Slovenský jezdec Tomáš Erdélyi má za sebou svou vůbec první sezonu coby okruhový jezdec, ve které se mu však dařilo jak zkušenému harcovníkovi. Dvě ví
Slovenský jezdec Tomáš Erdélyi má za sebou svou vůbec první sezonu coby okruhový jezdec, ve které se mu však dařilo jak zkušenému harcovníkovi. Dvě vítězství, 9 pódiových umístění a celkové druhé místo v ESET V4 Cupu ve třídě do 3500ccm, to je premiéra jako hrom! Ono se není co divit. Erdélyi trávil dlouhá léta za volantem silných strojů v závodech do vrchu. S jezdcem týmu Šenkýř Motorsport jsme se po skončení letošní sezony sešli a popovídali si.
Tomáši, získal jste druhé místo ve třídě do 3500ccm ve vaší první okruhové sezoně. To je skvělý začátek, co říkáte?
To ano! Vstupoval som do okruhových závodov s tým, že v prvej sezone sa aklimatizujem a skusim načerpat skusenosti, spoznat trate a superov. Takyto vysledok som popravde nečakal.
Vy jste dlouho závodil v závodech do vrchu. Musel jste nějak razantně měnit svůj jízdní styl?
Ano, chvilu mi trvalo kym som si zvykol na to že nie som na trati sám a že si možem sily rozložit na viac kôl a nie isť od začiatku „na plno“ ako je to na kopcoch.
Např. Sébastien Loeb, který přešel na okruhy z rally říkal, že ještě musí hodně zapracovat na jízdě „v balíku“. Jak jste na to vy?
Viac menej mame rovnake „problémy“ , jazda v skupinke, letmy start, suboje na tratiach su veci kde este mam ćo dobiehat proti superom. Tieto veci sa na kopcoch proste nedeju. Mam ale špičkového učitela a vela pracujeme na tom aj mimo zavodov.
Která trať vám v letošní sezoně nejvíce vyhovovala a kterou naopak moc nemusíte?
Pačia sa mi technické trate kde sa daju využit špičkové jazdné vlastnosti našich BMW a tym padom sa da zazavodit aj s autami vyssej divizie ale aj rychle trate maju svoje čaro. Pre mna bola kazda jedna trat okrem slovakiaringu premierova takze este nemám svojho favorita.
Vrchy jsou pořádný adrenalin na uskákaných cestách. Dá se tohle říct i o závodech na okruzích?
Kopce maju určite viac adrenalinu ako okruhy, mne skor vadilo na kopcoch to že si poriadne nezajazdim. Som rad ked idem po zavodoch domov unaveny skor z jazdenia nez z čakania. Ale su kopce na ktore planujeme ist a na ktore rad spominam. Například Baba, Dobsina, Ecce Homo
Již několik let spolupracujete s týmem Roberta Šenkýře. Jak se vám tato spolupráce zamlouvá?
Spolupraca funguje bezchybne, co sa dohodne plati a myslim si ze aj dosiahnute vysledky dokazuju funkčnost tohoto vztahu. 22 ročne závodnické skusenosti Roberta Šenkyřa su neocenitelne a bezpochyby jemu a jeho teamu vdačim za vysledky v tejto sezone. Keby som si mal auto pripravovat sam, riesit administrativu okolo zavodov, starat sa o cely priebeh zavodov tak určite sezona nedopadne takto. On ma okolo seba team špičkových odbornikov ktory toto vsetko riesia a my zavodnici sa mozme plne venovat pretekom a len takto sa mozu dostavit kvalitne vysledky.
Co příští sezona? Uvidíme vás opět v ESET V4 Cupu ve třídě do 3500ccm nebo máte chuť jít do vyšší kategorie?
Určite ano. Moj partner Gas čerpacie stanice, ktory ma celu tuto sezonu podporoval a bol s priebehom sezony spokojny a chce, abysme pokracovali. Ja som samozrejme tiez za, abysme nasledujucu sezonu pokračovali. Tohoto roku sme mali krasny a napadity polep auta, tak uz vymyslame nieco nove, abysme sa ani po tejto stranke na trati nestratili. Auto sa momentálně reviduje a pripravuje na sezonu 2015, aby bolo v spičkovej kondicii a v triede do 3500 ccm sa uz teraz tesime na zaujimave, napinave a ferove suboje zo svojmi supermi.
COMMENTS
to je fenomenalny uspech byt druhy v sezone, ked celu sezonu odjazdili dvaja zavodnici :)) Chod jazdit kvalitny zahranicny, vyrovnany serial, ked chces vediet aky si zavodnik