FIA WEC: Toyota zůstane v Le Mans u dvou vozů

FIA WEC: Toyota zůstane v Le Mans u dvou vozů

Ačkoliv se dalšího ročníku vytrvalostního závodu dočkáme za více než půl roku, již nyní víme, že Toyota do něj podobně jako v předchozích letech nasad

Nico Hülkenberg továrním pilotem Porsche LMP1!
FIA WEC: Kdo je v USA nejrychlejší? A kdo má na kontě nejvíce vítězství?
FIA WEC: Porsche potvrdilo jezdecké složení, vítězové z Le Mans mimo hru

Ačkoliv se dalšího ročníku vytrvalostního závodu dočkáme za více než půl roku, již nyní víme, že Toyota do něj podobně jako v předchozích letech nasadí dva prototypy a nerozšíří svůj vozový park jako to dělává konkurenční Audi.

Pascal Vasselon, technický ředitel Toyoty, nepřímo potvrdil, že modelová řada na rok 2015 bude v Le Mans k vidění ve dvou exemplářích. Samozřejmě, jak už to všeobecně bývá, nechává si otevřená zadní vrátka.

„V tuto chvíli je to nepravděpodobné,“ reagoval Vasselon na možnost třetího prototypu ve francouzském závodu. „Definitivní rozhodnutí nepadlo, ale třetí auto neplánujeme kvůli rozpočtu. Prioritou je vyvinout auto, které bude na vysoké úrovni,“ poznamenal Vasselon.

Podle Vasselona nemá nikdo zájem nasadit tři pomalá auta. Jak jsme mohli v letošní sezoně vidět, Toyota disponuje nejrychlejšími prototypy, ale to nutně neznamená pravidelná vítězství. Japonská stáj se o tom mohla přesvědčit jak v Le Mans, tak v předchozím závodě v USA.

O třetím prototypu zatím neuvažuje ani Porsche. Pro oba týmy je nejdůležitější připravit konkurenceschopná auta a pokud budou peníze, začne vedení týmu uvažovat o nasazení dalšího auta.

Na druhou stranu automobilka Nissan, která od příštího roku vstupuje do FIA WEC, potvrdila záměr nasadit v Le Mans třetí vůz ve spolupráci s blíže nejmenovaným americkým týmem.

Aleš Sirný
Foto: FIA WEC

COMMENTS

WORDPRESS: 11
  • comment-avatar

    Pravděpodobnost vyhrát závod se tímto snižuje o více než třetinu. Mohou mít nejrychlejší vozy, ale ta šance být vyřazeni někým jiným je v Le Mans je obrovská. Otázka? Pojedou už příští rok v Le Mans vozy LMP-3? Podle jakých kritérií budou vybíráni když ještě nejezdí? Nebo jen budou přizvány týmy, které změní třídu a vůz?

    • comment-avatar
      Steve Koutnas 10 years ago

      Jestli se nemýlím, tak LMP3 v Le Mans nikdy nepojedou, je to jako FLM/LMPC nebo GTC třída, pokud dostanou pozvánku, tak to bude s vozem LMP2

      • comment-avatar
        Aleš Sirný 10 years ago

        Nikdy neříkejte nikdy…;) Nicméně je fakt, že v současné době LMP3 neuvidíme. Šance je, pokud by LMP2 postupně umřela, ale zdá se, že příští rok bude na startu víc lmp2 než letos.

        • comment-avatar
          Steve Koutnas 10 years ago

          Ale hlavní problém je, že do Le Mans pustí na start jen 56 aut, když přibyde za rok Nissan se 3 autama a určitě plno dalších týmů, v blízké budoucnosti není šance.

  • comment-avatar

    Ano vím LMP-3 jsou koncipovány do ELMS a ASLMS, ale vítězové těchto šampionátu jsou na LM zváni! Kéž by to s P2 bylo tak jak říkáš, s GTE PRO nikdo nehne, jsou tam továrny a to je více než P2, ale co bude až se GTE a GT3 jednou náhodou sjednotí?

    • comment-avatar
      Steve Koutnas 10 years ago

      Já osobně si myslím, že jak postupně bude růst kategorie LMP1 – za rok Nissan, staví se i Perrin (open source projekt), Subaru zvažuje účast v LMP1-L, taky Onroak Automotive nebo japonský tým Sard. Možná bysme se mohli dočkat zrušení třídy GTE-Am, nebo jsem taky slyšel o stavění několika boxů v Le Mans navíc. Ale to jsou zatím jenom spekulace.

  • comment-avatar

    Také bych si přál, aby prototypy byly protiváhou F-1 což platilo tři desetiletí. V P1 bude na úrovni silné trojky myslím jen Nissan, ostatní spíše v nehybridní kategorií. P2 potřebuje vzestup jako sůl, ona by ta GT Pro Am ani moc nechyběla. S P3 se do WEC nijak nepočítá, mohou to být zajímavé vozy na kilometru o vteřinu rychlejší než GT Pro což na Le Mans dělá 14 vteřin na kolo což už je konkurence i pro P2. Nechme se překvapit, škoda že už nefunguje možnost kdyby Porsche letošní vozy předal týmu, kde by mohly rok či dva dojezdit třeba už né s ambicemi vyhrát závod, ale bylo by vice P1.

    • comment-avatar
      Lubino 10 years ago

      Jo, s tím prodejem starších vozů jako v dobách skupiny C je to bohužel marné. Ty hybridní hejblata jsou pro soukromé týmy mimo finanční rozpočet.
      Jen se obávám aby tenhle rozvíjející se šampionát zase někdo po čase nezaříznul!

  • DISQUS: 0