke skvělému souboji týmových kolegů Mercedesu. Těžko říci, co můžeme očekávat letos – snad jen kromě toho, že je velice nepravděpodobné, že bude pršet.“

Největší výzva pro pneumatiky:
Bahrajn má nejdrsnější povrch trati ze všech okruhů letošního kalendáře (s výjimkou Jerezu využívaného pro testování). To urychluje tepelnou degradaci pneumatik. Tento faktor je ovšem částečně eliminován skutečností, že teplota trati a vzduchu v průběhu závodu klesá, což má pochopitelně vliv na degradaci pneumatik a následně strategii.

Vzhledem k požadavkům na trakci je Bahrain International Circuit náročný především pro zadní pneumatiky: v Bahrajnu limitní faktor. Během dne jsou teploty vzduchu poměrně vysoké, což zvyšuje tepelnou degradaci, ale není to úplně vypovídající pro závod.

Okruh je obklopen pouští a větrem na trať nafoukaný písek snižuje úroveň přilnavosti, zejména
na začátku každého tréninku a závodu. Pokud jde o strategii, týmy se nemohou spoléhat na výjezd safety caru. Od první Velké ceny v roce 2004 se safety car v závodě objevil pouze dvakrát (v roce 2007 a 2014).

Přítomnost Pirelli bude v Bahrajnu posílena prvním závodem série GP2, která vychovala osm současných pilotů F1. Se závodem GP2 při F1 naroste počet na okruh přivezených pneumatik z 1800 na 2700 a počet zaměstnanců Pirelli přítomných na okruhu vzroste z přibližně 55 na 65.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Loni netypický výjezd safety caru 10 kol před koncem závodu celé pole vyrovnal a přinesl napínavé boje až do samotného cíle. Všech šest prvních jezdců v cíli jelo se strategií dvou zastávek v boxech, ale s rozdílným výběrem pneumatik. Lewis Hamilton jel podle klíče měkké – měkké – středně tvrdé, Nico Rosberg zase měkké – středně tvrdé – měkké. Němec také v závěru závodu zajel nejrychlejší kolo, ale předjet týmového kolegu se mu po závěrečné zastávce v boxech nepodařilo. Čtvrtý byl s další odlišnou strategií Sebastian Vettel, jako jeden z pouhých dvou pilotů do závodu startoval na středně tvrdých pneumatikách.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 1,5-1,7 sekundy na kolo
Očekávané počasí pro závod: Sucho a teplo, teplota vzduchu při startu závodu okolo 29 °C a klesací až na 25 °C i níž v momentě cíle. Riziko deště je velice nízké, ačkoli v minulosti se během závodního víkendu objevily lehké přeháňky.
Tým Pirelli si zvolil svá závodní čísla: 13, Francesco Romani (šéf vývoje směsí a materiálů)

„Vybral bych si 13, protože pro mne to vždy bylo šťastné číslo. Mám 13. narozeniny, svoji ženu jsem potkal 13. a 13. jsem se oženil. Pro mne to není těžká volba.“

Koho tento týden sledujeme na Twitteru: @f1icom. Mnoho let byl web f1i.com pouze ve francouzštině, ale letos přibyla anglická verze – a zároveň s ní vznikl i zbrusu nový účet na Twitteru. Vedle odkazů na články a rozhovory nabízí účet na Twitteru rychlé novinky a fotografie.

Dosavadní výběr pneumatik:
P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie Měkká Středně tvrdá
Malajsie Středně tvrdá Tvrdá
Čína Měkká Středně tvrdá
Bahrajn Měkká Středně tvrdá

PR

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0