ESET V4 Cup – O sezóně 2014 s Josefem Křenkem

ESET V4 Cup – O sezóně 2014 s Josefem Křenkem

Sezóna 2014 se nezadržitelně blíží ke svému závěru a tak jsme o pár hodnotících slov požádali zástupce promotéra seriálu ESET V4 Cup, pana Josefa Křen

Carol Wittke má vítězný double ze Slovakia Ringu
Eset V4 Cup a FIA Zone CE začíná okruhem v Maďarsku
Jakub Kubas: „Tuto sezonu nechceme nechat nic náhodě“

Sezóna 2014 se nezadržitelně blíží ke svému závěru a tak jsme o pár hodnotících slov požádali zástupce promotéra seriálu ESET V4 Cup, pana Josefa Křenka.

V čem byl letošní ročník ESET V4 Cupu jiný než ten první?

Největší změna byla v tom, že součástí všech závodů byli rakouští závodníci. Díky tomu se podstatně rozšířilo startovní pole.

ESET V4 Cup vznikl proto, aby mediální podporou pomohl zvýšit úroveň pro středoevropské, tedy Zónové okruhové závodění. Když se podíváme do loňských a letošních výsledků, zjistíme, že nárůst počtu startujících při závodech zóny představoval téměř 40 %. Dá se tedy říci, že se tyto cíle daří naplňovat?

Letos se jel již druhý ročník a jezdci byli o společném mistrovství více informováni. Výhodou ESETu je vedle kvalitní mediální prezentace také skutečnost, že umožňuje start a samostatné hodnocení téměř všem kategoriím, které existují. Samozřejmě je na vše potřeba určitý čas a stabilní prostředí. Pokud se nám podaří udržet jednotný a stabilní předpis ve všech zúčastněných národních šampionátech je možné, že se startovní pole ještě rozrostou.

Jak jste spokojený s druhou sezónou?

Jsem velmi spokojený. Člověk nikdy nemůže dopředu říct, jak se bude sezóna vyvíjet. Líbí se mi, že se závodů účastnili i jezdci z Německa a Švýcarska a hodnotili je pozitivně. Je dobře, že se o ESETu a tím i o národních šampionátech pořádných při FIA CEZ dozvídá čím dál víc lidí. Velmi pozitivně také hodnotím spolupráci se Slovinci, kteří po Rakousku plně vstupují do společného projektu a budou na startu všech závodů příští sezóny.

Splnila nová kategorie ESET TWC svůj účel?

Myslím, že určitě ano. V minulé sezóně byla třída do 2000 ccm ohroženou kategorií. Tím, že letos mohly jezdit i pohárové vozy se jednoznačně stala nejsilnější třídou, ve které téměř pokaždé startovalo více než 40 vozů.  Vozy TWC také značně obohatily pole vytrvalostních závodů.  Vyrovnanost pohárových vozů přispěla také k navýšení sportovní hodnoty závodů.

Co by se mělo podle Vás zlepšit v příštím roce? Na co se zaměříte?

V prvé řadě bychom měli udělat vše pro to abychom udrželi startovní pole a paralelně k tomu se pokusit o nalezení možností a způsobů jak oslovit mladé jezdce a přivést je k motorsportu. Dále pak se zaměřit na zvýšení kontroly dodržování technických předpisů a i nadále pracovat na snížení nákladů a zvýšení sportovní hodnoty závodů.

Variantu zkráceného vytrvalostního závodu jsme měli možnost vidět již na Salzburgringu, kde si to jezdci většinou pochvalovali. V závěru sezóny, se však našli i tací, kterým se tato varianta nelíbila. Můžete prosím uvést hlavní argumenty pro a proti?

Ve vytrvalosti byla letos nejnižší účast ze všech kategorií a pokud by se něco nezměnilo hrozil by jí zánik. Snížení délky závodu na polovinu spolu se zákazem používání tankovacích věží přispěje zajisté ke snížení nákladů. Závodu se může zúčastnit jeden nebo dva piloti. Povinou zastávkou v boxech je zajištěno, že nebude žádná z variant zvýhodněna. Většina sprintových vozů má dost veliké nádrže nato aby zvládly hodinový závod, je tedy šance, že se někteří jezdci ze sprintu rozhodnou startovat i ve vytrvalosti. Vše může přispět ke stabilizaci a zlepšení. Naproti tomu lze namítnout, že hodinový závod není již závod vytrvalostní ale sprintový. Ztrácí tím kouzlo vytrvalostních závodů, kde taktika a sehranost mechaniků hrála vždy velkou roli. Nelze jednoznačně říci která z cest je ta správná. Důležité ale je, že se zkrácením délky vytrvalostního závodu souhlasili všechny národní federace a na základě toho lze očekávat, že vytrvalost má velkou šanci krizi překonat.

Jak hodnotíte situaci v kategorii ESET L21 Formula, ve které se rozšířilo pole dvoulitrových formulí, ale vytratila se téměř národní formule?

V minulosti v Čechách jezdily speciály, které jsou dnes dražší a na provoz nákladnější než školní a pohárové formule, které naopak umožňují levněji závodit. Je to škoda ale tento vývoj se dal předpokládat. Když máte startovní pole s různou technikou, nejsou rozhodující ani tolik schopnosti pilota, jako spíše technika sama a samozřejmě také finance. Velkou výhodou národní formule oproti formulím dvoulitrovým je možnost startu jezdců mladších šestnácti let. Pokud se nám podaří získat mladé jezdce udržíme i národní formuli.

ESET V4 Cup existuje již druhým rokem, jaké jsou ohlasy ze stran okruhů a ze zahraničí?

ESET V4 Cup je hodnocen jako atraktivní s ekonomicky dostupnými závody na kvalitních okruzích. Závody probíhají při klidné atmosféře, umožňují startovat jak začátečníkům, tak i gentlemanům a to za přijatelnou cenu. Organizace je též dobrá, na okruzích pracují zkušení traťoví komisaři a stejně tak i  kvalitní sportovní ředitelé. Veškeré zajištění na námi používaných závodních okruzích je na velmi dobré úrovni, které by nám mnohdy mohli západní sousedé závidět.

Který z momentů letošní sezony Vás nejvíce potěšil?

Kromě konstantního nárůstu závodníků a rozrůstajícího se startovního pole, především v Brně a na Slovakia Ringu, jsem rád za účast slovinských jezdců. Líbí se mi přístup slovinského autoklubu, který podporuje mládež v motorsportu. Slovinsko má 14 startujících jezdců, z nichž hned 8 spadá do kategorie jezdců do 21 let. Tyto děti mají předpoklad stát se v budoucnu dobrými závodníky. My máme skvělá auta a týmy, ale co se týče práce s mládeží, máme se od Slovinců co učit.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0