Na sicilském Autodromo di Pergusa se od dnešního dne rozhoduje o konečném pořadí v šampionátu FIA ETCC pro rok 2014. Do tohoto závěrečného klání na
Na sicilském Autodromo di Pergusa se od dnešního dne rozhoduje o konečném pořadí v šampionátu FIA ETCC pro rok 2014.
Do tohoto závěrečného klání nastoupili také oba jezdci týmu Křenek Motorsport Petr Fulín a Michal Matějovský, kteří se svými vozy BMW 320si usilují o celkové prvenství a to nejen v hodnocení jezdců, ale stejně tak i v hodnocení týmů.
V sobotu byly v Perguse na programu dva testy, trénink a vše v podvečer završila třicetiminutová kvalifikace, která rozhodla o podobě startovního roštu pro zítřejší první závod.
V té se jezdcům Josefa Křenka podařilo zajet časy 1:49.982 a 1:50.511, čímž pro české barvy vybojovali kompletní první řadu.
Tím rychlejším byl Petr Fulín, který si na své konto dnes připsal šest z potřebných dvanácti bodů, jenž jej dělí od obhajoby loňského primátu.
Zítřejší počínání jezdců a celého týmu Křenek Motorsport můžete sledovat v přímém přenose od 12:15 na TV Eurosport.
Petr Fulín: “Tým mi dnes opět připravil perfektní auto a já tak mohl být kolo od kola rychlejší. V kvalifikaci se mi dokonce podařilo držet krok s nejrychlejšími vozy kategorie TC2. Titul je mi tak opět o něco blíže a tak bych si zítřejší závody opravdu rád užil.”
Michal Matějovský: “Jsem velice spokojený. Po celý den jsem zrychloval a to až do posledního kola v měřáku. Na zítřek se velmi těším. Čekají nás dva super závody, do kterých máme tu nejlepší možnou výchozí pozici.”
Josef Křenek: „Dnešní kvalifikace nebyla vůbec jednoduchá. O to více mne těší, že se naši jezdci umístili na prvních dvou místech. Do zítřejších závodů nastoupíme s pokorou a vědomím, že obhajoba titulu je reálná. V každém případě se budeme snažit neponechat nic náhodě a nasadíme všechny síly k dosažení maximálně možného výsledku.“
Výsledky kvalifikace:
1. Petr Fulín 1:49.982
2. Michal Matějovský + 0.529
3. Christian Fischer + 1.359
4. Kaan Onder + 1.483
5. Samuel Sládečka + 1.685
PR
COMMENTS
Mají kompletní první řadu – to je super mystifikace!!! Proč nedodáte, že mají pouze dva nejrychlejší časy ve třídě TC2. Takže pokud se rozhoduje v těchto závodech o konečném pořadí v seriálu ETCC 2014, tak bohužel Fulín toho asi moc neobhájí, protože startuje ve „slabší“ třídě TC2.
Takže proti loňsku, kdy se dá mluvit, že byl absolutním vítězem seriálu ETCC, tak letos bude maximálně vítězem své slabší třídy TC2. Vítězem seriálu ETCC bude někdo ze třídy TC2T. Leda že bylo několik vítězů ETCC.
Je to přesně jak píšete Milane, v ETCC, se vyhlašuje opravdu několik vítězů. Vítězové všech kategorií obdrží stejnou trofej a “titul”, bylo tomu tak vždy, viz:
https://www.facebook.com/123550134325821/photos/a.718472534833575.1073741828.123550134325821/718473124833516/?type=3&theater
je pravda, že je zde menší obsazenost oproti principu “celkového guláše”, ale alespoň se zde neporovnávají jabka s hruškama. btw. podobný princip se snaží uplatnit i ESET V4 Cup
Ano, obdrží titul “Vítězný jezdec” – The titles of FIA European Super 2000 Cup-Winning Driver