Předsezónní povídání s jezdci šampionátu FIA ETCC

Předsezónní povídání s jezdci šampionátu FIA ETCC

Závodní sezóna roku 2015 se již velice rychle blíží. Nacházíme se v čase, kdy jezdci většinou již znají své plány a představy pro sezónu, která pro vě

Andreas Pfister: “Spojení Cruze Eurocupu a ESET V4 Cupu bylo skvělou volbou.”
Pfister přestupuje v ETCC z třídy SMT do S1600
Andreas Pfister: “Nürburgring je nejslavnější trať světa, vždy se tam moc těším.”

Závodní sezóna roku 2015 se již velice rychle blíží. Nacházíme se v čase, kdy jezdci většinou již znají své plány a představy pro sezónu, která pro většinu z nich začne již za pár týdnů testovacím programem. Tentokráte jsme se zaměřili na jezdce šampionátu FIA ETCC a na aktuální dění se ptali Petra Fulína, Michala Matějovského, Andrease Pfistera, Christiana Fischera, Samuela Sládečky a Igora Skuze.

Sezona 2015 se blíží velmi rychle, ale vraťme se do roku 2014. Jste spokojený s výsledkem?

Petr Fulín: „Loňská sezóna měla skvělý průběh, nicméně já se již nyní soustředím na tu nadcházející. Je totiž snadné nechat se úspěchem unést a usnout na vavřínech. Na bilancování bude jistě čas, až se závoděním praštím.“

Michal Matějovský: „Jsem rád, že se mi sezóna 2014 povedla. Byla pro mě druhá v seriálu ETCC, kterou jsem kompletně absolvoval v týmu Křenek Motorsport. Dařilo se mi během celé sezony umisťovat na stupních vítězů a vyhýbat se vážnějším kolizím. Technika a tým fungovaly na výbornou během celého závodního roku velmi dobře. Všechny závody roku 2014 hodnotím velmi úspěšně. Nedočkavě vyhlížím nadcházející sezonu, která se o jeden podnik rozroste a bude tam okruh, na kterém jsem nejel.“

Andreas Pfister: „Myslím, že to pro nás byla dobrá sezona, ve které jsme byli konkurenceschopní. Do posledního kola posledního závodu jsme bojovali o titul, ale celkově moc spokojený nejsem, jelikož jsem skončil jako vicemistr. Nyní se soustředíme na to, abychom letos vyhráli.“

Christian Fischer: „Jsem šťastný z vítězství na Salzburgringu, ale zbytek sezony mohl být mnohem lepší. Mnohokrát jsem totiž odstoupil. Některá odstoupení byla vinou techniky a některá mými chybami, ale lepší výsledky byly možné.“

Samuel Sládečka: „Sezona 2014 byla pro nás zajímavá. Můžu říct za sebe i za celý tým, že jsme byli s výsledkem spokojení. Byl to pro nás rok, ve kterém jsme se učili, a dopadl nad očekávání dobře.“

Igor Skuz: „Spokojený jsem pouze částečně. Jako závodník usiluji vždy o co nejlepší výsledek a to v každém případě. Takže mnohem více spokojenější, bych byl, pokud bych byl první. Každopádně se, ale i tak cením dosaženého výsledku jako takového. Je to zásluhou nejen mé práce, ale především celého našeho týmu. “

 

Zůstáváte ve stejné třídě jako loni nebo se přesouváte do jiné? S jakým vozem budete závodit?

Petr Fulín: „Díky spojení s českým Seatem měním nejen třídu, ale i auto. V ETCC 2015 se tak představíme ve třídě „Single make trophy“ s pohárovým Leonem.“

Michal Matějovský: „V nadcházející sezoně zůstanu a budu pokračovat v osvědčené skvělé spolupráci s týmem Křenek Motorsport s vozem BMW 320si ve třídě S2000.“

Andreas Pfister: „Zůstáváme ve třídě Single Make Trophy, ale pořídili jsme zbrusu nový Seat Leon Racer. Tohle je vůbec první nový Seat v Německu a na to jsme moc hrdí.“

Christian Fischer: „Pro letošní sezonu zatím není nic jisté. Chtěl bych jezdit s BMW s turbem, ale není jisté, jestli to bude možné.“

Samuel Sládečka: „Pro letošní sezonu ještě nejsme úplně rozhodnutí, ale zvažujeme možnost zůstat v ETCC ve stejné třídě. Pokud by se tak stalo, jeli bysme se stejným autem. Loni bylo funkční, rychlé a pro letošní rok by nebyl důvod jej měnit.“

Igor Skuz: „V tomto roce bych rád změnil šampionát. Pokud by to bylo možné, rád bych se přesunul do TCR. Pokud by se to podařilo, byla by to skvělá zkušenost pro mne i celý náš tým. Z toho také plyne předpoklad, že pro letošní rok změním auto.“

 

Jaké jsou vaše cíle pro letošní sezonu? S jakým umístěním budete na konci sezony spokojený?

Petr Fulín: „Ze zadního pohonu, atmosférického motoru a klasického řazení přestupujeme na techniku, která je přesným „proti-pólem“. Těžko odhadnout konkurenci a práci, související s novým autem. Každopádně s týmem uděláme, stejně jako v přechozích sezónách maximum pro co nejlepší výsledek.  Spokojený budu, když se během celé sezóny dostaví progres a tým bude mít z práce dobrý pocit.“

Michal Matějovský: „Plán na letošní sezonu je navázání na sezonu 2014, ale budu se s týmem co nejvíce snažit svůj výsledek vylepšit.“

Andreas Pfister: „Můj cíl je zvítězit v konečném hodnocení!“

Christian Fischer: „Je těžké říci, co bude možné udělat s BMW proti Chevroletům a Seatům, ale mým cílem je bývat vepředu.“

Samuel Sládečka: „Jako pravý závodník do toho půjdu určitě naplno a cílem je vítězit.“

Igor Skuz: „Mým cílem je pochopitelně vyhrát nějaké závody. Myslím, že první místo by pro mne bylo naprosto ideální :).“

 

foto: Petr Frýba, archív jezdců

553280_993450834002268_1715376999428445495_n 10177402_499984236793685_802436551625825_n 10553386_816943918318001_2375133349224439681_n 539680_599507846776161_2122547450_n 1653453_780377648666270_859768333676396304_n low_140511_1 1503955_431758073649351_2664446138161123593_n 10177880_805127156190096_2249168164295225260_n

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0