Kdo je Michal Ockenfels

Kdo je Michal Ockenfels

Před časem jsem na tento web přidal kalendář seriálu VLN pro sezónu 2015 s poznámkou, že snad nebude trvat dlouho, než se dočkáme dalšího českého jezd

Jezdci týmu Křenek Motorsport vstoupili úspěšně do letošní sezóny FIA ETCC
Ondrův cíl před cestou na ostrovy? Zpět do “Top 10!”
Maťo Homola vybojoval v Imole druhé místo

Před časem jsem na tento web přidal kalendář seriálu VLN pro sezónu 2015 s poznámkou, že snad nebude trvat dlouho, než se dočkáme dalšího českého jezdce ve VLN.

V jednom z komentářů se objevila informace, že do letošního ročníku VLN zasáhnul při některých podnicích také český jezdec Michal Ockenfels.

Po pravdě mi toto jméno mnoho neříkalo (resp. nic) a tak jsem se jej pokusil kontaktovat a výsledkem je níže přiložený rozhovor.

Zdravím Michale, v letošním ročníku VLN jsi startoval s českou vlajkou na kapotě, nicméně Tvé jméno příliš česky nezní. Jak to tedy je?

Já jsem se nejmenoval odjakživa Ockenfels, narodil jsem se v České Lípě, jako Michal Janouch. Když mi byly 4, tak se se mnou mamka odstěhovala za přítelem do Německa. Po svatbě mé matky jsem příjmul jméno po mém nevlastním otci.

IMG_1408

A jak to bylo s Tvými závodnickými začátky a jak je tomu dnes?

Koncem 2013 jsem si udělal státní závodnickou licenci. Od té doby jsem každou volnou minutu obětoval tréninku na Nürburgringu.

Při mém prvním závodě RCN, v létě 2014, jsem měl šanci konkurenci předvést, co ve mě je, ale technický problém auta mi zabránil dojet závod do konce.

Po tomto nezdařeném začátku jsem jel ještě dva další závody RCN, ve kterých jsem dojel do cíle jako druhý a čtvrtý.

Highlight sezóny pro mě byl start v 9. závodě VLN a v tom hodlám pokračovat i nadále.

Dá se říci, že se pořád točíš kolem značky BMW, proč právě tato značka?

BMW je i bez velkých úprav velice sportovní auto, ve kterém se cítím dobře. Miluju auta se zadním náhonem.

IMG_0116

Můžeš prosím vysvětlit rozdíl mezi závody VLN a RCN?

Ten rozdíl je jednoduchý: Předně se liší trasa. Při RCN se jede jen Nordschleife a při VLN je k tomu přidán ještě kus Grand prix tratě. Při RCN se udělují body za každé kolo. Čím pomalejší závodník je, tím víc bodů získá. Na konci vyhraje ten kdo má nejméně bodů.

Při VLN je to jako při každém jiném klasickém závodě. Rozdíl je také v účasti vozů v obou závodech. Při RCN se nezúčastňují vozy specifikace GT3.

Samozřejmě jsou i rozdíly v pravidlech ale to by tady bylo na dlouho.

Jaké jsou Tvé závodnické plány do budoucna, resp. jak by měla vypadat Tvá závodní budoucnost?

Plánuju na příští rok se svým autem startovat v RCN a umístit se ve své třídě. Mimo jiné chci jako hostující jezdec opětovně startovat u jiného týmu ve VLN a získat tak další zkušenosti.

Do budoucna bych rád dále prezentoval českou vlajku v motorsportu a našel partnery nebo sponzory co by mé plány podporovali a na nových plánech spolu se mnou pracovali. Rád bych tady jezdil i spolu s jinými Čechy, nebo se zúčastnil i závodů na českých okruzích. V celku mám plánů hodně, ale čas ukáže, v jaké míře se dají uskutečnit.

děkuji a ať se daří

IMG_1222

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0