Přerovský jezdec Tomáš Pivoda se po téměř devítiměsíční přestávce vrátil za volant závodního vozu. Stalo se tak na konci července, kdy absolvoval s tý
Přerovský jezdec Tomáš Pivoda se po téměř devítiměsíční přestávce vrátil za volant závodního vozu. Stalo se tak na konci července, kdy absolvoval s týmem Grasser Racing závody Lamborghini Supertrofeo v belgickém Spa-Francorchamps. Druhý srpnový víkend pak opět s rakouským týmem prožil comeback do ADAC GT Masters na Slovakia Ringu. Při finále Blancpain Endurance Series opět usedl za volant pohárového Lamba, kdy vybojoval s parťákem Albertem Cerquim 11. a 7. místo. Spolupráce oběma stranám vyhovuje a tak se před koncem sezony dá očekávat, že Pivodu za volantem bílo-černého Lamba letos ještě uvidíme. Více už nám mladý jezdec prozradil v exkluzivním rozhovoru.
Tomáši, prozraď nám, jak náročné bylo vyjednat starty s tak kvalitním týmem, jakým Grasser Racing bezesporu je?Dohoda s týmem proběhla téměř ze dne na den. Tým hledal druhého pilota, aby mohl obsadit auto v Lamborghini Supertrofeo a oslovil nás, zda bychom neměli zájem. Po chvíli váhání z neznámého šampionátu jsme se vydali na testy spolu s týmem a od prvního momentu bylo jasné, že se dohodneme. Mně Lamborghini sedlo do ruky více než jsem čekal a já byl mile překvapen, jak dobře tým funguje.
Z ADAC GT Masters máš spoustu zkušeností, ale v Lamborghini Supetrofeo jsi startoval poprvé, pokud se nemýlím. Jak bys tyto dva šampionáty porovnal a svědčí ti víc pohárové závody nebo „klasická gétéčka“?
Na „pohárovém“ závodění se mi líbí především to, jak se automobilky snaží propagovat sérii a dávají si záležet na pohodlí týmu i doprovodném programu. Co se ale týká samotného závodění, tak u mě kategorie GT3 vyhrává na plné čáře – v autě je radost jet a závody jsou neuvěřitelně vyrovnané, dokonce bych řekl, že se jedná o jednu z nejvyrovnanějších sérií současnosti.
Během jednoho měsíce jsi tedy vyzkoušel jak pohárové Lambo, tak také Gallardo specifikace GT3. Jaké jsou největší rozdíly mezi těmito vozy a které ti více svědčí?
Pohárové auto je s drobnými rozdíly stále sériové, zatímco GT3 je „závoďák bez kompromisů“ a přesto, že jsou si vozy docela podobné, nemají spolu společné prakticky vůbec nic. Z největších rozdílů jednoznačně daleko větší přítlak u auta specifikace GT3, stejně jako jeho o několik tříd tvrdší tlumiče, paradoxně rozdíl v náhonu (Lamborshini Gallardo ST má oproti vozu GT3 náhon na všechna kola) ani není na suchu příliš cítit. Jednoznačně preferuji jízdu ve voze specifikace GT3, je to auto, které je radost řídit.
Když už jsme u toho porovnávání, ve své kariéře sis také vyzkoušel Formuli Master. Líbí se ti víc ve formuli nebo ve sportovním voze?
Dnes asi ve sportovních vozech, v závodě dochází k více kontaktům a je snazší předjíždět. Navíc se dá v delších závodech více taktizovat, což mi taky vyhovuje.
Co tvá budoucnost? Kde se vidíš za pět let a co všechno bys chtěl za tu dobu dosáhnout?
Určitě bych se chtěl v příštích pár letech svést na některých vytrvalostních podnicích – rád bych si zopakoval 24h Nurburgring a zkusil si 24h Spa. Nikdy jsem nezažil podobnou atmosféru jako na těchto závodech.
Minule jsi mi prozradil, že ještě letos by ses mohl zúčastnit až čtyř dalších závodů s týmem Grasser Racing. Máme sice „teprve“ začátek října, ale neuvažuješ už nyní o příští sezoně?
Zatím to vypadá, že příští sezóna bude podobná té letošní, tedy že si až v průběhu sezóny vytipujeme několik závodů, na kterých se budeme chtít ukázat. Jinak letos máme ještě v plánu závody Blancpain Sprint Series v Zolderu a v Baku a snad také finále Lamborghini Supertrofeo v Malajsii.
Teď se vraťme na chvíli do roku 2013. Loni jsi absolvoval čtyřiadvacetihodinový závod na Nürburgringu, který navíc patřil k těm nejobtížnějším ročníkům vůbec. Jak se ti Severní smyčka líbí a dá se vůbec popsat atmosféra tamní čtyřiadvacetihodinovky?
Jak už jsem zmínil výše, z 24h jsem byl úplně u vytržení, bylo to něco, s čím jsem se dosud nikdy nesetkal a určitě to byl největší závod, na kterém jsem kdy vůbec startoval. Severní smyčka je krásný okruh, ze kterého dýchá historie, ale taky dost možná nejzrádnější na světě – na suchu se dá naučit, ale během závodu se vystřídají všechny možné a někdy i nemožné kombinace podmínek co mohou člověka napadnout – část okruhu pod deštěm, kousek v husté mlze a jinde sucho a sluníčko a to vše v jednom okamžiku, to je něco, na co se nedá připravit.
Sprint nebo vytrvalost?
Vytrvalost
Předokolka nebo zadokolka?
Zadokolka
Mokro nebo sucho?
Osychající trať
Senna nebo Prost?
Prost
Hokej nebo fotbal?
Hokej
Hory nebo moře?
Hory
24h Le Mans nebo 24h Nürburgring?
Nurburgring
Tvoje nejoblíbenější trať?
Brands Hatch
COMMENTS