CZO GT Series: CZO Racing Team je blízko titulu

CZO GT Series: CZO Racing Team je blízko titulu

Slovakia Ring byl místem konání osmého závodu letošní CZO GT Series. Pro několik jezdců domácí podnik znamenal možnost předvést se před domácími fanou

CZO GT Series: Darebný poprvé vítězně
CZO GT Series: Kužela si zpravil chuť vítězstvím
CZO GT Series odstartovala závodem na Monze

Slovakia Ring byl místem konání osmého závodu letošní CZO GT Series. Pro několik jezdců domácí podnik znamenal možnost předvést se před domácími fanoušky.

Skvělým časem 2:00.281 si pole position vybojoval Zdeněk Zvěřina. Druhého Andreje Chlebce za sebou nechal o vteřinu a 2 desetiny. Druhou řadu obsadili jezdci, kteří do šampionátu naskočili až zde na Slovensku. Třetí startoval s Astonem David Beránek, čtvrtý pak s Audi Michal Kopytko. Tomáš Procházka se kvalifikoval jako pátý. Další domácí jezdec, Matúš Molda, mohl startovat do závodu z 6. pozice. Nechal za sebou obě Lamborghini v rukou Michala Havlíka a Federica di Lenarda, Čecha s italskými kořeny. Nejrychlejší desítku kvalifikace uzavřeli Marek Petráš a Michal Sedlák. Za nimi bylo pořadí následující: 11. Petr Varmužka, 12. Ota Brhel, 13. Jakub Kurtiš, 14. Tomáš Tesař.

Nepříjemně začal závod pro Marc VDS Racing Team. Michal Sedlák se ani nedostal na startovní rošt a musel tak startovat z boxů. Z těch navíc vyjel ještě když na semaforu svítila červená, takže byl ze závodu diskvalifikován. Tomáš Procházka se po startu dostal na 4. místo, ale přejel ideální brzdný bod do první zatáčky a opřel se do Beránkova vozu. Ten naštěstí mohl pokračovat, Procházka se ale po dlouhém výletu mimo trať propadl až na poslední místo. Start opět nevyšel Zvěřinovi a posunuli se před něj Chlebec s Beránkem. Fantastický start z 8. místa ukázal Michal Havlík, když se dostal až na 4. příčku. Za ním se usadil di Lenardo s druhým Lamborghini. Havlík se však brzy začal vlastními chybami a nedostatečnou rychlostí na rovinkách propadat pořadím. Něco podobného čekalo i Federica di Lenarda. Ve 3. kole se s Havlíkem ocitli v těsném souboji a lehce mezi sebou kolidovali. Na to doplatil i Matúš Molda, který už se Havlíkovi ve smyku nestačil vyhnout. Na 4. pozici se tak posunul Kopytko, pátý jezdil di Lenardo před Petrášem a Kurtišem.
213

Na špici neponechal Zdeněk Zvěřina nic náhodě a jednoduše využíval chyb obou svých soupeřů, až se ve 3. kole dostal do vedení. I když začal Zvěřina ujíždět, pořád šlo o hodně v souboji mezi Andrejem Chlebcem a Davidem Beránkem. Dlouho spolu bojovali, až v 9. kole využil Beránek lepšího výjezdu na předposlední rovinku a odsunul Chlebce na 3. místo. Andrej se to ale pokusil Davidovi vrátit v dalším kole. Opakování jejich souboje ale skončilo havárií, po které byl David Beránek nucen odstoupit. Michal Kopytko už tedy byl třetí. Michal Havlík se po pokaženém vstupu do závodu probojovával zpět do popředí výsledkové listiny, ale technická porucha ve 13. kole ho ze závodu vyřadila definitivně. Nedařilo se ani di Lenardovi, který strávil spoustu času u mechaniků a z boxů se vynořil až za pátým Moldou. Mezi oběma jezdci probíhal souboj i po zbylých 8 kol. Oba navíc dojížděli Marka Petráše
200

Závod už si nenechal vzít Zdeněk Zvěřina a získal 3. výhru v řadě. Andrej Chlebec přijel do cíle jako druhý, a už při příštím závodě by mohl oslavovat titul, stejně jako celý CZO Racing Team. Na 3. místě byl klasifikován Michal Kopytko. Marek Petráš nakonec dojel čtvrtý, ale jeho soupeři už byli blízko. Souboj o 5. místo dopadl lépe pro Matúše Moldu, na Federica di Lenarda zůstala 6. pozice. Bodovali také Tomáš Procházka, Jakub Kurtiš, Tomáš Tesař a Ota Brhel. Studená sprcha přišla pro Petra Varmužku, který ve Spa vybojoval třetí místo, zatímco na Slovensku zůstal bez kola i bez bodů.

CZO GT Series bude pokračovat příští týden v portugalském Algarve.

Slovakia Ring – Výsledky
P Jezdec Nár/Tým Vůz Čas
1 Zdeněk Zvěřina CZE/AF Corse #49 Ferrari 458 Italia 45:42.950
2 Andrej Chlebec SVK/CZO Racing Team #55 BMW Z4 +19.959
3 Michal Kopytko CZE/Belgian Audi Club Team WRT #2 Audi R8 LMS +50.477
4 Marek Petráš CZE/Beechdean #91 Aston Martin Vantage +1:18.138
5 Matúš Molda SVK/Red Bull Racing #97 Nissan GT-R +1:20.836
6 Federico di Lenardo ITA/Rhinos Leipert Motorsport #6 Lamborghini Gallardo +1 kolo
7 Tomáš Procházka CZE/Marc VDS Racing Team #4 BMW Z4 +1 kolo
8 Jakub Kurtiš SVK/ Belgian Audi Club Team WRT #1 Audi R8 LMS +1 kolo
9 Tomáš Tesař CZE/Black Bull Swiss Racing #21 Ferrari 458 Italia +1 kolo
10 Ota Brhel CZE/Sainteloc Racing #41 Audi R8 LMS +1 kolo
Michal Havlík CZE/Blancpain – Reiter #25 Lamborghini Gallardo Odstoupil
David Beránek CZE/ GPR Racing #90 Aston Martin Vantage Zavěšení
Petr Varmužka CZE/Pro GT by Almeras #34 Porsche 997 Havárie
Michal Sedlák CZE/Marc VDS Racing Team #3 BMW Z4 Diskvalifikace
Nejrychlejší kolo Zdeněk Zvěřina (16. kolo – 2:00.568)

198

Průběžné pořadí po 8 závodech
Jezdci Týmy
1 Andrej Chlebec 149 1 CZO Racing Team 225
2 Zdeněk Zvěřina 93 2 AF Corse 93
3 Petr Kužela 76 3 Marc VDS Racing Team 68
4 Michal Havlík 68 Blancpain – Reiter 68
5 Marek Petráš 66 5 Beechdean 66
6 Pavel Darebný 53 6 Black Falcon 53
7 Tomáš Procházka 46 7 CZO Racing Team #2 40
8 Martin Koštialik 40 8 KRK Racing 32
9 Adam Kapitančík 31 9 Prospeed Competition 31
10 Petr Varmužka 27 10 Pro GT by Almeras 27

 

Vyjádření Zdeňka Zvěřiny
Na Slovakia Ringu to byla dnes má premiéra. Nikdy předtím jsem na tomto okruhu nezávodil. Nepatří určitě mezi mé nejoblíbenější tratě, ale má něco do sebe. Každopádně je hodně těžká a celkem dlouho mi trvalo přijít na to, jak to jezdit. Je náročné trefit pokaždé ten správný brzdný bod. Někdy spíše zatočení než brzdění, protože je zde hodně sekcí, kdy se auto zlomí do zatáčky a brzdovým/plynovým pedálem se jen lehce upravuje rychlost a balanc vozu. Na startu závodu jsem měl opět výhodu poleposition a nebyl bych to já, abych se hned nepropadl o 2 místa. Po pár kolech se mi podařilo předjet Davida. Myslel jsem si, že se přes Andreje těžko dostanu, soudě dle tréninkových časů, kdy měl Andrej výborný první sektor a vyšší maximální rychlost. K mému překvapení měl extrémně málo gripu v pomalých sekcích, a tak mi nedělalo velký problém se dostat do vedení právě v jedné z pomalých pasážích. Dále to bylo jen o tom, neudělat žádnou velkou chybu. Pár vyjetí z trati jsem sice měl, ale nic závažného. Škoda neúčasti některých dalších rychlíků, kteří se dnes na start nedostavili.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0